Razredni pouk
Socialne veščine pri delu z otroki in s starši
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: SOCIALNE VEŠČINE PRI DELU Z OTROKI IN S STARŠI
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v 3. letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- spoznavati lastne vedenjske vzorce in njihov vpliv na delo s skupino,
- ozavestiti implicitne teorije,
- spoznati zakonitosti skupine in različne načine vodenja skupine,
- razumeti pojem skupinske kohezivnosti,
- razviti občutljivost za posebnosti skupine,
- spoznavati načine razreševanja konfliktnih vsebin,
- razumeti pojem družine in nekaterih zakonitosti delovanja družinskega sistema,
- spoznati pomen dela s starši in razvijati oblike konstruktivnih povratnih informacij o dosežkih otrok,
- spoznati pojem zlorabe otrok in osnove ukrepanja vzgojitelja,
- spoznati pomen timskega dela in nekatere značilnosti timske skupinske dinamike.
b. Splošne kompetence:
- avtonomnost, in prizadevanje za kakovost,
- strokovna kritičnost in previdnost pri zaključevanju,
- obvladovanje profesionalno – etičnih vprašanj.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- celostno pojmovanje otroka in razumevanje razvojnih in individualnih razlik
- poznavanje načinov pri nudenju čustvene varnosti in pri spodbujanju otrok k samostojnosti v skladu z njihovo zrelostjo,
- poznavanje in razumevanje skupinskega dogajanja, posebej procesov medsebojnega vplivanja v vzgoji in izobraževanju,
- razumevanje pomena komunikacijskih spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov,
- poznavanje oblik vodenja posameznika in skupine ter sposobnost timskega dela,
- razumevanje pomena občutljivosti/odprtosti za ljudi in socialne situacije.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Socialne veščine:
delo na sebi - samospoznavanje in osebnostna rast:
- spretnosti dogovarjanja, poslušanja, usmerjanja pozornosti in postavljanja meja,
- samouravnavanje in razumevanje sebe,
- govorica telesa, potrebe in motivi,
- vrednotni sistem, čustvena inteligentnost in socialna kognicija,
- stik s seboj in z okoljem (medosebna in znotrajosebna inteligentnost), strategije reševanja problemov,
- opredelitev stresa in pojma izgorelosti,
- dejavniki stresa, načini spoprijemanja s stresom in sprostitvene tehnike.
delo z otroki - prepoznavanje skupinske dinamike:
- vloga posameznika znotraj skupine (sociometrični položaji in tehnike sociometrije),
- skupinska kohezija (pomen in oblike spodbujanja),
- prosocialno vedenje in dejavniki povezani z asocialnim vedenjem.
delo s starši - prepoznavanje družinske dinamike:
- vrste družin (enostarševske, nuklearne, razširjene, reorganizirane),
- razvojni cikel družine in potrebe družinskih članovtimsko delo v različnih razvojnih obdobjih,
- funkcionalni in konfliktni pogled na družino (nasilje v družini, zlorabe v družini),
- oblike sodelovanja s starši.
timsko delo:
priprava na delo, spremljanje in evalvacija dela.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Otrokov svet - otrokov razvoj od spočetja do konca mladostništva. Ljubljana: Educy.
- Polak, A. (2007). Timsko delo. Ljubljana: Rokus (v tisku).
- Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Rozman, V. (2006). Trening socialnih veščin. Nova Gorica: Educa.
- Tomori M. (1994). Knjiga o družini. Ljubljana: EWO.
19. Predvideni študijski dosežki:
- pozna zakonitosti delovanja skupine in načine spodbujanja takih vzgojnih situacij, ki prispevajo k skupinski kohezivnosti,
- razume delovanje osebnostnih značilnosti vzgojiteljice/ vzgojitelja in pomen samouravnavanja pri delu z otroki in odraslimi (starši, timom),
- pozna spodbudne in škodljive vplive okolja in zna ukrepati v korist otroka in proti lasni izgorelosti.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- vaje in seminarji.
21. Načini preverjanja znanja:
- uspešno izdelana in predstavljena seminarska naloga, pisni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:
- visokošolski učitelj in
- sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev,
- končni evalvacijski vprašalnik.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper