Razredni pouk
Komunikacija
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: KOMUNIKACIJA
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Petra Dolenc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Obvezni ali izbirni predmet: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
/
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- spoznati zakonitosti komunikacijskega procesa pri delu s predšolskimi otroki,
- spoznati različne načine komunikacije in lastne komunikacijske vzorce ter njihov vpliv na delo s skupino,
- razumeti pomen uspešne komunikacije s starši,
- spoznati načine komunikacijskega procesa pri sodelovalnem/ timskem delu.
b. Splošne kompetence:
- prizadevanje za kakovost,
- občutljivost in odprtost za ljudi in socialne situacije,
- sposobnost timskega dela.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- komunikacijske spretnosti in sposobnosti navezovanja stikov z otroki,
- poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika v komunikacijskem procesu,
- negovanje medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov,
- učinkovita komunikacija s starši ter poznavanje in uporaba različnih oblik sodelovanja z njimi.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
a. Različni načini komunikacije:
- besedna in nebesedna komunikacija,
- vrste in pomen nebesedne komunikacije.
b. Spretnosti v medosebnih odnosih:
- komunikacijski vzorci in njihov vpliv na dogajanje v odnosih (v skupini, v strokovnem timu, s starši),
- tehnike aktivnega poslušanja,
- sporočanje pozitivne in negativne kritke,
- »jaz« sporočila
- strategije reševanja konfliktov,
- analiza transakcij v medosebnih odnosih,
- ravnanje s čustvi (ozaveščanje lastnih čustev ter čustev pri drugem – razvoj empatije).
18. Literatura:
- Faber, A. in Mazlish, E. (1996). Kako se pogovarjamo z otroki in kako jih poslušamo. Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Goleman, D. (1997). Čustvena inteligenca. Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Rutten-Saris, M. (1992). Porajajoči se jezik telesa. Van Gorcum & co. B. V.
- Smrtnik, V. H. (2004). Čustva in razvoj čustev. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Literatura se sproti posodablja!
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
19. Predvideni študijski dosežki
- pozna komunikacijske spretnosti,
- pozna in razume razvojne zakonitosti, razlike in potrebe posameznika v procesu komuniciranja,
- neguje medsebojne odnose.
20. Metode poučevanja in učenja:
- seminar,
- predavanja.
21. Načini preverjanja znanja:
- priprava in predstavitev seminarske naloge,
- izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Seminarska učilnica z možnostjo uporabe izobraževalne tehnologije.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- habilitiran visokošolski učitelj in
- habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotna evalvacija med potekom predavanj, seminarjev, vaj,
- končni evalvacijski vprašalnik.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Marjanca Pergar Kuščer, asist. dr. Simona Prosen.
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper