Pedagogika

Popularna glasba v prostoru in času

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Popularna glasba v prostoru in času

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Edukacijske vede, 1. stopnja

/

1., 2. ali 3.

2., 4. ali 6.

Vrsta predmeta

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

15

/

30

/

*105

6

*seminarska naloga 30 ur = 1 KT; študij literature in virov 45 ur = 1,5 KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Ivan Lešnik

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

  • glasbene zvrsti;
  • popularne glasbene prakse;
  • obiski glasbenih dogodkov in njihova analiza;
  • psihološka in pedagoško-didaktična izhodišča glasbene vzgoje;
  • zakonitosti splošnega in glasbenega razvoja otrok;
  • estetska vzgoja in popularna glasba;
  • načrtovanje in priprava vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje in opredelitev popularnih glasbenih vsebin;
  • glasbene dejavnosti: izvajanje, poslušanje, ustvarjanje;
  • načini primernega vključevanja popularnih glasbenih vsebin pri glasbeni vzgoji in izobraževanju.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Adorno, T. (1986). Uvod v sociologijo glasbe. Ljubljana: DZS.
  • Blaukopf, K. (1993). Glasba v družbenih spremembah. Ljubljana: ŠKUC.
  • Denac, O. (2002). Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.


Dopolnilna literatura:

  • De la Motte-Haber, H. (1990). Psihologija glasbe. DZS, Ljubljana.
  • Manuel, P. (1988). Popular Musics of the Non-Western World. Oxford: Oxrord University Press.
  • Notne edicije in zvočni primeri.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:
Študent/ka

  • opredeli pojem popularna glasba v kontekstu vzgojno-izobraževalnega procesa;
  • razvija in poglablja znanja o različnih popularnih glasbenih zvrsteh skozi čas;
  • spoznava različne izvajalce in jih vrednoti;
  • samostojno proučuje in uporablja ustrezno študijsko literaturo;
  • spoznava načine muziciranja popularne glasbe nekoč in danes;
  • teoretično in praktično obvladuje in uporablja nova spoznanja v vzgojno-izobraževalnem procesu.


Splošne kompetence:

  • poznavanje in razumevanje različnih glasbenih zvrsti;
  • umestitev popularne glasbe v prostor in čas;
  • poznavanje in razumevanje pojava popularnosti določenih glasbenih vsebin;
  • oblikovanje glasbenega vrednostnega sistema;
  • širjenje lastnih glasbenih obzorij.


Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje pojava popularne glasbe;
  • opredelitev popularne glasbe v vzgojno-izobraževalnem procesu,
  • poznavanje in uporaba glasbenih znanj in spretnosti pri učenju različnih glasbenih dejavnosti;
  • spodbujanje lastnega vrednotenja popularnih vsebin v kontekstu glasbene umetnosti in vzgojno-izobraževalnega procesa.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • obvladuje teoretična in praktična znanja za poučevanje glasbene vzgoje;
  • pozna pomen in moč popularne glasbe in jo na primeren način vključuje v vzgojno-izobraževalni proces;
  • razume pomen popularne glasbe v širšem kontekstu s poudarkom na glasbeni vzgoji.


Uporaba:

Študent/-ka:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva;
  • načrtuje in organizira ustrezno okolje, ki omogoča primerno vključevanje popularne glasbe pri glasbenih vzgoji;
  • pri poučevanju upošteva različna mnenja in vrednotenja ter notranjo in zunanjo diferenciacijo;
  • poustvarja glasbene vsebine, ki so primerne in ustrezajo učnemu načrtu;
  • ustrezno vrednoti glasbene vsebine in dogodke;
  • povezuje glasbo z drugimi predmetnimi področji.


Refleksija:

Študent/-ka:

  • z učenci vrednoti in analizira različne glasbene zvrsti;
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo v pisni in zvočni obliki;
  • strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela.

 

Metode poučevanja in učenja:

Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v skupinah,
  • samostojno delo.

Metode dela:

  • predavanja,
  • seminarji,
  • praktično delo,
  • pogovor, razprava.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Oceno sestavlja uspešno opravljen seminar, pisni del ter praktični del izpita.

Seminarska naloga = 25%,

Pisni del izpita = 25 %, praktični del = 50 %

 

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. LEŠNIK, Ivan. Kakovost pevske dejavnosti v prvem triletju osnovne šole. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, 2009, zv. 12, str. 20-40. [COBISS.SI-ID 3539671]
  2. LEŠNIK, Ivan. Glasbeno udejstvovanje učencev v prvem triletju osnovne šole in njihov odnos do glasbe v razičnih domenah. V: COTIČ, Mara (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), CENCIČ, Majda (ur.). Pouk v družbi znanja. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 352-364, ilustr. [COBISS.SI-ID 3474391]
  3. LEŠNIK, Ivan. Vokalna tehnika učiteljev in kakovost petja učencev v prvem triletju osnovne šole : doktorska disertacija. Ljubljana: [I. Lešnik], 2009. XVII, 249 str., ilustr., tabele. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?pageSize=20&sort=date&sortDir=ASC&page=1&query=%27keywords%3dle%C5%A1nik+ivan%27. [COBISS.SI-ID 7935049]

icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more