Pedagogika

Aplikativna etnomuzikologija v vzgojno - izobraževalnem procesu

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Aplikativna etnomuzikologija v vzgojno - izobraževalnem procesu

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

1. ali 2. ali 3.

2. ali 4. ali 6.

Vrsta predmeta

izbirni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

15

/

30

/

*105

6

*seminarska naloga 30 ur = 1 KT; študij literature in virov 45 ur = 1,5 KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Ivan Lešnik

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

  • etnomuzikologija – definicija;
  • zgodovinski pregled etnomuzikologije kot znanosti;
  • zakonitosti etnomuzikoloških raziskav;
  • primerjalna muzikologija, glasbena folkloristika, moderna etnomuzikologija;
  • sorodne znanstvene vede;
  • metodologija v etnomuzikologiji,
  • terensko in laboratorijsko etnomuzikološko raziskovanje;
  • osnove transkribiranja po terenskih posnetkih;
  • tehnologija v rabi etnomuzikoloških raziskav;
  • organologija, ljudska pesem, instrumentalna glasba, ples;
  • glasbe svetovnih kultur;
  • načrtovanje in priprava vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje v povezavi z etnomuzikološkimi znanji;
  • glasbene dejavnosti: izvajanje, poslušanje, ustvarjanje v kontekstu etnomuzikologije;
  • upoštevanje in uresničevanje načela drugačnosti pri glasbeni vzgoji in izobraževanju.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Kumer, Z. (1988). Etnomuzikologija. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta.
  • Leydi, R. (1995). Druga godba: Etnomuzikologija. Ljubljana: ŠKUC.
  • Merriam, A. P. (2000). Antropologija glasbe. Ljubljana: Spekter.

Dopolnilna literatura:

  • Blaukopf, K. (1993). Glasba v družbenih spremembah. Ljubljana: ŠKUC.
  • Nettl, B. (1956). Music in Primitive Culture. Cambridge: Harvard University Press.
  • Hood, M. (1971). The Ethnomusicologist. Kent: The Kent State University Press.
  • Notne edicije in zvočni primeri.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent/-ka

  • se seznanja z etnomuzikološko znanostjo,
  • spoznava značilnosti primerjalne muzikologije, glasbene folkloristike in moderne etnomuzikologije,
  • spoznava dosežke etnomuzikologije doma in po svetu,
  • spoznava različne metode in tehnike terenskega in laboratorijskega etnomuzikološkega raziskovanja in jih uporablja v vzgojno-izobraževalnem procesu,
  • spoznava slovensko ljudsko glasbo v širšem kontekstu v povezavi s šegami in plesnim izročilom in znanje vključuje v vzgojno-izobraževalni proces,
  • se seznani z različnimi glasbenimi (tonskimi) sistemi svetovnih kultur,
  • pridobiva osnovna znanja za pristop k študiju popularne glasbe,
  • teoretično in praktično obvladuje in uporablja nova spoznanja v vzgojno izobraževalnem procesu.


Splošne kompetence:

  • upoštevanje in vrednotenje različnosti v glasbenem kontekstu,
  • prepoznava etnomuzikologije kot znanosti v smislu kulture in njeno vključevanje v vzgojno-izobraževalni proces,
  • poznavanje in razumevanje različnih glasbenih jezikov,
  • vrednotenje različnih žanrov glasbene umetnosti,
  • širjenje lastnih glasbenih obzorij in razvijanje glasbenih interesov.


Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje zakonitosti etnomuzikološkega raziskovanja,
  • poznavanje razlik med primerjalno muzikologijo, glasbeno folkloristiko in moderno etnomuzikologijo v teoriji in praksi,
  • poznavanje sorodnih ved kot so: etnologija, muzikologija, kulturna antropologija in druge,
  • obvladovanje različnih etnomuzikoloških metod raziskovanja,
  • prenos novih znanj v vzgojno-izobraževalni proces.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • obvladuje teoretična in praktična znanja etnomuzikološke znanosti,
  • pozna ustrezne metode dela vključevanja etnomuzikoloških znanj v vzgojno-izobraževalni proces,
  • razume pomen aplikativne etnomuzikologije v vzgojno-izobraževalnem procesu.


Uporaba:

Študent/-ka:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
  • načrtuje in organizira ustrezno okolje, ki omogoča učinkovito udejanjanje etnomuzikoloških znanj pri glasbenih dejavnostih,
  • pri poučevanju upošteva in dopušča različnost glasbenih vsebin in jih objektivno predstavlja in vrednoti,
  • poustvarja glasbene vsebine, ki pomagajo učencem pri spoznavanju etnomuzikoloških znanj.


Refleksija:

Študent/-ka:

  • z učenci vrednoti svoje delo in ga z izkušnjami izboljšuje,
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo v pisni in zvočni obliki,
  • strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela.

 

Metode poučevanja in učenja:

Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v skupinah,
  • samostojno delo.

Metode dela:

  • predavanja,
  • seminarji,
  • praktično delo,
  • pogovor, razprava.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Oceno sestavlja uspešno opravljen seminar, pisni del ter praktični del izpita.

Seminarska naloga = 25%,

pisni del izpita = 25 %, praktični del = 50 %.

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. LEŠNIK, Ivan. Kakovost pevske dejavnosti v prvem triletju osnovne šole. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, 2009, zv. 12, str. 20-40. [COBISS.SI-ID 3539671]
  2. LEŠNIK, Ivan. Glasbeno udejstvovanje učencev v prvem triletju osnovne šole in njihov odnos do glasbe v razičnih domenah. V: COTIČ, Mara (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), CENCIČ, Majda (ur.). Pouk v družbi znanja. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 352-364, ilustr. [COBISS.SI-ID 3474391]
  3. LEŠNIK, Ivan. Vokalna tehnika učiteljev in kakovost petja učencev v prvem triletju osnovne šole : doktorska disertacija. Ljubljana: [I. Lešnik], 2009. XVII, 249 str., ilustr., tabele. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?pageSize=20&sort=date&sortDir=ASC&page=1&query=%27keywords%3dle%C5%A1nik+ivan%27. [COBISS.SI-ID 7935049]

icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki