Pedagogika
Kvalitativno pedagoško raziskovanje
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||
Predmet: | Kvalitativno pedagoško raziskovanje | |||||||||||||
Course title: | ||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||
Edukacijske vede, 1. stopnja | / | 2. | 4. | |||||||||||
Vrsta predmeta | obvezni | |||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Sem. vaje | Lab. vaje | Teren. vaje | Samost. delo | ECTS | ||||||||
30 | 15 | / | 30 | / | *105 | 6 | ||||||||
*Študij literature in virov 30 ur = 1 KT; seminarsko delo 15 ur = 0,5 KT; projektna naloga 15 ur= 0,5 KT; priprava na izpit in izpit 15 ur = 0,5 KT; praksa 30 ur = 1 KT | ||||||||||||||
Nosilec predmeta: | prof. dr. Majda Cencič | |||||||||||||
Jeziki | Predavanja: | slovenski | ||||||||||||
Vaje: | slovenski |
Vsebina: |
*V samostojno študentovo delo je vključenih tudi 30 ur (1 KT) prakse. Predmet se usmerja na kvalitativno pedagoško metodologijo. Poudarjena je etičnosti v raziskovanju, timsko raziskovanje ter razlike v primerjavi s kvantitativnim raziskovanjem, pa tudi glavne značilnosti kvalitativnega raziskovanja. Predstavljen je proces kvalitativnega raziskovanja:
Nato se poudarek usmeri na zbiranje podatkov, kjer študenti spoznajo in se preizkusijo v globinskem intervjuju, fokusiranem intervjuju, nestrukturiranem opazovanju, eseju za zbiranje podatkov ter spodbujenem priklicu. Spoznajo uporabnost različnih dokumentov za pridobitev podatkov. Predstavljena je triangulacija kot kombinirana tehnika zbiranja podatkov. Vsebina procesa raziskovanja se nadaljuje s kvalitativno analizo in oblikovanjem »teorije« oz. zaključkov. Sledi predstavljanje rezultatov raziskave bodisi pisno, govorno ali na posterju. Podrobneje so predstavljene nekatere, pretežno kvalitativne raziskave, kot so:
|
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Osnovna literatura:
Dopolnilna literatura:
Dodatna literatura:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji:
Splošne kompetence: Predmet pokriva deloma kompetence učinkovitega poučevanja, saj se usmerja na obvladanje vrednotenja učnega procesa, predvsem pa na:
Predmetnospecifične kompetence:
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje:
Uporaba: Pridobljeno znanje študent/-ka uporabi pri raziskovanju konkretnega problema iz prakse, od načrtovanja raziskave, zbiranja podatkov, ustrezne obdelave podatkov ter napiše poročilo o raziskavi ter predstavi glavne raziskovalne ugotovitve. Refleksija: Sposoben/-na je kritično ovrednotiti rezultate in proces svoje raziskave, pa tudi druge objavljene kvalitativne raziskave. |
Metode poučevanja in učenja: |
Predavanja, seminarji in vaje v manjših skupinah in samostojno raziskovalno delo študenta. Poudarek je na sodelovalnem učenju, izmenjavi idej, vrednotenju gradiva, študiji primerov ter v timskem delu. |
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) / Weight (in %) |
Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt) Projektna naloga na osnovi zbranih podatkov v praksi: obseg 1500 do 2000 besed. Aktivno sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah. Pisni izpit. Pri projektni nalogi se ocenjuje: struktura naloge, teoretska podlaga, navajanje virov in literature med besedilom, ustrezna predstavitev procesa raziskovanja in rezultati, ustrezno uporabljeni metodološki pojmi, korektno predstavljeni rezultati, pridobljeni s kvalitativnimi tehnikami ter oblikovanje »teorije«. Ocenjuje se tudi ustrezen zaključen, navajanje virov in literature v končnem poglavju ter preglednost in pomembnost prilog. Pisna projektna naloga vključuje 37,5 % skupne ocene, govorna predstavitev tudi 12,5 % ter pisni izpit 50,0 % skupne ocene. Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP. | Pisna projektna naloga vključuje 37,5 % skupne ocene, govorna predstavitev tudi 12,5 % ter pisni izpit 50,0 % skupne ocene. Uporablja se ocenjevalna lestvica, ki je sprejeta na UP. |
Reference nosilca / Lecturer's references: |
|
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper