Razredni pouk

Pedagoška praksa 2

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: PEDAGOŠKA PRAKSA 2
2. Koda predmeta:
3. Nosilka predmeta: prof. dr. Majda Cencič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: 1. stopnja, univerzitetni
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

laboratorijske vaje (LV)

15

0,5

učitelj, sodelavec

SKUPAJ

15

0,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

hospitacije (HO)

30

1

študij literature in virov (ŠL)

30

2

priprave na nastope in nastopi (NA)

30

2

krajši pisni izdelki (KPI)

30

1

seminarsko delo (dnevnik, portfolio) (SD)

45

1,5

SKUPAJ

165

5,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:

Cilji:

  • Študent/-ka v praksi spoznava zakonitosti vzgojno-izobraževalnega dela v osnovni šoli.
  • Praktično se usposablja za samostojno delo.


Splošne kompetence:

  • Razvijati zmožnosti uporabe različnih strategij v neposrednem delu na različnih predmetnih področjih (kurikularni predmeti).
  • Pri načrtovanju in izvajanju pouka upoštevati razvojne značilnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja.
  • Razvijati reflektivni pristop pri vzgojno-izobraževalnem delu.


Predmetnospecifične kompetence*:

  • Obvladati temeljna načela in postopke za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa vseh kurikularnih predmetov v 1. triletju osnovne šole.
  • Pri konkretizaciji kurikula ustrezno povezati in uskladiti cilje, vsebine, učne metode in pristope ob upoštevanju sodobnih kurikularno-didaktičnih spoznanj vseh kurikularnih predmetov v 1. triletju osnovne šole.
  • Smiselno in učinkovito oblikovati ustrezne priprave na izbrano temo vseh kurikularnih predmetov, jih izvesti in evalvirati.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine.

Opazovanje prakse

  • Tehnike opazovanja in beleženja na praksi.
  • Pomen dnevniških zapisov in beležk.
  • Kolegialno opazovanje in sodelovanje.
  • Dnevnik prakse.


Sodelovanje

  • Kolegialno sodelovanje.
  • Sodelovanje z mentorjem in vključenimi v učni proces.
  • Pomen portfolia.


Nastopi

  • Načrtovanje učno-vzgojnega procesa za vse kurikularne predmete 1. triletja osnovne šole (učne priprave, tematske priprave, projektno delo, letna priprava).
  • Nastopi pred učenci, mentorjem, kolegom in samorefleksije.
  • Analize in refleksije.
  • Strategije učinkovitega poučevanja.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Cencič, M. (2000). Nekatere strategije reflektivnega poučevanja. V: Kramar, M., Duh, M. (ur.).
  • Priročniki, učbeniki, delovni zvezki vseh kurikularnih predmetov, potrjeni na Svetu za splošno izobraževanje, in e-gradiva za posamezne kurikularne predmeta 1. razreda osnovne šole.
  • Literatura se sproti dopolnjuje.
  •  

b. Dopolnilna literatura:

  • M. Blažič: Izbrana poglavja iz didaktike, Novo mesto 1995.
  • M. in M. Cencič: Praktično usposabljanje učiteljskih kandidatov, Ljubljana 1994.
  • B. Marentič Požarnik: Psihologija učenja in pouka, Ljubljana 2000.
  • L. Magajna, C. Peklaj: Izziv raznolikosti, Nova Gorica 1995.



19. Predvideni študijski dosežki:

a. Znanje in razumevanje:*

  • Študent/-ka pozna osnovne tehnike opazovanja učnega procesa.
  • Razvija spretnosti neposrednega dela z učenci.
  • Pozna in upošteva ključne dejavnike, ki so potrebni za uspešno poučevanje v 1. razredu.
  • Razume pojave, ki potekajo v praksi.


b. Uporaba:*

  • Sposoben/-na je učinkovito analizirati in ovrednotit svoje delo in ostalih.
  • Zna načrtovati, izpeljati in ovrednotiti svoje delo.
  • Zna oblikovati pripravo in jo smiselno prilagajati sposobnostim in zmožnostim učencem.


c. Refleksija:*

  • Zmožen/-na je ovrednotiti svoje delo glede na zastavljene in dosežene cilje.
  • Strokovno delo reflektira na osnovi zbranih informacij.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:
nastopi, hospitacije, individualno in sodelovalno učenje, pisanje dnevnika in vodenje portfolia.

21. Načini preverjanja znanja:
Opravljene in predstavljene obveznosti. Poročilo o poteku prakse z zapisi (sprotni načrti, priprave, refleksije, dnevnik ipd.) so zbrani in urejeni v portfoliu prakse.
Ocena je opisna: opravil/a, ni opravi/a prakse.

Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Praksa poteka individualno, pri vajah pa so skupine v skladu z normativi.
.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Pristanek vzgojno izobraževalnih ustanov in sodelovanje s partnerskimi osnovnimi šolami.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj in
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec,
  • mentorji/ice na osnovnih šolah.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.
Notranja evalvacija ob zaključku prakse in zunanja evalvacija po merilih Univerze.


Učni načrt pripravili: izr. prof. dr. Majda Cencič, doc. dr. Vida Medved Udovič.

icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki