Predšolska vzgoja

Gibalno - športne dejavnosti

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Gibalno-športne dejavnosti

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Predšolska vzgoja, 1. stopnja

/

2.

3.

Vrsta predmeta / Course type

obvezni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

/

30

/

15 IP

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

Giuliana Jelovčan, pred.

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

Študent spozna:

  • vlogo in pomen gibalne/športne vzgoje v predšolskem in zgodnjem šolskem obdobju,
  • modele otrokovega razvoja: kognitivni, psihomotorični in efektivni; nevromotorika, senzomotorika, psihomotorika, sociomotorika, senzorična integracija,
  • gibalne dejavnosti kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; pridobivanje in strukturiranje gibalnih izkušenj,
  • motnje v gibalnem razvoju ter vpliv na osebnostni razvoj; pojav gibalnega nemira, zavrtosti, nerodnosti, centralne motorične motnje v povezavi z drugimi pojavnimi oblikami,
  • načrtovanje, organiziranje in izvajanje gibalnega procesa,
  • primerno uporabo vsebin, metod in oblik glede na zastavljen cilj in razvoj otrok,
  • didaktično gibalne igre in spreminjanje pravil iger za dosego želenega cilja,
  • organizacijo in izvedbo športnih dni,
  • vlogo in pomen aktivnosti v naravi (izleti, sprehodi, smučanje, plavanje),
  • orientacijo – elementarne igre v naravi in ostale igre,
  • program Zlati sonček,
  • nekatere vsebine in načine dela z otroci s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Pišot, R., Jelovčan, G., (2004). Metodika gibalne/športne vzgoje, študijski priročnik. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
  • Pišot, R., Videmšek, M. (2004). Smučanje je igra. Ljubljana: Združenje učiteljev in trenerjev smučanja Slovenije.
  • Pišot, R., Murovec, S., Gašperšič, B., Sitar, P., Janko, G. (2000). Smučanje 2000+. Ljubljana. Zveza učiteljev in trenerjev smučanja Slovenije.
  • Videmšek, M., Drašler, A., Pišot, R. (2003). Gibalna igra, kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
  • Pistotnik, B. (1995). Vse z igro. Fakulteta za šport, Ljubljana.
  • Pistotnik, B., Pinter, S., Dolenc, M. (2002). Gibalna abeceda. Ljubljana: Fakulteta za šport. Inštitut za šport.
  • Petkovšek, M., Kremžar, B. (1986). 100 + 1 igra. Ljubljana: Fakulteta za šport.
  • Rajtmajer, D. (1988). Metodika telesne vzgoje – predšolska vzgoja I. knjiga in II. knjiga. Pedagoška fakulteta; Maribor.
  • Videmšek, M., Visinski, M. (2001). Športne dejavnosti predšolskih otrok. Ljubljana: Fakulteta za šport.
  • Videmšek, M., Šiler, B., Fišer, P. (2002). Slepa miš ti loviš. Ljubljana: Fakulteta za šport.
  • Videmšek, M. (2002). Čarobni svet igral in športnih pripomočkov Ljubljana: Fakulteta za šport. Inštitut za šport.
  • Videmšek, M., Stančevič, B. (2004). Popestrimo športno vzgojo. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
Dopolnilna literatura:
  • Videmšek, M., Strah, N., Stančevič, B. (2001). Igrajmo se skupaj. Ljubljana: Fakulteta za šport. Inštitut za šport.

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent-ka spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela za delo z otroki od 1 leta starosti do 2. razreda OŠ in se teoretično in praktično usposablja za samostojno delo v skupini (vrtec) in do 1. razreda OŠ.

Splošne kompetence:

  • Razvijanje interesa za inovacije in uporabo raziskovalnih spoznanj.
  • Spoznati in poglobiti znanja o zakonitostih otrokovega motoričnega razvoja, v dialektični povezanosti s kognitivnimi, konativnimi in antropološkimi dimenzijami, kar omogoča študentom spoznati neločljivost posameznih komponent razvoja.
  • Razvijanje modelov zbiranja informacij o morfološkem in motoričnem statusu otroka, o spreminjanju psihosocialnega statusa s sredstvi gibalnih dejavnosti.
  • Osvojiti in razvijati didaktično metodična znanja za vodenje športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
  • Dviganje študentove samopodobe in delovne iniciativnosti.

Predmetno-specifične kompetence:

  • Usposobiti za ustvarjalno izbiro in oblikovanje smotrov, nalog in vsebin športne vzgoje v nižjih razredih osnovne šole.
  • Usposobiti se za vključevanje najmlajših v proces športne vzgoje.
  • Pridobi znanja za zagotoviti varno vadbo vseh udeležencev pri športni vadbi.
  • Razvijanje komunikacije z otroki v različnih starostnih obdobjih in odraslimi in s tem povečevanje možnosti za zaposlitev, nadaljnje izobraževanje in prostočasne aktivnosti.
  • Študent si pridobi znanja za uporabo gibalne dejavnosti, kot sredstvo vzgojnega vplivanja in oblikovanja osebnosti; pridobivanje in strukturiranje gibalnih izkušenj.
  • Pridobi nekatera specialna znanja, za delo z otroki s posebnimi potrebami.
  • Razumevanje metodičnega področja gibalne/športne vzgoje ter pridobitev praktičnih znanj za poučevanje G/Š vzgoje v starostnih obdobij otrok od 1. leta starosti in 1. razreda OŠ.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • Študent pridobi različna pojmovanja predmetnega področja metodike gibalne/športne vzgoje in pridobljena znanja vključuje v vsa področja dejavnosti v vrtcu in 1. razredu/9 osnovne šole.
  • Vsak študent naj ima hkrati možnost, da se temeljitejše usposobi za tista vzgojna področja, za katere ima poseben interes in sposobnosti.

Uporaba:

  • Sposoben je načrtno pripraviti in smiselno prilagoditi področje dejavnosti Gibanje v različnem otrokovem starostnem obdobju.
Refleksija:
  • Zmožen je ovrednotiti svoje delo glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in dosežke otrok. Strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela z otroki.

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • vaje,
  • integrirana praksa v vrtcih in 1. razredu OŠ.

Načini ocenjevanja:

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Študent pripravi dva nastopa pri vajah (4 študentje, 3 študentje skupaj) in glavni nastop vodita dva študenta samostojno v vrtcu ali 1. razredu OŠ.
  • Opravi analizo nastopov.
  • Pripravi portfolio v katerem priložijo: analize hospitacijskih nastopov pri Integrirani praksi, analize nastopov, opis in analizo svoje didaktične gibalne igre.
  • Izpit.
icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more