Pedagogika

Upravljanje človeških virov

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

 

1. Ime predmeta: Upravljanje človeških virov
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: izr. prof. dr. Dejan Hozjan
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski 

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni                 
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 4. 
11. Študijska smer: /
2. Steber programa: / 

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

45

1,5

učitelj

seminarske vaje (SV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • pogoji za vpis v II. letnik

 

16. Učni cilji predmeta in kompetence:

Cilji:

  • Seznanitev s temelji upravljanja človeških virov v različnih izobraževalnih okoljih in vlogah.
  • Usposobitev za uspešno vodenje, komuniciranj in razumevanje skupinskih dinamik 

Splošne kompetence:

  • Zmožnost uporabe osnovnih metod in tehnik za upravljanje človeških virov
  • Razvijanje komunikacijskih spretnosti za učinkovito delo v skupini
  • Poznanje skupinskih dinamik in sposobnost upravljanja le teh 

Predmetnospecifične kompetence*:

  • zmožnost razumevanja organizacijskega vedenja
  • poznavanje temeljnih značilnosti zdravega delovnega in organizacijskega okolja  

 

Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

  • Komunikacija v skupini
  • Moderiranje skupinskih procesov
  • Upravljanje, reševanje konfliktov in mediacija
  • Osnovne metode skupinskega dela
  • Motivacija pri skupinskem delu
  • Skupinske dinamike
  • Vodenje in leadership
  • Preprečevanje stresa, izgorelosti ter psihičnega in čustvenega nasilja (mobbing)

 

18. Literatura:

Osnovna literatura:

Brečko Daniela, 2002, Andragogika in razvoj človeških virov v (navideznem) nasprotju:kdo nadzoruje učenje odraslih?. V: Andragoška spoznanja, leto 6, št. 2, str. 56-63.

  • Brečko Daniela, 1998, Kako se odrasli spreminjamo?: socialna komunikacija in osebnostni razvoj. Didakta, Radovljica.
  • Brečko Daniela, 2006, Razvijanje osebnega socialnega kapitala, Planet GV, Ljubljana.
  • Brečko Daniela, 2003, »Mobbing« - psihično in čustveno nasilje na delovnem mestu. V: HRM, leto 1, št. 1, str. 62-64 
  • Findeisen Dušana, 2005, Za premagovanje poklicne izgorelosti potrebujemo izobraževanje: osebni izobraževalni moduli za preprečevanje in zdravljenje izgorelosti (1. del). V: Andragoška spoznanja, leto 11, št. 2, str. 37-51.
  • Brečko Daniela, 2007, Navdušujoče vodenje:bodimo uspešni z veščinami navdušujočega vodenja. V: HRM, leto 5, št. 17, str. 19-25.
  • Nusdorfer Jana,  2007, Izobraževanje za preprečevanje poklicne izgorelosti. V: Andragoška spoznanja, leto 13, št. 2, str. 78-88.
  • Goleman Daniel., 2001, Čustvena inteligenca na delovnem mestu. Mladinska knjiga, Ljubljana.
  • Toplak Cirila (ur.), 2001, Moderiranje skupinskih procesov. Umanotera, Ljubljana.

 

19. Predvideni študijski dosežki:

Znanje in razumevanje:*

  • Poznavanje in razumevanje osnovnih konceptov skupinskih dinamik
  • Konceptualizacija skupinskega vedenja
  • Poznavanje dejavnikov za razvoj zdravega delovnega okolja in preprečevanje negativnih dejavnikov kot so stres, izgorelost ter psihično in čustveno nasilje (mobbing) 

Uporaba:*

  • usposobljen/usposobljena za učinkovito komunikacijo v skupini
  • zmožen/zmožna moderiranja skupinskih procesov 

Refleksija:*

  • Zmožen/zmožna razumevanja in analize posledic individualnega, medosebnega, skupinskega in medskupinskega vedenja

 

Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja študij literature seminarsko delo konzultacije samostojni študij vaje v manjših skupinah. 

21. Načini preverjanja znanja:

  • Pisni izpit po predavanjih (vsebina predavanj, vaj in seminarjev): 60 % ocene
  • Seminarski izdelek: 30 % ocene
  • Predstavitev seminarskega izdelka: 10 % ocene

 

Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*

  • V skladu z veljavnimi normativi. 

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • Seminarska učilnica s projektorjem 

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec

 

Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.

Sprotna evalvacija med potekom predavanj in seminarjev Evalvacijski vprašalnik ob zaključku Vključenost v fakultetni sistem zagotavljanja kakovosti.  

 

Učni načrt pripravila: prof. dr. Ana Krajnc

icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki