Razredni pouk

Jezikovne zmožnosti v angleščini

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Jezikovne zmožnosti v angleščini

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Razredni pouk, 1. stopnja

/

2. ali 4.

3. ali 8.

Vrsta predmeta

Izbirni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

/

45

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta:

doc. dr. Silva Bratož

Jeziki:

Predavanja:

angleški

Vaje:

angleški

 

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Opravljen izpit iz predmeta Angleščina kot jezik stroke z oceno najmanj db (7).

 

Vsebina:

Osnovna načela angleške slovnice:

  • stavek in besedilo,
  • glagolske oblike,
  • samostalniška besedna zveza,
  • pridevnik, prislovi in predlogi,
  • glavni in odvisni stavki,
  • angleški pravopis,
  • vpliv materinščine pri tvorjenju angleških struktur.

Leksikalne in semantične prvine angleškega jezika:

  • stalne besedne zveze,
  • sistematično razvijanje besedišča na področju zgodnjega učenja in širšega izobraževanja,
  • pomenska razmerja (sopomenskost, protipomenskost ipd.),
  • besede in kontekst,
  • kontrastivna analiza in prevodna ustreznost.

Značilnosti angleškega glasoslovja:

  • fonetična abeceda in fonetični zapis,
  • osnovne značilnosti angleških glasov, s poudarkom na tistih, ki se razlikujejo od slovenskih,
  • naglaševanja pri angleških besedah in besednih zvezah,
  • stavčna fonetika (poudarek, ritem in intonacija),
  • razlike v standardni izgovorjavi besed v britanski in ameriški angleščini,
  • pogoste napake slovenskih govorcev.

 

Temeljni literatura in viri:

Osnovna literatura:

  • Hewings, M. 2007. English Pronunciation in Use, Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Str. 192
  • Mccarthy, M., F. O'Dell. 2006. English Vocabulary in Use, Upper-Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press. Str. 316.
  • Vince, M. 2009. Advanced Language Practice. 3rd edition. Oxford: Macmillan Publishers. Str. 344.
  • Dopolnilna literatura:
  • Collins, B., Šuštaršič, R., Komar, S. 2002. Present-day English Pronunciation: A Guide for Slovene Students. Ljubljana: Filozofska fakulteta. Str.: 204.
  • Eastwood, J. 2005. Oxford Learner's Grammar: Grammar Finder. Oxford: Oxford University Press. Str. 448.
  • Wells, J.C. 2006. English Intonation. Cambridge: Cambridge University Press. Str.: 276.
  • Wright, J. 1999. Idioms Organiser: Organised by Metaphor, Topic and Key Word. GB: Cengage Learning EMEA. Str. 296.
  • Yule, G. 2008. Oxford Practice Grammar: Advanced level. Oxford: Oxford University Press. Str. 288.

Slovarji:

  • Cambridge Advanced Learner's Dictionary with CD-ROM. 2005. Oxford: Oxford University Press. Str. 1584.
  • Oxford Collocations Dictionary for Students of English. 2003. Oxford: Oxford University Press. Str. 897.
  • Veliki angleško-slovenski slovar OXFORD. 2006. Ljubljana: DZS, Oxford University Press. Str. 2238.

Dodatna literatura:

  • Close, R.A. 1988. A University Grammar of English: Workbook. London: Longman. Str. 182
  • Davis, M. and S. Klinar. 2001. English Word-formation, with exercises, Part Two (Derivation). 5th ed. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Graver, B.D. (1986/1996) Advanced English Practice. 3rd edition. Oxford: Oxford University Press. Str. 320.
  • Klinar, S. and M. Davis. 2001. English Word-formation, with exercises, Part One. 5th ed. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
  • Swan, M. and C. Walter. 1997. How English Works. A Grammar Practice Book. Oxford: Oxford University Press. Str. 364.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študenti nadgrajujejo pridobljene jezikovne zmožnosti v angleškem jeziku in pridobijo vpogled v osnovne zakonitosti tujega jezika. Na tej ravni razvijajo zlasti slovnične, fonološke, leksikalne in semantične zmožnosti s posebnim poudarkom na jeziku v rabi. V okviru slovničnih zmožnosti študenti razvijajo sposobnosti učinkovite uporabe slovnice angleškega jezika, ki se kaže zlasti v sposobnosti za razumevanje in tvorjenje besednih zvez in stavkov kot tudi v poznavanju osnovnih slovničnih prvin jezika. Študenti fonološko zmožnost razvijajo zlasti z usvajanjem naravne angleške izgovorjave in intonacije. Spoznajo glavne značilnosti posameznih angleških glasov in njihovo obnašanje v strnjenem govoru, fonemsko transkripcijo, zlogovne značilnosti, besedni naglas in naglas v besednih zvezah.

