Razredni pouk
Razvojna psihologija s prakso
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: RAZVOJNA PSIHOLOGIJA S PRAKSO
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Tina Kavčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 7
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o vmeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: obvezni
9. Letnik: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminar (SE) | 30 | 1 | sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | sodelavec |
nastopi, pedagoška praksa (N) | 15 | 0,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
seminarska naloga (SN) | 45 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- osvoji temeljna znanja o biosocialnem, kognitivnem in psihosocialnem razvoju, sodobnega človeka od spočetja do smrti,
- podrobno se seznani z razvojne značilnostmi šolskih otrok na razredni stopnji,
- pozna individualne razlike ter razvije razumevanje spodbudnih in škodljivih vplivov okolja na razvojni proces,
- razume pomen uspešne komunikacije s starši.
b. Splošne kompetence:
- prizadevanje za kakovost,
- občutljivost in odprtost za ljudi in socialne situacije.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
- ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja in medsebojnih odnosov ter učinkovito reševanje disciplinskih problemov,
- učinkovita komunikacija s starši ter poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja z njimi,
- skrb za psihofizično zdravje in zmanjševanje stresa v pedagoškem procesu in v vsakdanjem življenju.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- psihološke teorije razvoja, razmerje: teorija – praksa v razredu,
- življenjski krog, posebnosti posameznih razvojnih obdobij, tempo, kontinuiteta in diskontinuiteta razvoja,
- kritične faze, individualne razlike,
- razvoj osebnosti: telesni, socialno-emocionalni, kognitivni in moralni razvoj,
- posamezna razvojna obdobja od spočetja do smrti, s posebnim poudarkom na šolskem otroku,
- pripravljenost za vstop v šolo in zgodnejše všolanje - vloga učitelja,
- različni načini otrokovega izražanja – razvojni in komunikacijski vidik igre,
- psihološke osnove individualizacije pri pouku,
- specifične učne težave in posebne potrebe,
- pomen otroških prijateljstev, čustveni problemi osamljenih otrok,
- strah in anksioznost, agresivnost v šoli,
- mentalno-higienski pogoji razvoja (družina, šola) in učiteljevo preventivno delo, sodelovanje s starši,
- metakognicija,
- empatija,
- komunikacija v šoli in njena vloga v razvoju posameznika,
- učiteljeva osebna in profesionalna avtonomija in njegove razvojne možnosti.
18. Literatura:
- Batistič, Z. M. (2000). Teorije v razvojni psihologiji. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Marjanovič, U. L., Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
- Papalia, D. E., Olds, S. W., Feldman, R. D. (2003). Otrokov svet – Otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
- Pergar, K. M. (2004). Šola in otrokov razvoj – Mlajši otrok v šoli. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani. (ponatis)
19. Predvideni študijski dosežki:
- pozna temeljne značilnosti različnih razvojnih obdobij,
- razume spodbudne in škodljive vplive okolja na razvojni proces,
- razume interakcijsko delovanje različnih dejavnikov dednosti in okolja na biosocialni, kognitivni in psihosocialni razvoj,
- pozna teoretske osnove značilnosti odzivanja otroka in mladostnika,
- razume psihološke potrebe mlajših učencev v skupini vrstnikov (pripadnost, ustreznost, avtonomnost),
- pozna problematiko razvojnih značilnosti otrok s posebnimi potrebami in specifičnimi učnimi težavami,
- razume delovanje osebnostnih značilnosti učitelja in vpliv le teh na učence in njihovo odzivanje,
- pozna načine vzpostavljanja konstruktivne komunikacije z učenci in starši,
- razume pomen refleksije lastnih življenjskih izkušenj in dela na sebi.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- seminar,
- predavanja,
- individualni študij.
21. Načini preverjanja znanja:
- priprava in predstavitev seminarske naloge,
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- visokošolski učitelj in
- visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev, vaj
- končni evalvacijski vprašalnik
Učni načrt pripravila: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper