do 2017/2018
Svetovalno delo v izobraževanju odraslih
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Svetovalno delo v izobraževanju odraslih
2. Koda predmeta: IO-I06
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Maja Mezgec
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Izobraževanje odraslih in razvoj kariere
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: magistrski študijski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 1., 2. ali 3.
11. Študijska smer: /
12. Steber programa: /
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | učitelj |
Seminar (SE) | 15 | 0,5 | učitelj ali sodelavec |
seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
študij literature in virov (ŠL) | 45 | 1,5 |
izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Vpis v program.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- poznavanje metod odkrivanja potreb po novem znanju in oblik svetovanja odraslim
- razvijanje sposobnosti identificiranja potreb specifičnih ciljnih skupin po izobraževanju in razvoju kariere
- obvladovanje postopkov in principov svetovalnega dela in načrtovanja ter izvajanja intervencijskih programov
- razvijanje sposobnosti uporabe inovativnih metod, tehnik in oblik svetovanja za specifične ciljne skupine
b. Splošne kompetence:
- sposobnost razumevanja družbe, psiholoških, ekonomskih in pravnih temeljev
- avtonomnost in odgovornost pri strokovnem delu
c. Predmetno specifične kompetence:
- poznavanje in razumevanje teoretičnih osnov in modelov izobraževalnega in kariernega svetovalnega dela
- usposobljenost za zaznavanje in reševanje sodobnih problemov vzgoje in izobraževanja ter razvoja kariere
- oblikovanje celovite ocene učnih potreb posameznika oziroma skupine, njihovih močnih in šibkih področij ob upoštevanju okoljskih dejavnikov (fizičnih, socialnih, kulturnih) z ustreznimi postopki in instrumenti
- usposobljenost za izvajanje svetovanja na področju izobraževanja odraslih in razvoja kariere
- razvijanje identitete izobraževalca odraslih in svetovalca za razvoj kariere
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
Sodobno izobraževanje odraslih in potrebe po svetovanju
Opredelitev koncepta svetovalnega dela
Opredelitev koncepta andragoškega svetovalnega dela
Potrebe odraslih po izobraževanju in andragoškem svetovanju
Motivacija in učenje odraslih
Zvrsti svetovalnega dela:
- informiranje
- svetovanje
- diganosticiranje
- svetovanje za razvoj osebne in poklicne poti
Komunikacija v procesu andragoškega svetovanja
Organiziranost in sistemska ureditev svetovalnega dela
18. Literatura:
Osnovna literatura:
- Jelenc Krašovec, S., Jelenc, Z. (2003). Andragoško svetovalno delo. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
- McGiveny, V, (1990), Education's for other peole: access to education for non-participant adults. Leicester: NIACE.
- Mohorčič Špolar, V.idr. (2001), Udeležba prebivalcev Slovenije v izobraževanju odraslih. Ljubljana: ACS.
- Niklanović, S. (ur.) (1997). Prispevki o poklicnem svetovanju 1. Ljubljana: Izida.
- Vilič Klenovšek, T., Klemenčič, S. (2002). Svetovanje v izobraževanju odraslih. Ljubljana: ACS.
- Dopolnilna literatura:
- Tuijnman in drugi (ur.) (1997), Adult basic skills. USA: Hamilton Press.
- Woolfe, R., Murgatroyd, S. in Rhys, S. (1987). Guidance and Counselling in Adult and Continuing Education. Milton Keynes, Philadelphia: Open University Press.
- Career Guidance. A handbook for policy makers. OECD: Paris.
- Kristančič, A., Osterman, A. (1998). Osnove in elementi svetovalne komunikacije. Ljubljana: Združenje svetovalnih delavcev.
Dodatna literatura:
- Radovan, M. (2002), Ovire odraslih pri vključevanju v izobraževanje. V: Andragoška spoznanja, 2002/1, str. 24-31.
- Radovan, M. (2003), Analiza dejvanikov, ki vplivajo na motiviranost brezposelnih za izobraževanje. V: Psihološka Obzorja 2003/4, str. 109-120.
- Radovan, M. (2008), Motivacijski profili odraslih v formalnem izobraževanju. V: Andragoška Spoznanja, 2008/1-2, str. 77-85.
Seznam literature se vsako leto aktualizira. Z literaturo za izdelavo seminarjev bodo študentje seznanjeni na seminarjih.
19. Predvideni študijski dosežki.
Znanje in razumevanje:
- pozna umesititev andragoškega svetovalnega dela v sistemu izobraževanja
- razvija pozitiven odnos do andragoškega svetovalnega dela
- razume problematiko participacije v izobraževanju odraslih z vidika posameznika, družbe in njunega odnosa.
Uporaba:
- usposobljen za uporabo osnovnih oblik in metod andragoškega svetovalnega dela
- zmožna ustrezne komunikacije pri andragoškem svetovalnem delu
- zmožnen/zmožna uporabe in prenosa teoretskih znanj v andragoško prakso.
Refleksija:
- zmožen/zmožna analize strokovne literature in drugih virov iz področja
- prepozna teoretične koncepte v praksi, jih zna razložiti, kritično ovrednotiti in primerjati
- razvija spretnosti samorefleksije in avtonomnosti pri sprejemanju strokovnih odločitev ter argumentiranja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Oblike dela:
- predavanja
- študij literature
- seminarsko delo
- konzultacije
- samostojni študij
- vaje v manjših skupinah.
Metode dela:
interkativne metode, ki temeljijo na principih aktivnega učenja (razlaga, razgovor/ diskusija/debata, delo z besedili, proučevanje primerov, vključevanje gostov iz prakse in diskusija o izbranih primerih in druge).
21. Uporabljeni načini preverjanja znanja:
- Pisni izpit (vsebina predavanj, vaj in seminarjev) 60% ocene
- Seminarski izdelek 20% ocene
- Predstavitev seminarskega izdelka 10% ocene
- Aktivno sodelovanje na predavanjih 10% ocene
Za pozitivno oceno mora študent zbrati vsaj 60% vseh možnih točk.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z veljavnimi normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Sodobna izobraževalna tehnologija (računalnik s projektorjem, dostop do interneta, grafoskop…)
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
Procesna evalvacija bo potekala na osnovi naslednjih virov
- Evalvacija dela poteka v obliki povratnih informacij s strani študentov na koncu posameznih vsebinskih sklopov. Pri tem se evalvira stopnja razumevanja vsebine, zanimivost in ustreznost metod in tehnik s katerimi je bila vsebina posredovana, aktivnost in interes študentov za določeno snov.
- Drug vir evalvacije bo analiza seminarskega dela, ki bo pokazala vrzeli v razumevanju in znanju pa tudi močna področja.
- Tretji vir evalvacije bo uspešnost študentov/-tk na izpitih in analiza njihovih odgovorov.
- Četrti vir evalvacije bodo ocene študentov v skladu z določili PeF.
Učni načrt pripravila:
doc. dr. Maja Mezgec
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper