Razredni pouk
Elementarna aritmetika in analiza
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: ELEMENTARNA ARITMETIKA IN ANALIZA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Darjo Felda
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 45 | 1,5 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Domače naloge (DN) | 30 | 1 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 45 | 1,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Za razumevanje vsebin predmeta je potrebno znanje matematike, ki ga je študent absolviral do zaključka srednje šole.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent:
- poglobi in razširi že pridobljena znanja,
- zna uporabljati matematično logiko v drugih vsebinah,
- pozna pojma relacija in funkcija ter z njima povezane pojme,
- pozna številske množice ter osnovne računske operacije in njihove lastnosti.
b. Splošne kompetence:
Študent:
- vzpostavlja primerno delovno okolje s tem, da uporablja širok repertoar metod in strategij dela, ki spodbujajo miselno aktivnost,
- je sposoben premišljeno analizirati dobre in šibke plati svojega pedagoškega dela in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
- izkoristi priložnosti za stalno strokovno izpopolnjevanje in za inoviranje svojega dela
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent:
- suvereno obvlada temelje logike, logičnega razmišljanja, aritmetike in analize, da lahko gradi ustrezne didaktične pristope,
- pozna in uporablja matematični jezik in terminologijo,
- ima razvite strategije reševanja matematičnih problemov in veščine uporabe matematike,
- je pozoren na natančnost in zaupa v lastne sposobnosti.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- matematična logika kot temelj matematičnega razmišljanja,
- množice, relacije, funkcije,
- naravna števila, računske operacije, deljivost,
- cela števila, absolutna vrednost, racionalna in realna števila, številska premica, računske operacije, decimalni zapis,
- realne funkcije (linearna, kvadratna), enačbe, neenačbe.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Prijatelj, N. (1982). Osnove matematične logike. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Prijatelj. N. (1976) Matematične strukture I. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Vidav. I. (!973) Višja matematika I. Ljubljana. DZS.
- Grasselli, J. (1984) Diofantske enačbe. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Matematični učbeniki in zbirke nalog za srednjo in osnovno šolo.
b. Dopolnilna literatura*:
- Devide, V. (1984). Matematika skozi kulture in epohe. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Devide, V. (1988). Zabavna matematika. Zagreb. Školska knjiga.
- Rademacher. H. (1994). The Enjoyment of math. Neww. Yerse. Princeton University.
- Pavković. B. (1992) Elementarna matematika I. in II. Zagreb. Tehnička knjiga.
- revija Presek.
- revija Logika in razvedrilna matematika.
c. Dodatna literatura*:
- Hansberger, R. (1970) Ingenuity mathematics. New York. Random House / Singer.
- Devlin, K. (2000) Mathemetics. New York. Scientific American Library.
- Acheson, D. (2002) 1098 and all that. Oxford: Oxford University Press.
- Dolinar, G. et al. (2005) Evropski matematični kenguru 2002-2004. Ljubljana. DMFA Slovenije.
- Blaznik, A.et. alt. (1989) Matematični priročnik za srednje šole. Ljubljana. DZS.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- pozna vsebine iz matematične logike, aritmetike in analize, ki so primerne za otroka,
- se zna natančno izražati in uporabljati matematični jezik.
b. Uporaba:*
Študent:
- ima pridobljene ustrezne teoretične osnove za razvijanje začetnih matematičnih pojmov, mišljenja in jezika,
- je sposoben logično-matematično razmišljati in spretno reševati probleme, ki so zapisani v matematičnem jeziku,
- povezuje matematične vsebine z drugimi področji.
a. Refleksija:*
- študent pri predmetu dodatno razvije logično-matematično mišljenje in sposobnost opazovanja, ocenjevanja, abstrakcije in generalizacije,
- ima pridobljen čut za urejenost, vztrajnost in sistematičnost pri delu.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- vaje.
21. Načini preverjanja znanja:
- pisni in ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; študijska literatura.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- 1 habilitiran visokošolski učitelj in
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec (oba habilitirana z ustreznega področja).
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- študentska anketa
- pogovor s študenti.
Učni načrt pripravila: prof. dr. Mara Cotič, viš. pred. mag. Darjo Felda
Novice
7. mar. | Novice
Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce
Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.
3. mar. | Novice
Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!
V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.
Dogodki
23. feb. - 16. mar. | Dogodek Koper