do 2017/2018
Andragoška gerontologija
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Andragoška gerontologija
2. Koda predmeta: IO-I03
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1. ali 2.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 45 | 1,5 | učitelj |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- razumevanje družbenih, psiholoških in fizioloških vidikov staranja
- poznavanje problematike staranja in starejših v Sloveniji
- razumevanje sodobnih spoznanj socialne gereontologije, ki so korelirane z učenjem v tretjem življenjskem obdobju.
- ozaveščanje o pomenu učenja v tretjem življenjskem obdobju za družbeni, ekonomski in individualni razvoj
- ozaveščanje o pomenu kakovostnega staranja in medgeneracijskega povezovanja
b. Splošne kompetence:
- sposobnost razumevanja družbe, psiholoških, ekonomskih in pravnih temeljev
- sposobnosti razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
- sposobnost razumevanja razvoja posameznika v različnih razvojnih obdobjih
- sposobnost prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso
c. Predmetno specifične kompetence:
- razvijanje sposobnosti identificiranja potreb po izobraževanju v tretjem življenjskem obdobju
- uporabljanje ustreznih pristopov in strategij za izobraževanje v tretjem življenjskem obdobju
- poznavanje in razumevanje socialnih procesov in družbene pogojenosti
- poznavanje, razumevanje in upoštevanje dejavnikov, ki vplivajo na kakovostno staranje in razvijanje kakovostnih medgeneracijskih odnosov.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Predmet je zasnovan interdisciplnarno povezuje različne vidike staranja
- opredelitev staranja in starosti
- socialna gerontologija v Sloveniji in po svetu
- družbena pogojenost tretjega življenjskega obdobja
- fiziološki aspekti staranja
- psihološki aspekti staranja
- družbeni aspekti staranja
- medčloveški odnosi in medgeneracijsko povezovanje
- učenje v tretjem življenjskem obdobju
- priprava na kakovostno starost
- programi, politika in institucije za tretje življenjsko obdobje
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Ramovš, J. (2003): Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka.
- Kristančič, A. (2005), Nova podoba staranja: siva revolucija. Ljubljana: združenje svetovalnih delavcev Slovenije.
- Withnall, A.; McGivney, V.; Soulsby, J.(2004): Older people learning: myths and realities. Leicester: NIACE.
Dopolnilna literatura:
- Požarnik H. (1981): Umetnost staranja. Ljubljana, Cankarjeva založba.
- Hlebec, V. (2003): Socialna omrežja starostnikov v Sloveniji.V: Družboslvne razprave, 43: 171-182.
- Šelb, J.(2001): Moja upokojitev – moj novi izziv. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije.
- Kuhn, K., Taylor,P., Lunde, A., Mirabile, M., Reday-Mulvey,G.(1998): Career planning and employment of older workers. Driekant, education&consultancy Maastricht, Netherlands.
Dodatna literatura:
Commission of the European Communities (2003): The demographic future of Europe – from challenge to opportunity, Commission of the European Communities.Brussels.
Članki iz znanstvene gerontološke revije Kakovostna starost in andragoške revije Andragoška spoznanja.
19. Predvideni študijski dosežki.
a. Znanje in razumevanje:
- razumevanje družbenih, psiholoških in fizioloških vidikov staranja
- poznavanje problematike staranja in starejših v Sloveniji
- pozna in upošteva temeljne značilnosti in ključne dejavnike staranja in učenja v tretjem življenjskem obdobju
b. Uporaba:
- sposoben razvijanja koncepta vseživljenjskega učenja v družbi in pri posamezniku
- sposobnost prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso
- sposoben uporabe ustreznih pristopov in strategij za izobraževanje v tretjem življenjskem obdobju
c. Refleksija:
- premoščanje družbeno pogojenih stereotipov o starosti
- ozaveščanje o pomenu kakovostnih medgeneracijskih odnosov
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- predavanja
- študij literature
- seminarsko delo
- konzultacije
- samostojni študij
- vaje v manjših skupinah.
Metode dela: interkativne metode, ki temeljijo na principih aktivnega učenja (Razlaga, razgovor/ diskusija/debata, delo z besedili, proučevanje primerov, vključevanje gostov iz prakse in diskusija o izbranih primerih in druge).
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60% ocene
- Seminarski izdelek 20% ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka 10% ocene
- Aktivno sodelovanje na predavanjih 10% ocene
Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60% vseh možnih točk.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili UP PEF.
Učni načrt pripravila:
doc. dr. Maja Mezgec
Novice
7. mar. | Novice
Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce
Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.
3. mar. | Novice
Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!
V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.
Dogodki
23. feb. - 16. mar. | Dogodek Koper