Pedagogika

Psihologija osebnosti

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Psihologija osebnosti
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Tina Kavčič
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta:
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Stopnja študijskega programa:  1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni predmet
9. Letnik: 3.
10. Semester: 5.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti:

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure)

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminar (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent: pogoji za vpis v III. letnik študija& & &

16. Učni cilji predmeta in kompetence

a.) Cilji:

  • razumeti medsebojne odnose z vidika dinamične perspektive osebnosti,
  • prepoznati osebnostne značilnosti, pomembne za učinkovito komuniciranje,
  • razumeti lastni vpliv na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • poznati pomen dejavnega, ustvarjalnega in produktivnega reševanja problemov,
  • spoznati pomen razvoja osebnostnih potencialov kot sestavni del profesionalnega razvoja pri delu z ljudmi.


b.) Splošne kompetence:

  • prizadevanje za kakovost,
  • (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost.


c.) Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje osebnostnega razvoja,
  • poznavanje strategij spodbujanja konstruktivnih medosebnih odnosov,
  • usmeritev na pozitivne vidike lastne osebnosti in osebnosti drugih,
  • načrtovanje profesionalnega razvoja in osebnostne rasti.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • opredelitev osebnosti in teorije osebnostnega razvoja,
  • pristopi in metode za proučevanje osebnosti,
  • dinamika osebnosti: motivi, čustva, vrednote,
  • dedne dispozicije temperamenta in oblikovanje značaja,
  • osebnostna zrelost in motnje osebnosti,
  • stresi, krize in osebna čvrstost,
  • pomen ustrezne obrambe ega in struktura kontrolnih mehanizmov,
  • strategije uspešnega spoprijemanja s stresom,
  • pozitivna psihologija – poudarjanje močnih strani človekove osebnosti,
  • ozaveščanje lasnega vpliva na odzivanje drugih v skupini ali v diadnem odnosu,
  • pomen zmožnosti empatije (razumevanje doživljanja drugih),
  • vseživljenjski razvoj v kontekstu profesionalne in osebnostne rasti.


18. Literatura:
Osnovna literatura:

  • Lamovec, T. (1994). Psihodiagnostika osebnosti. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
  • Musek, J. (2005). Psihološke dimenzije osebnosti. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Pergar, K. M. (2000). Gogalovo pojmovanje učitelja kot osebnostnega človeka in njegovo razumevanje spoštovanja. Sodobna pedagogika, 5, 160 – 172.
  • Ščuka, V. (2007). Šolar na poti do sebe. Radovljica: Didakta d.o.o.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvoj osebnosti
  • pozna vlogo interakcijskega delovanja v medosebnih odnosih
  • pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije in reševanja konfliktov
  • razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
& predavanja, študij literature, seminarji, vaje v manjših skupinah.

21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:

  • uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:

  • seminarska učilnica z možnostvo uporabe izobraževalne tehnologije.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • habilitiran visokošolski učitelj in
  • habilitiran visokošolski sodelavec


Evalvacija:
25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • evalvacijski vprašalnik ob zaključku.



Učni načrt sestavili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen
 

icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki