Predšolska vzgoja
Likovne dejavnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LIKOVNE DEJAVNOSTI
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: Janja Vrabec Janežič, pred.
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: Slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: Obvezni predmet
9. Letnik: drugi
10. Semester: tretji
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | izvaja |
Predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
Integrirana praksa (IP) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
oblika | število ur | število KT |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
Študij literature (ŠL) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a) Cilji:
Študent/-ka spoznava vsebino in zakonitosti vzgojnoizobraževalnega dela pri predmetu zgodnje poučevanje likovne umetnosti, ter se praktično in teoretično usposablja za samostojno delo v vrtcu.
b) Splošne kompetence:
Študent/-ka razumeva nazorska izhodišča likovne umetnosti s ciljem samostojnega in ustvarjalnega dela z otroci v vrtcu, prežetega z navdušenjem in zanosom.
Spoznava in obvladuje zakonitosti in stopnje v razvoju otroške risbe.
Študent/-ka razvija zmožnost analiziranja otroške risbe in pogojev v katerih nastaja v vidu spreminjanja in izboljšav.
c) Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka izkustveno spoznava ustvarjalni proces, se pri tem estetsko senzibilizira in doživi pomembnost svojih čutil.
Izkušnjo ustvarjalnega procesa transformira v zakonitosti učnovzgojnega procesa.
Spoznava konceptualno uporabnost metod za spremljanje otrokovega likovnega razvoja in načinov za ustvarjalno poučevanje likovne umetnosti v vrtcu.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- kaj je umetnost?
- temeljno likovno izrazoslovje
- razlika med likovnim in vizualnim
- osnove likovne teorije, predvsem likovni jezik
- metode in pripomočki za formalno in vsebinsko analizo otroških likovnih del na različnih stopnjah razvoja
- didaktična načela in metode za uspešen izbor doživetij in objektov opazovanja za teme likovnih dejavnosti v vrtcu
- načini in metode za vzdrževanje ustvarjalnega vzdušja prežetega z navdušenjem in zanosom (vloga vzgojitelja)
- sintetiziranje pridobljenih znanj s ciljem uspešne priprave in nastopa ter posledično analize
- pomen in vpliv likovne umetnosti v otrokovem okolju
- splošna opredelitev vizualne kulture in estetike
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Študijski pripomočki in skripta za interno uporabo
b) Dopolnilna literatura:
- Arnheim, R.(1982) Umetnost i vizuelno opažanje. Beograd:Univerzitet umetnosti u BG
- Zornik, K.(1986) Teorija likovne umetnosti. Ljubljana: ALUO, Skripta
- Bates, L. (1965) The Visual Experience. New York: Harry N. Abrams, Incorporated
- Itten, J. (1973) Umetnost boje. Beograd: Umetnička akademija u BG
- Belamarič, D. (1986) Dijete i oblik. Zagreb: Školska knjiga
- Belamarič, D. (1987) Dijete i kreativnost. Zagreb: Školska knjiga
c) Dodatna literatura:
19. Predvideni študijski dosežki:*
a) Znanje in razumevanje:
- Študent/-ka razumeva vlogo likovne umetnosti v naši civilizaciji in pomen likovnega izražanja.
- Pozna in upošteva ključne faze v razvoju otroškega likovnega izražanja v najzgodnejšem obdobju otroka.
- Pozna kriterije in dejavnike, ki so potrebni za oblikovanje sodobnega zgodnjega poučevanja likovne umetnosti.
b) Uporaba:
- Študent/-ka zna načrtovati modele poučevanja takoimenovane spontane in vodene likovne dejavnosti skozi vse leto.
- Sposoben/-na je slediti likovnemu razvoju posameznega otroka v skupini.
- Študent/-ka zna vrednotiti otroška likovna dela in jih zna tudi predstaviti.
c) Refleksija:
- Študent/-ka je zmožna analizirati svoje poučevanje likovne umetnosti v vrtcu glede na zastavljene cilje in otrokovo likovno izražanje.
- S pomočjo pridobljenih teoretičnih osnov in nazorskih izhodišč likovne umetnosti, študent/-ka posega in soustvarja otrokovo vizualno okolje v predšolski dobi.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Uporabljene metode poučevanja in učenja:
Problemsko učenje, e-predavanje, razlaga, individualno delo, delo v skupinah, diskusija, ekskurzija
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
Spremljanje študentove aktivnosti in pisni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Atelje kot delavnica oziroma prizorišče izvedbe vaj in predavalnica za e-predavanja.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Razgovori študentov z izvajalci predmeta
Analiza uspešnosti študentov pri predmetu
Učni načrt prupravili: viš. pred. mag. Breda Jontes, asist. Janja Vrabec Janežič
Novice
7. mar. | Novice
Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce
Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.
3. mar. | Novice
Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!
V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.
Dogodki
23. feb. - 16. mar. | Dogodek Koper