Razredni pouk

Naravoslovne zbirke

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu

1. Ime predmeta: NARAVOSLOVNE ZBIRKE
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Nives Kovač
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta

6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program 1. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 4.
10. Semester: 8.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti

13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

predavanja (P)

30

1

učitelj

seminarji (SE)

15

0,5

učitelj ali sodelavec

laboratorijske vaje (LV)

30

1

sodelavec in laborant

SKUPAJ

75

2,5

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

priprava na izpit (PI)

45

1,5

krajši pisni izdelki (KPI)

30

1

seminarska naloga (SN)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence

15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
/

16. Učni cilji predmeta in kompetence:

a. Cilji:
Študent/ka

  • se uvaja v izdelavo in ustrezno uporabo učil za pouk naravoslovja ter zna kritično vrednoti učila, predvsem njihove didaktične prednosti;
  • pozna različne metode spoznavanja živali in rastlin z neposredno izkušnjo in se uvaja v poučevanje, ki vključuje zlasti delo z živimi organizmi;
  • spozna, kako se načrtuje, pripravi in vzdržuje živi kotiček v razredu ter razvija spoštljiv in odgovoren odnos do narave.


b. Splošne kompetence:

  • Fleksibilna uporaba znanja v praksi.
  • Občutljivost (osveščenost) za naravno okolje.



c. Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje vsebinskih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih na področju naravoslovja;
  • zmožnost uporabe širokega spektra strategij poučevanja in učenja glede na potrebe učencev.


Vsebina predmeta in literatura

17. Opis vsebine:

  • spoznavanje različnih metod učenja in poučevanja naravoslovja na razredni stopnji;
  • seznanjanje z učili in preprostimi poskusi, ki imajo didaktično vrednost;
  • načrtovanje in priprava učil ter uporaba le-teh pri poučevanju;
  • načrtovanje in priprava preprostih poskusov za lažje razumevanje naravoslovnih vsebin;
  • vrednotenje učil.
  • Pomen zgleda in neposredne izkušnje z živimi bitji za pridobivanje realnih predstav o naravi.
  • Priprava, ureditev in namestitev posod za gojenje živali in rastlin (akvarij, terarij, akvaterarij…).
  • Načini gojenja živali in rastlin v razredu.
  • Priprava zbirk rastlin (herbarij) in živali ter pomen le-teh.


18. Literatura:

a. Osnovna literatura:

  • Cornell, J. (1994). Približajmo naravo otrokom. Mohorjeva družba, Celje
  • Čuček, M., Povž, M. (1977). Šolski biološki laboratorij. DZS, Ljubljana.
  • Kirbiš, J. (2000). Spoznavajmo z vivarijem: pomen in uporaba vivarija v vzgoji in izobraževanju. ZRSŠ, Ljubljana
  • Kornhauser, A. (2007). Pamet je boljša kot žamet: poskusi za zabavo in bistro glavo. MK, Ljubljana.
  • Krapše, T. (ur.). Razvoj začetnega naravoslovja. Educa, Nova Gorica.
  • Skribe-Dimec, D. (1998). Raziskovalne škatle. Modrijan, Ljubljana.


b. Dopolnilna literatura:

  • Battelli, C. (2000). Priročnik za spoznavanje morske flore Tržaškega zaliva ali kako nabirati, shranjevati nekatere najpogostejše predstavnice morskih alg in semenk vzhodnega dela Tržaškega zaliva. Modeli poučevanja in učenja ZRSŠ, Ljubljana
  • Cotič, D. Vrščaj, D. (1988). Sladkovodni akvarij. ČZP Kmečki glas, Ljubljana.
  • Zorec, M. (2004). Naravoslovna delavnica: preprosti naravoslovni eksperimenti in projekti za vsakogar. TZS, Ljubljana.


c. Dodatna literatura:

  • Ardley, N. (1993). Spoznavajmo znanost. SK, Ljubljana.
  • Bajd, B. Zbirka določevalnih ključev. DZS, Ljubljana
  • Grinberg, D. (2007). Zabavna znanost. TZS, Ljubljana.


19. Predvideni študijski dosežki:

a. Znanje in razumevanje:*
Študent(-ka):

  • Pozna in razume pomen neposrednega dela z živimi bitji za razumevanje nekaterih naravoslovnih vsebin v osnovni šoli;
  • zna načrtovati in voditi delo z živimi bitji;
  • pozna vsebine naravoslovja v osnovni šoli in jih smiselno povezuje in uporablja na konkretnih primerih;
  • pozna in razume pomen priprave in uporabe učil in poskusov.


b. Uporaba:*
Študent(-ka):

  • je sposoben samostojno razvijati in uporabljati učila;
  • zna pripraviti in izvajati preproste poskuse.
  • zna učinkovito pripraviti in vzdrževati živi kotiček v razredu.
  • zna uporabiti živ material za poučevanje, zlasti pa za lažje razumevanje določenih naravoslovnih vsebin.


c. Refleksija:*
Študent(-ka):

  • zna ovrednotiti svoje delo in delo drugih glede na uresničevanje zastavljenih ciljev in na dosežke učencev;
  • uporablja različne metode za refleksijo (dnevnik, razstava, vprašalnik, portfoljo…)
  • kritična analiza učnih pripomočkov (učil), ki so komercialni (na voljo na tržišču) in tistih, ki jih sami naredijo.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja

20. Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja z aktivno udeležbo.
  • Laboratorijske vaje (praktično delo v naravi, konzultacije, analiziranje dela kolegov in lastnega dela).
  • Seminarske vaje (konzultacije, samostojno načrtovanje, izvajanje in vrednotenje lastnega dela in dela drugih).


21. Načini preverjanja znanja:

  • izdelava seminarske naloge in krajših pisnih izdelkov;
  • izpit.


Pogoji in viri

22. Delitev na skupine.*
Delitev je v skladu z veljavnimi normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • učilnica z avdio-vizualno opremo;
  • naravoslovni laboratorij;
  • mikroskopi in lupe;
  • material za izdelavo učil in izvedbo poskusov;
  • oprema za vivaristiko.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*

  • visokošolski učitelji za izvedbo predavanj;
  • sodelavec za izvedbo seminarjev in vaj;
  • laborant za izvedbo vaj.


Evalvacija

25. Metode in oblika evalvacije.

  • Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
  • Vključenost v fakultetni oz. univerzitetni sistem zagotavljanja kakovosti.


Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić.

icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more