Na leksikalni in semantični ravni študenti širijo poznavanje besedišča angleškega jezika in razvijajo sposobnost njegove uporabe. Poudarek je na besedišču, ki je povezano z zgodnjim učenjem tujega jezika in širšim področjem poučevanja.



Splošne kompetence:


Študenti:

  • pridobivajo znanja, ki omogočajo medkulturni dialog,
  • uporabljajo informacijsko-komunikacijsko tehnologijo pri iskanju, izbiranju, obdelavi in predstavitvi informacij,
  • se zavedajo potrebe po stalnem izpopolnjevanju že pridobljenega znanja,
  • ustvarjajo in soustvarjajo učinkovite medčloveške odnose,
  • povezujejo pridobljena znanja med različnimi področji,
  • so fleksibilnejši pri opredeljevanju in reševanju konkretnih vprašanj,
  • imajo večjo sposobnost sporazumevanja, ki izhaja iz razumevanja dveh pogledov in kultur,
  • so sposobni samostojnega pridobivanja znanj in vedenj,
  • uspešno se vključujejo v timsko delo,
  • razvijajo zmožnosti kritičnega razmišljanja.



Predmetnospecifične kompetence:


Študenti:

  • pridobijo sposobnosti za sistematično širjenje besedišča v angleškem jeziku,
  • so sposobni prepoznati razne slovnične strukture angleškega jezika,
  • so zmožni vzdrževati visoko raven slovnične pravilnosti pri sporazumevanju,
  • so sposobni zgraditi in prepoznati različne pomenske odnose med besedami,
  • znajo uporabiti naravno in pravilno angleško izgovorjavo in naglaševanje,
  • so sposobni prepoznati in uporabiti pravila angleške izgovorjave,
  • znajo prepoznati in aktivno uporabiti fonetično transkripcijo na ravni posameznih leksikalnih enot,
  • so sposobni samostojne uporabe raznih slovarjev in priročnikov v angleškem jeziku,
  • so sposobni ovrednotiti svoje znanje angleškega jezika.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • razume osnovne pojme in lastnosti angleškega besedišča in slovnice,
  • zna ločevati med pravilno in nepravilno rabo jezika,
  • ima bogato besedišče na različnih področjih, ki so relevantna za poučevanje jezika na zgodnji stopnji.



Uporaba:

Študent/-ka je:

  • sposoben/-na se sporazumevati v angleškem jeziku brez večjih omejitev,
  • sposoben/-na se jasno izražati v angleškem jeziku (izražati stališča, dajati navodila, itd.),
  • sposoben/-na kompetentno razpravljati o temah na področju poučevanja in izobraževanja.



Refleksija:

  • Študent/-ka je zmožen/-na ovrednotiti svoje znanje angleškega jezika in dojeti pomen in različne načine usvajanja tujega jezika.

 

Metode poučevanja in učenja:

Uporabljene so različne metode poučevanja. Delo v predavalnici sestoji iz različnih aktivnosti, od samostojnega dela do dela v parih oz. skupinskega dela. Uporabljena so različna gradiva in vaje.

  • Frontalna oblika poučevanja,
  • delo v manjših skupinah,
  • samostojno delo študentov,
  • razlaga,
  • razgovor/ diskusija/debata,
  • delo z besedilom.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Predvidene so krajše pisne naloge.

Študent/-ka opravlja pisni in ustni izpit iz vsebine predmeta.

Krajše pisne naloge = 20 %, izpit = 80 %.

 

Reference nosilca:

  1. BRATOŽ, Silva. Conceptual metaphors in managerial discourse = Konceptualne metafore u menadžerskom diskursu. Primenj. lingvist., 2007, knj. 8, str. 146-157. [COBISS.SI-ID 2946263]
  2. BRATOŽ, Silva. A contrastive analysis of conceptual metaphors in political discourse. Primenj. lingvist., 2009, br. 10, str. 275-286, graf. prikazi. [COBISS.SI-ID 177373452]
  3. BRATOŽ, Silva. Metafore managerskega diskurza. V: KUZMANIĆ, Tonči. Managerski diskurz : etične, politične, ideološke in komunikacijske dimenzije, (Znanstvene monografije Fakultete za management Koper). Koper: Fakulteta za management, 2008, str. 139-149. [COBISS.SI-ID 2618583]
  4. BRATOŽ, Silva. Metafore našega časa, (Znanstvene monografije Fakultete za management Koper). Koper: Fakulteta za management, 2010. 228 str., ilustr., preglednice. ISBN 978-961-266-077-2. [COBISS.SI-ID 253467904]
  5. BRATOŽ, Silva. Metafore našega časa : kontrastivna analiza konceptualnih metafor v političnem diskurzu : doktorska disertacija. Ljubljana: [S. Bratož], 2009. 247 str., ilustr. [COBISS.SI-ID 42106722

icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki