Predšolska vzgoja

Socialne veščine pri delu z otroki in s starši

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: SOCIALNE VEŠČINE PRI DELU Z OTROKI IN S STARŠI
2. Šifra predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič.
4. Število KT (seštevek iz tabel spodaj): 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Predšolska vzgoja
7. Stopnja študijskega programa: visokošolski strokovni študijski program prve stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni predmet
9. Letnik: tretji
10. Semester: peti ali šesti
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

oblika

število ur

število KT

izvaja

Predavanja (P)

30

1

učitelj

seminarske vaje (SV)

45

1,5

sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika

število ur

število KT

seminarska naloga (SN)

30

1

Študij literature (ŠL)

45

1,5

izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
Cilji:

  • spoznavati lastne vednjske vzorce in njihov vpliv na delo s skupino,
  • ozavestiti implicitne teorije,
  • spoznati zakonitosti skupine in različne načine vodenja skupine,
  • razumeti pojem skupinske kohezivnosti,
  • razviti občutljivost za posebnosti skupine,
  • spoznavati načine razreševanja konfliktnih vsebin,
  • razumeti pojem družine in nekaterih zakonitosti delovanja družinskega sistema,
  • spoznati pomen dela s starši in razvijati oblike konstruktivnih povratnih informacij o dosežkih otrok,
  • spoznati pojem zlorabe otrok in osnove ukrepanja vzgojitelja,
  • spoznati pomen timskega dela in nekatere značilnosti timske skupinske dinamike.


Splošne kompetence:

  • avtonomnost, in prizadevanje za kakovost,
  • strokovna kritičnost in previdnost pri zaključevanju,
  • obvladovanje profesionalno – etičnih vprašanj.


Predmetnospecifične kompetence:

  • celostno pojmovanje otroka in razumevanje razvojnih in individualnih razlik
  • poznavanje načinov pri nudenju čustvene varnosti in pri spodbujanju otrok k samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
  • poznavanje in razumevanje skupinskega dogajanja, posebej procesov medsebojnega vplivanja v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje pomena komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov,
  • poznavanje oblik vodenja posameznika in skupine ter sposobnost timskega dela,
  • razumevanje pomena občutljivosti/odprtosti za ljudi in socialne situacije.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

Socialne veščine:
a) delo na sebi - samospoznavanje in osebnostna rast

  • spretnosti dogovarjanja, poslušanja, usmerjanja pozornosti in postavljanja meja,
  • samouravnavanje in razumevanje sebe,
  • govorica telesa, potrebe in motivi,
  • vrednotni sistem, čustvena inteligentnost in socialna kognicija,
  • stik s seboj in z okoljem (medosebna in znotrajosebna inteligentnost), strategije reševanja problemov,
  • opredelitev stresa in pojma izgorelosti,
  • dejavniki stresa, načini spoprijemanja s stresom in sprostitvene tehnike.


b) delo z otroki - prepoznavanje skupinske dinamike

  • vloga posameznika znotraj skupine (sociometrični položaji in tehnike sociometrije)
  • skupinska kohezija (pomen in oblike spodbujanja)
  • prosocialno vedenje in dejavniki povezani z asocialnim vedenjem


c) delo s starši - prepoznavanje družinske dinamike

  • vrste družin (enostarševske, nuklearne, razširjene, reorganizirane),
  • razvojni cikel družine in potrebe družinskih članovtimsko delo v različnih razvojnih obdobjih,
  • funkcionalni in konfliktni pogled na družino (nasilje v družini, zlorabe v družini )
  • oblike sodelovanja s starši


d) timsko delo

  • priprava na delo, spremljanje in evalvacija dela


18. Literatura:
a.) Osnovna literatura:

  • Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
  • Polak, A. (2007). Timsko delo. Ljubljana: Rokus (v tisku).
  • Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
  • Rozman, V. (2006). Trening socialnih veščin. Nova Gorica: Educa.
  • Tomori M. (1994). Knjiga o družini. Ljubljana: EWO.


19. Predvideni študijski dosežki:

  • pozna zakonitosti delovanja skupine in načine spodbujanja takih vzgojnih situacij, ki prispevajo k skupinski kohezivnosti,
  • razume delovanje osebnostnih značilnosti vzgojiteljice/ vzgojitelja in pomen samouravnavanja pri delu z otroki in odraslimi (starši, timom)
  • pozna spodbudne in škodljive vplive okolja in zna ukrepati v korist otroka in proti lastni izgorelosti


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • vaje in seminarji,


21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:

  • visokošolski učitelj in
  • sodelavec.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:

  • sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
  • končni evalvacijski vprašalnik.



Učni načrt sestavili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen

icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki