Pedagogika
Praktično usposabljaje
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Praktično usposabljanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: doc. dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Edukacijske vede
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 3
10. Semester: 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | učitelj, sodelavec |
SKUPAJ | 15 | 0,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
hospitacije (HO) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
nastopi (NA) | 30 | 1 |
krajši pisni izdelki (KPI) | 30 | 1 |
Seminarsko delo (dnevnik in portfolio) (SD) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 165 | 5,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
Študent/-ka v praksi spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela.
Se praktično usposablja za samostojno delo.
Splošne kompetence:
- Razumevanje sposobnosti reflektivnega praktika.
- Razvijanje zmožnosti opazovanja in svetovanja.
- Razvijati zmožnosti uporabe različnih strategij v neposrednem delu.
Predmetnospecifične kompetence*:
- Učinkovitost sodelovanja s kolegi, vključenimi v učni proces in okoljem.
- Pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov.
- Znanje ustrezne priprave in predstavitve na izbrano temo ali del učne ure.
- Zmožnost samorefleksije in načrtovanja sprememb.
- Zmožnost opazovanja in spremljanja dosežkov kolegov.
- Poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja s kolegi, vodstvom in širšim družbenim okoljem.
- Razvijanje reflektivnega pristopa pri vzgojno-izobraževalnem delu.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Opazovanje prakse
- Tehnike opazovanja in beleženja na praksi.
- Pomen dnevniških zapisov in beležk.
- Kolegialno opazovanje in sodelovanje.
- Dnevnik prakse.
Sodelovanje
- Kolegialno sodelovanje.
- Sodelovanje z mentorjem, vodstvom okoljem in vključenimi v učni proces.
- Pomen portfolia.
Nastopi
- Nastopi pred učečimi, mentorjem, kolegom in samorefleksije.
- Pomen analize in refleksije.
- Strategije reflektivne prakse.
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Cencič, M. (2000). Nekatere strategije reflektivnega poučevanja. V: Kramar, M., Duh, M. (ur.).
- Didaktični in metodični vidiki nadaljnjega razvoja izobraževanja. Maribor: Pedagoška fakulteta, str. 63-71.
- Cencič, M., Cencič, M. (1994). Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Literatura se sproti dopolnjuje.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
- Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa.
- Razvija spretnosti neposrednega dela.
- Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno vzgojno-izobraževalno delo.
- Razume pojave, ki potekajo v praksi.
Uporaba:*
- Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje delo in ostalih.
- Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
- Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učečih.
Refleksija:*
Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje.
Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih informacij.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja: nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.
21. Načini preverjanja znanja:
Opravljene in predstavljene obveznosti. Krajši pisni izdelki (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse.
Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Praksa poteka individualno, pri vajah pa so skupine v skladu z veljavnimi normativi.
.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi pedagoškimi institucijami.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
- mentorji/ice na VI zavodih
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.
Učni načrt pripravila: izr. prof. dr. Majda Cencič
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper