Razredni pouk
Tečaj jadranja
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Tečaj jadranja
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: Bojan Šturm, pred.
4. Število ECTS kreditnih točk: 3
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Razredni pouk
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Univerzitetni študijski program – 1. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2. ali 3.
10. Semester: 1. ali 2. ali 3. ali 4. ali 5. ali 6.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 9 | 0,3 | Učitelj |
terenske vaje (TV) | 51 | 1,7 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 60 | 2 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 15 | 0,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 9 | 0,3 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 6 | 0,2 |
SKUPAJ | 30 | 1 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- pridobiti in izpopolniti znanje v izbranih športnih panogah;
- razvijati osnovne gibalne sposobnosti (moč, hitrost, koordinacijo, preciznost,..) z različnimi nalogami in organizacijskimi oblikami;
- razvijati funkcionalne sposobnosti (aerobno in anaerobno vzdržljivost);
- spoznati lastne gibalne in funkcionalne sposobnosti v daljšem časovnem obdobju obremenitve;
- razumeti dileme sodobnega športa in spoštovanja fair playa;
- skozi igro doživljati in razumeti pomen telesne obremenitve v funkciji sprostitve;
- izpopolnjevati znanje v izbrani športni panogi;
- oblikovati trajen aktivni odnos do športa kot kompenzacijske dejavnosti pri športu in delu.
b. Splošne kompetence:
Študent/-ka:
- razumeti vpliv športne aktivnosti na zdravje in dobro počutje;
- razumeti odziv organizma na napor in prilagoditev;
- samostojno vzdrževanje gibalnih in funkcionalnih sposobnosti;
- izboljšanje komunikacijske komponente;
- krepitev lastne samopodobe;
- pripravljenost in sposobnost samostojnega vključevanja v organizirane ali neorganizirane oblike športnega udejstvovanja v študijskih in kasneje v delovnih okoljih;
- sposobnost reševanja gibalnih problemov v različnih okoliščinah.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
Študent/-ka:
- sposobnost načrtovanja vadbe glede na lastne potrebe in zmožnosti;
- pridobivanje in strukturiranje specifičnih gibalnih izkušenj.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
• TEČAJ JADRANJA
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Rotovnik-Kozjek, N. (2004) Gibanje je življenje (izbrana poglavja). Ljubljana: Domus.
- Berčič, H. et al. (2001) Šport v obdobju zrelosti. Ljubljana: Fakulteta za šport UL, Inštitut za šport.
b. Dopolnilna literatura*:
- CINDI Slovenija (2002) Krepimo zdravje z gibanjem in zdravo prehrano (mednarodna konferenca - Radenci). Ljubljana: CINDI Slovenija.
- Šport, Kinesiologia Slovenica, Sodobna Pedagogika, Fit, Šport mladih, Tabor, Sokol, Polet,…
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent/-ka:
- osvajanje vsebin športa kot temeljev, ki dajejo življenju določeno kvaliteto;
- razumevanje preventivne vloge športa v ozaveščanju proti različnim oblikam zasvojenosti;
- pridobitev novih znanj iz tehnike in taktike;
- razumevanje odzivanja na napor;
- utrditev in uporaba že znanih elementov v igri-tekmi;
- sposobnost in zmožnost uspešnega nastopanja na tekmovanjih.
b. Uporaba:*
Študent/-ka:
- uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov med študijem;
- sposobnost povezovanja osvojenih znanj in izkušenj med različnimi športnimi področji.
c. Refleksija:*
Študent/-ka:
- uporaba pridobljenega znanja in izkušenj za kompenzacijo vsakodnevnih stresov v poklicu in med delom ter v družini.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminar, praktične vaje, delo na terenu, samostojen študij literature in izdelava seminarske naloge.
21. Načini preverjanja znanja:
- seminarsko delo,
- 85 % obvezna prisotnost na aktivnostih.
Znanje se ocenjuje z oceno: opravil / ni opravil.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:*
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
- oprema – čolni, jadrnice;
- lastni rekviziti udeležencev za nekatere športne panoge; tudi možnost izposoje;
- lastna športna oprema;
- predavalnice.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:*
- habilitirani visokošolski učitelji;
- habilitirani visokošolski sodelavci.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije:
- sprotni pogovori s študenti;
- pridobivanje pisnih mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo, z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta;
- samoevalvacija.
Učni načrt sestavil: Bojan Šturm, pred.
Novice
7. mar. | Novice
Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce
Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.
3. mar. | Novice
Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!
V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.
Dogodki
23. feb. - 16. mar. | Dogodek Koper