Pedagogika
Angleški jezik - začetna stopnja
Osnovni podatki o predmetu
1.Ime predmeta: Angleški jezik – začetna stopnja
2.Koda predmeta:
3.Nosilec predmeta: doc. dr. Silva Bratož
4.Število ECTS kreditnih točk: 6
5.Učni jezik: angleški, slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6.Študijski program: Edukacijske vede
7.Vrsta in stopnja študijskega programa: dodiplomski univerzitetni študijski program 1. stopnje
8.Vrsta predmeta: izbirni
9.Letnik študija: 1., 2. ali 3. letnik
10.Semester: 2., 4. ali 6.
11.Študijska smer: /
12.Steber programa: /
Obveznosti
13.Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
seminar (SE) | 45 | 1,5 | učitelj/sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
|
14.Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
krajši pisni izdelki | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15.Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- /.
16.Učni cilji predmeta in kompetence:
a.Cilji:
Študent/-ka usvoji osnove angleškega jezika s poudarkom na situacijah, ki so relevantne za sporazumevanje v mednarodnem okolju. Pridobi praktična jezikovna znanja, ki obsegajo vse štiri jezikovne spretnosti (slušno, ustno, bralno in pisno). Poleg osnovnih komunikacijskih strategij v obliki specifičnih jezikovnih orodij, razvije medkulturno zavedanje in s tem zmožnost osnovnega sporazumevanja v globalnem okolju.
b.Splošne kompetence:
Študenti:
- pridobivajo znanja, ki omogočajo medkulturni dialog;
- so sposobni ustreznega odzivanja v mednarodnem angleško govorečem socialnem in kulturnem okolju;
- uporabljajo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi in predstavitvi informacij;
- sodelujejo pri ocenjevanju in zagotavljanju kakovosti lastnega dela;
- se zavedajo potrebe po stalnem izpopolnjevanju že pridobljenega znanja;
- ustvarjajo in soustvarjajo učinkovite medčloveške odnose;
- povezujejo pridobljena znanja med različnimi področji;
- so fleksibilnejši pri opredeljevanju in reševanju konkretnih vprašanj;
- imajo večjo sposobnost sporazumevanja, ki izhaja iz razumevanja dveh pogledov in kultur;
- uspešno se vključujejo v timsko delo.
c.Predmetnospecifične kompetence*:
Študenti:
- so sposobni izraziti svoje mnenje v angleškem jeziku o različnih temah;
- spoznajo osnovne zakonitosti usvajanja tujega jezika pri otrocih;
- so sposobni brati in razumeti kratka, preprosta besedila (otroške pesmice, reklame, kratka sporočila);
- so sposobni sporazumevati se v preprostih situacijah (izmenjava informacij o običajnih vsakdanjih stvareh);
- znajo podati kratek opis sebe in drugih ljudi (družina, starost, zaposlitev, ipd.);
- znajo pisati preprosta sporočila in pisati in odgovarjati na osebna pisma;
- so sposobni ovrednotiti svoje znanje angleškega jezika.
Vsebina predmeta in literatura
17.Opis vsebine:
- študenti se predstavijo (osnovne jezikovne strategije pri osebnih predstavitvah in besedišče za opis sebe in drugih ljudi, opis videza, družine, poklica oz. zaposlitve, preživljanje prostega časa ipd.);
- načrtovanje srečanj (osnovne jezikovne strategije za načrtovanje srečanj, opis poti do kraja srečanja, izražanje namena, želja, zmožnosti ipd.);
- potovanja v druge države (osnovno besedišče za opisovanje krajev, jezikovno izražanje preteklosti za izmenjavo izkušenj o potovanjih);
- spoznavanje drugih kultur (osnovno besedišče in slovnične strukture za opisovanje različnih kulturnih običajev in navad);
- osnove pisanja pisem (oblika in struktura pisem v angleškem jeziku, oblikovanje preprostih sporočil);
- oblikovanje in podajanje stališč (osnovne jezikovne strategije za podajanje stališč o različnih temah v angleškem jeziku);
- angleščina za najmlajše (poučevanje angleščine na predšolski ravni, metode dela s predšolskimi otroki, pravilna izgovorjava in intonacija).
18.Literatura:
a.Osnovna literatura:
- Oxenden, C., Latham-Koenig, C. in Seligson, P. (2007). New English File: Elementary. Oxford University Press.
b.Dopolnilna literatura*:
- Reilly, V. in Ward, S. M. (1997). Very Young Learners. Oxford, New York: Oxford University Press.
- Slovarji:
- Hornby, A.S. (2005). Oxford Advanced Learner's Dictionary of Current English. Oxford: OUP (ali soroden slovar)
- Dvojezični slovarji, slovarji sopomenk in razni spletni slovarji.
c.Dodatna literatura*.
19.Predvideni študijski dosežki:
a.Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:
- razume osnovne pojme in lastnosti angleškega besedišča in slovnice;
- pozna in razume osnovne zakonitosti usvajanja tujega jezika;
- razume pomen kulturnih razlik pri usvajanju tujega jezika in prepozna relevantne kulturne razlike med slovenščino in angleščino.
b.Uporaba:*
Študent/-ka je sposoben/-na:
- sporazumevati se v angleškem jeziku v preprostih situacijah;
- izraziti svoja stališča v angleškem jeziku na osnovni ravni;
- delovati v večjezikovnem in večkulturnem okolju.
c.Refleksija:*
Študent/-ka je zmožen/-na ovrednotiti svoje znanje angleškega jezika in dojeti pomen in različne načine usvajanja tujega jezika.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20.Metode poučevanja in učenja:
Uporabljene so različne metode poučevanja:
- frontalna oblika poučevanja;
- delo v manjših skupinah;
- samostojno delo študentov;
- razlaga;
- razgovor/ diskusija/ debata;
- delo z besedilom.
Delo v predavalnici sestoji iz različnih aktivnosti, od samostojnega dela, do dela v parih oz. skupinskega dela. Uporabljena so različna gradiva in vaje.
21.Načini preverjanja znanja:
Predvidene so krajše pisne naloge. Študent/-ka opravlja pisni in ustni izpit iz vsebine predmeta.
Pogoji in viri
22.Delitev na skupine.*
V skladu z veljavnimi normativi.
23.Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Predavalnica opremljena s sodobno AV in IKT tehnologijo.
24.Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25.Metode in oblika evalvacije:
- Evalvacija izvedbe predmeta: Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe in razgovori študentov z izvajalci predmeta.
- Evalvacija na ravni zavoda: Obravnava poročil o izvedbi predmeta v okviru oddelkov in analiza uspešnosti študentov pri predmetu v okviru oddelkov.
Učni načrt pripravila: dr. Silva Bratož, lektor
Novice
7. mar. | Novice
Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce
Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.
3. mar. | Novice
Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!
V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.
Dogodki
23. feb. - 16. mar. | Dogodek Koper