Razredni pouk
Slovnica italijanskega jezika - oblikoslovje in skladnja
UČNI NAČRT PREDMETA | ||||||||||||||||
Predmet: | Slovnica italijanskega jezika - oblikoslovje in skladnja | |||||||||||||||
Študijski program in stopnja | Študijska smer | Letnik | Semester | |||||||||||||
Razredni pouk, 1. stopnja | / | 2. | ||||||||||||||
Vrsta predmeta | izbirni | |||||||||||||||
Univerzitetna koda predmeta: | ||||||||||||||||
Predavanja | Seminar | Vaje | Klinične vaje | Druge oblike študija | Samost. delo | ECTS | ||||||||||
30 | 15 | 30 | / | / | 105 | 6 | ||||||||||
Nosilec predmeta / Lecturer: | doc. dr. Anja Zorman | |||||||||||||||
Jeziki: | Predavanja: | italijanski | ||||||||||||||
Vaje: | italijanski | |||||||||||||||
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti: | Prerequisits: | |||||||||||||||
/ | / |
Vsebina: |
Uvod v jezikoslovje kot znanstveno disciplino. Osnovna strokovna terminologija. Razvijanje temeljnih metakompetenc s področja jezikoslovja. Razvijanje jezikovne kompetence s področja pravopisa in oblikoslovja. Osnove fonologije in pravopisa: delitev na zloge, uporaba naglasa, glasoslovno-skladenjski pojavi; uporaba stavčnih ločil in velike začetnice, pri tem je velik poudarek na posebnostih italijanskega jezika glede na slovenščino (kontrastivni pristop). Pregled oblikoslovnih značilnosti posameznih slovničnih kategorij: samostalnik, člen, pridevnik, prislov, predlog, veznik, medmet, glagol (splošna teorija glagola, glagolski načini, glagolski časi, pasivne, neosebne in povratne strukture). Osnovne oblikoslovne značilnosti izbranih besedilnih vrst in govorjenega sodobnega italijanskega jezika. |
Temeljni literatura in viri / Readings: |
Obvezna literatura / Required readings:
Dodatna literatura/ Additional readings:
Dodatni viri/ Additional sources:
|
Cilji in kompetence: |
Cilji:
Splošne kompetence:
Predmetnospecifične kompetence:
|
Predvideni študijski rezultati: |
Znanje in razumevanje: Študentje se seznanijo z osnovnimi koncepti in strokovno terminologijo s področja oblikoslovja. Izurijo se v natančni rabi jezikovnih oblik italijanščine in jih znajo opisati ter umestiti v sistem. Usposobijo se za iskanje ustreznih podatkov iz pisnih in elektronskih virov. Uporaba: Pridobljeno znanje študent/-ka uporabi v novih kontekstih, ki so vezani na različne besedilne vrste in jezikovne zvrsti. Refleksija: Sposoben/-na je kritično ovrednotiti svoje poznavanje italijanskega oblikoslovja in poiskati možnosti za izboljšanje svoje jezikovne in metajezikovne kompetence. |
Metode poučevanja in učenja: |
Predavanja, seminarji in vaje v manjših skupinah in samostojno raziskovalno delo študenta/ke. |
Načini ocenjevanja: | Delež (v %) |
Aktivno sodelovanje na predavanjih, seminarjih in vajah. Pisni in ustni izpit | Aktivno sodelovanje pri predavanjih, vajah in seminarjih (do 10% skupne vrednosti) ter izdelava in predstavitev seminarske naloge (do 10%) Izpit (do 80%), ki ga opravlja študent pisno in ustno. |
Reference nosilca: |
doc. dr. Anja ZORMAN IZBOR IZ BIBLIOGRAFIJE
|
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper