Pedagogika
Evropski sistemi in politike na področju izobraževanja
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Evropski sistemi in politike na področju izobraževanja
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
Študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- pogoji za vpis v II. letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- Namen predmeta je na sistematični in vsebinsko celovit način seznaniti študente z vsebino in procesom implementacije skupnih politik EU na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja.
Splošne kompetence:
- Razumevanje skupnih izhodišč in posebnosti evropskih vzgojno izobraževalnih sistemov.
Predmetnospecifične kompetence*:
- Poznavanje procesov meddržavnega povezovanje na evropski celini.
- Razumevanje skupnih evropskih politik na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja.
- Poznavanje osnovnih organov in institucij EU in njihovega delovanja.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Uvod v evropsko unijo: nastanek in razvoj. Glavni organi in institucije EU, njihova sestava in delovanje. Institucije EU pristojne za področje izobraževanja in vseživljenjskega učenja. Evropske politike na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja: usmeritev in cilji. EU in koncept vseživljenjskega učenja. Evropski programi za področje izobraževanja. Evropski programi za področje izobraževanja in mednarodno sodelovanje.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Bomberg, E., Stubb, A. (2003). The European Union: How does it works? Oxford in New York: Oxford University Press.
- Pepin, L. (2006). The history of European cooperation in education and training, European Comission, Directorat General for Education and Culture, Bruxelles.
- EURZDICE (2002). Vseživljenjsko učenje: prispevek izobraževalnih sistemov v državah članicah Evropske Unije, Ljubljana, Ministrstvo za znanosti, šolstvo in šport.
- Temeljni dokumenti, poročila in komunikeji Evropske komisije iz področja, dosegljivi na spletnem portalu EU.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna in razume skupne evropskih politike na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja.
- Študent/ka pozna skupna izhodišča in posebnosti evropskih vzgojno izobraževalnih sistemov.
- Študent/ka je seznanjen/a z evropskimi integracijskimi procesi.
Uporaba:*
- Študent/ka upošteva skupne evropske politike na področju izobraževanja in vseživljenjskega učenja pri izvajanju poklicnih dejavnosti.
- Študent/-ka pozna programe EU za mednarodno sodelovanje in instrumente za promocijo mobilnosti učiteljevi in učencev.
Refleksija:*
- Sposoben/sposobna kritičnega ovrednotenja izobraževalnih procesov v luči skupnih evropskih politik.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja študij literature seminarsko delo konzultacije samostojni študij vaje v manjših skupinah.
21. Načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit po predavanjih (vsebina predavanj, vaj in seminarjev): 60 % ocene
- Seminarski izdelek: 30 % ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka: 10 % ocene
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
- V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Seminarska učilnica s projektorjem
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna evalvacija med potekom predavanj in seminarjev
- Evalvacijski vprašalnik ob zaključku
- Vključenost v fakultetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Ana Krajnc
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper