Razredni pouk
Didaktika naravoslovja 2
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: DIDAKTIKA NARAVOSLOVJA 2
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Samo Fošnarič
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik: 3.
10. Semester: 6
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika | število ur | število KT | Izvaja |
predavanja (P) | 15 | 0,5 | učitelj in laborant |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec in laborant |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Od 10 % do 50 % KU je mogoče izvajati v obliki e-izobraževanja
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika | število ur | število KT |
študij literature in virov (ŠL) | 15 | 0,5 |
priprava na nastop in nastop (NA) | 15 | 0,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 45 | 1,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- Opravljene študijske obveznosti pri didaktiki naravoslovja I so pogoj za vključitev v delo;
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Študent(ka) pod vodstvom mentorja ustrezno načrtuje, samostojno izvede in kritično ovrednoti svoje vzgojno-izobraževalno delo na področju naravoslovja;
- Študent(ka) zna analizirati in ovrednotiti pouk naravoslovja v 1. in 2. triletju.
b. Splošne zmožnosti:
- avtonomnost, (samo)kritičnost (samo)reflektivnost, prizadevanje za kakovost.,
- pedagoško vodenje posameznika, oddelka in/ali skupine.
c. Posebne zmožnosti za razredni pouk:
- uporaba didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih osnovne šole na področju naravoslovja;
- uporaba specialno didaktičnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev naravoslovja v prvih dveh triletjih osnovne šole;
- uporaba širokega spektra strategij poučevanja in učenja naravoslovja glede na potrebe učencev.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Preverjanje pojmovanj o poučevanju naravoslovja. Konstrukcija lastnega znanja.
- Simuliranje učnih situacij: načrtovanje naravoslovnih učnih ur.
- Simuliranje učnih situacij: analiza naravoslovnih učnih ur.
- Pomen motivacije za učinkovito učenje in poučevanje naravoslovja.
- Učinkovite metode in oblike dela pri pouku naravosloja.
- Sistematično načrtovanje doseganja kurikularnih ciljev.
- Preverjanje doseganja kurikularnih ciljev.
- Načrtovanje, samostojno izvajanje in vrednotenje naravoslovne učne ure (nastop).
- Vrednotenje naravoslovnih učnih ur (hospitacije).
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Ferbar, J. (ured.), (1993). Tempusovo snopje. Ljubljana: DZS. (416 str.)
- Kiriacou, C. (1997). Vse učiteljeve spretnosti. Radovljica: Regionalni izobraževalni center. (180 str.)
- Krapše, T. (ured.), (1992). Razvoj začetnega naravoslovja. Nova Gorica: Educa. (103, 65 in 107 str.)
- Novak, T. s sodelavci (2003). Začetno naravoslovje z metodiko. Maribor: Pedagoška fakulteta. (196 str.)
- Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Ljubljana: Modrijan. (77 str.)
b. Dopolnilna literatura:
- Bailey, S. (1994). Glava, srce in roke pri začetnem naravoslovju. Ljubljana, Atraktor. (64 str.)
- Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Celje: Mohorjeva družba. (139 str.)
- Revije: Naravoslovna solnica, Preverjanje in ocenjevanje itd.
c. Dodatna literatura:
- Cencič, Mi., Cencič, Ma. (2002). Proročnik za spoznavno usmerjen pouk. Ljubljana: MK. (264 str.)
- Učni načrti, učbeniki in priročniki za pouk naravoslovja v prvem in drugem triletju.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Uporaba: Študent:
- ustrezno uporablja didaktične značilnosti pouka v prvih dveh triletjih osnovne šole na področju naravoslovja;
- ustrezno uporablja specialnodidaktična znanja s področja naravoslovja za doseganje kurikularnih ciljev v prvih dveh triletjih osnovne šole;
- je zmožen uporabiti širok spekter strategij poučevanja za doseganje kurikularnih ciljev naravoslovja v prvih dveh triletjih osnovne šole.
b. Refleksija: Študent:
- ustrezno načrtuje, samostojno izvede in kritično ovrednoti svoje vzgojno-izobraževalno delo na področju naravoslovja pod vodstvom mentorja;
- zna analizirati in ovrednotiti pouk naravoslovja v 1. in 2. triletju.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo. Vaje, nastop in hospitacije na osnovnih šolah. Individualne konzultacije.
- Preverjanje pojmovanj, dopolnjevanje ali ovrženje.
- Samostojno načrtovanje, izvajanje in kritično vrednotenje naravoslovne učne ure.
- Analiziranje naravoslovnih učnih ur kolegov in reflektiranje lastnega dela.
21. Načini preverjanja znanja:
- Praktični izpit - nastop. Vrednotenje nastopov delno izvajajo mentorji na osnovnih šolah. Ocena: opravil/ni opravil, je pogoj za pridobitev končne ocene.
- Študent odda poročilo - mapo izdelkov (priprava, refleksija lastnega dela, poročilo o hospitacijah).
- Ocenjevalna lestvica: skladno s statutom UPR in fakultetnimi pravili.
- Izpitni nastop pri tem predmetu.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica z avdio-vizualno opremo.
- Zbirka demonstracijskih eksperimentov za izvedbo predavanj ter zbirke eksperimentov za izvedbo laboratorijskih vaj.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj,
- habilitiran visokošolski sodelavec,
- laborant.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Vključenost v fakultetni oziroma univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper