Predšolska vzgoja
Ljudska glasba, glasbila, plesi in običaji
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: LJUDSKA GLASBA, GLASBILA, PLESI IN OBIČAJI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Laboratorijske vaje (LV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Projektna naloga (PN) | 30 | 1 |
Študij literature (ŠL) | 45 | 1,5 |
Priprave na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v letnik
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:
- Ohranjanje in negovanje ljudske dediščine.
- Spoznavanje značilnosti slovenske ljudske pesmi po posameznih pokrajinah
- Ljudska glasbila in godčevski sestavi.
- Otroška ljudska glasbila in njihovo uporabo v igrah.
- Ljudski plesi in običaji.
Splošne kompetence:
- Razvijanje zmožnosti sodelovanja v skupnem muziciranju.
- Ohranjanje glasbene dediščine in možnost sodelovanje v glasbeno-kulturnih dejavnostih v okolju.
- Poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in učnega načrta za prvi razred devetletne OŠ
Predmetnospecifične kompetence*:
- Poznavanje slovenske ljudske glasbe, glasbil, plesov in običajev.
- Poznavanje načinov posredovanja ljudskega izročila otrokom.
- Poznavanje možnosti vključevanja ljudskega izročila v glasbene dejavnosti za otroke.
- Poustvarjanje in vrednotenje ljudskega izročila.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Obravnavajo se ključne značilnosti slovenske ljudske pesmi, instrumentalne glasbe in običajev ter plesa in glasbil. Poudarek je na raziskovanju ljudske dediščine za otroke. Glasbene vsebine so predstavljene v širšem kontekstu družbenega dogajanja, ki je pogosto povezano s praznovanji in ljudskimi običaji. Skozi izvajanje in aktivne pristope je prikazana raznolikost po pokrajinah. Študentje ustvarjalno iščejo in oblikujejo pristope in vsebine, ki jih povezujejo v izvedbeni kurikul.
18. Literatura:
a) Osnovna literatura:
- Cvetko, I. (2004): Trara pesem pelja. Ljubljana, Mladinska knjiga.
- Koter, D. (2004): Glasbilarstvo na Slovenskem. Maribor, Obzorja.
- Bogataj, J. (1998): Smo kaj šegavi? Ljubljana, Mladinska knjiga.
- Slovenske ljudske pesmi za otroke (ur. Albinca Pesek) (1994). Ljubljana, Mladinska knjiga.
b) Dopolnilna literatura*:
- Zvočnost slovenske duše (Trutamora Slovenica) (2005). Ljubljana, ZKP RTV Slovenija.
- Zmaga, K. (2002): Slovenska ljudska pesem. Ljubljana, Slovenska matica.
19. Predvideni študijski dosežki:
Znanje in razumevanje:*
Študentje:
- Razumejo povezanost med ljudskim izročilom in življenjem ljudi.
- Znajo povezati glasbo in ples z običaji na slovenskem.
- Poznajo otroške ljudske igre.
- Poznajo otroška ljudska glasbila
Uporaba:*
- Uporabljajo ljudsko dediščino.
- Negujejo ljudsko izročilo.
- Načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti v katere vključujejo ljudsko glasbo, plese in glasbila.
Refleksija:*
- Vrednotijo ljudsko izročilo.
- S kritično refleksijo osmišljajo primere šolske prakse v katero je bila vključena ljudska dediščina.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, delavnice, aktivne in sodelovalne oblike učenja.
21. Načini preverjanja znanja:
Načrt, izdelava in predstavitev projektne naloge, izpit
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica s sodobno tehnologijo, ustrezna zbirka ljudskih otroških glasbil in literature ter priročna medioteka.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Anketiranje študentov ob zaključku izvedbe
Razgovori študentov z izvajalci predmeta
Analiza uspešnosti študentov pri predmetu
Učni načrt pripravila: viš. pred. dr. Bogdana Borota
Novice
7. mar. | Novice
Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce
Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.
3. mar. | Novice
Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!
V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.
Dogodki
23. feb. - 16. mar. | Dogodek Koper