Assoc. Prof. PhD. Barbara Baloh
Aktivno je sodelovala na slovenističnih kongresih ter mednarodnih in domačih znanstvenih sestankih (glej Osebno bibliografijo Cobiss). Je mentorica in somentorica pri več diplomskih delih študentov na UP Pef Koper (glej Osebno bibliografijo Cobiss). Svoja strokovna spoznanja objavlja v tujih in domačih strokovnih in znanstvenih revijah; posveča se predvsem didaktiki slovenščine ter sociolingvistični problematiki, zadnja leta jo zanimajo predvsem vprašanja, povezana z razvijanjem jezikovne zmožnosti (v prvem in drugem jeziku). Aktualne so predvsem objave, v katerih združuje sociolingvistični pristop in didaktično-metodična vprašanja seznanjanja z jezikom okolja in opismenjevanja v drugem jeziku ter objave v katerih obravnava nove didaktične pristope za poučevanje jezika v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju. Ukvarja se tudi z jezikovnimi in sociolingvističnimi vidiki razvoja otrokovega govora, predvsem s pripovedovanjem otrok v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju.
Projekti
- V študijskem letu 2005/2006 je bila aktivno vključena v projekt Jeziki v večjezičnem okolju: Stvarni primer čezmejnega sodelovanja: portfolio učitelja, katerega koordinator je bil Istituto Regionale di Ricerca Educativa del Friuli Venezia Giulia, Trieste (IRRE FVG).
- Od 1.07. 2004 do 30.06. 2007 je bila aktivno vključena v projekt Vključevanje informacijske tehnologije v modele poučevanja in učenja (projekt ARRS),
- Od 1.12. 2006 do 30.09. 2008 je bila koordinatorica in članica projekta FlaChi Tuji jeziki za otroke v okviru evropskih projektov Socrates Programme Lingua 2 Action Line 230259-CP-1-2006-1-IT-LINGUA-L2. V okviru tega projekta je nastalo večjezično didaktično gradivo za poučevanje jezikov,
- Od 1.10.2010 do 30.09.2012 je bila aktivno vključena v projekt Kazalniki socialnega kapitala, kulturnega kapitala in šolske klime v napovedovanju šolske uspešnosti otrok in mladostnikov (projekt ARRS).
- Trenutno sodelujem v delovni skupini in strokovno-znanstvenem svetu pri projektu Insegnamento dello sloveno quale seconda lingua comunitaria nella Scuola Secondaria di I grado, ki ga je razpisal Istituto Comprensivo Iqbal Masih iz Trsta.
- Sodeluje v projektu Razvijamo medkulturnost kot novo obliko sobivanja. Izboljšanje usposobljensti strokovnih delavcev za uspešnejše vključevanje učencev in dijakov priseljencev v vzgojo in izobraževanje, ki so ga razpisali Evropski socialni skladi, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport RS, OŠ Koper in ISA inštitut.
Izvedba seminarjev za vzgojitelje in učitelje
2010 je v okviru projekta Učenci vrtcev in šol s slovenskim učnim jezikom v Furlaniji Julijski krajini, ki jim je slovenščina drugi ali tuji jezik: Metodološki in didaktični vidiki sodelovala z IRRE FVG (Italija) pri izobraževanju vzgojiteljev in učiteljev v šolah s slovenskim učnim jezikom v Italiji, 2008 je izvajala Strokovni seminar za dvojezične učitelje/ice na Koroškem (Slovenščina kot drugi jezik v dvojezičnem šolstvu), 2009/10, 20010/11, 2011/12 sodelovala z Didaktičnim ravnateljstvom pri Svetem Jakobu ter 2011/12 z Didaktičnim ravnateljstvom na Opčinah pri izobraževanju vzgojiteljev in učiteljev v šolah s slovenskim učnim jezikom v Italiji. 2010/11 je izvajala program profesionalnega usposabljanja strokovnih delavcev v vzgoji in izobraževanju Kulturna zavest in izražanje, Razvijanje zgodnje pismenosti – 3.faza v študijskem letu 2010/11, 2011/12, 2012/13 ter 21013/14 na Univerzi v Trstu, Pedagoški fakulteti (Universita' degli studi di Trieste, Facolta' di scienze dell'educazione) je izvajala predmeta Laboratorio di Alfabetizzazione bilingue in Laboratorio della Didattica delle lingue moderne. 2011/12, 2012/13 je izvajala seminarje za vzgojitelje v Vrtcu Koper, Vrtcu Semedela, Vrtcu Morje Lucija in Vrtcu Sežana. Sodelovala je z Zavodom RS za šolstvo in šport v okviru izobraževanja vzgojiteljev in učiteljev ter zavodovih delavcev.
- 2009: Jezik, kultura in književna vzgoja v vrtcu,
- 2010: Komunikacijski model književne vzgoje in medkulturne kompetence v vrtcu,
- 2012: Opolnomočenje učencev z izboljšanjem bralne pismenosti in dostopa do znanja v Radencih,
- 2013: Opolnomočenje učencev z izboljšanjem bralne pismenosti in dostopa do znanja v Novem mestu.