Inkluzivna pedagogika

Socialna integracija in podporne oblike

 
Splošne informacije:

 

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Socialna integracija in podporne oblike

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1.

1.

Vrsta predmeta

obvezni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

15

30

30

/

/

105 *

6

Seminarska naloga 30 ur = 1 KT; izpit in priprava na izpit 45 ur = 1 KT; praksa 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Janez Drobnič

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

 

Vsebina:

*V samostojno študentovo delo je vključenih 30 ur (1 KT) prakse.

Socialna integracija:

  • nastanek in razvoj pojma integracija drugačnih;
  • aspekti integracije;
  • socialna integracija kot sredstvo in cilj;
  • vloga mednarodne skupnosti in mednarodnih dokumentov za razvoj integracije – inkluzije;
  • razvoj integracije oseb z motnjami v razvoju v Evropi in v Sloveniji v drugi polovici 20. stoletja;
  • integracija v procesu prehajanja v novo kvaliteto – inkluzijo.

Podporne oblike in dejavnosti:

  • bistvo in funkcija podpornih oblik – dejavnosti;
  • sistemi, oblike in vsebine podpornih dejavnosti;
  • podporne oblike v sistemu vzgoje in izobraževanja;
  • koncepti v deželah Evrope;
  • koncept v Sloveniji;
  • podporne oblike in dejavnosti v družbenem okolju;
  • sistemski pogoji in standardi;
  • civilna družba in invalidske organizacije;
  • zagovorništvo in strokovno edukacijsko zagovorništvo;
  • starši v funkciji podpornih dejavnikov.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Lebarič, N.et al, 2006: Socialna integracija otrok s posebnimi potrebami, Didakta, Radovljica.
  • Mikuš Kos, A., 1999: Različnim otrokom enake možnosti, Zveza prijateljev mladine Slovenije.
  • Murgel, J., 2006: Vodnik po pravicah otrok s posebnimi potrebami + Dodatek k tretjem delu, GV, Ljubljana
  • Martelanc,T., Samec,T.: Prostovoljno delo včeraj,danes i jutri, Slovenska filantropija, Združenje za promocijo prostovoljstva, Ljubljana.
  • Opara, B., 2007: Od učljivosti do inkluzivne paradigme, Šolsko polje, št. 3/4.
  • Schmidt, M.,1999: Segregacija-integracija, Sodobna pedagogika, št. 1.
  • AGENDA 22 (2006), Nacionalni svet invalidskih organizacij - NSIOS, Ljubljana.
  • Opara, B., et al, (2006) Analiza vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami, Ljubljana: JRZ Pedagoški inštitut

Dopolnilna literatura:

  • Kavkler, M. 2007: Ali je šola dovolj dobra za otroke s posebnimi potrebami?, Šolsko polje, št. 3-4.
  • Kolenc,J., Lebarč, N. 2007: K inkluzivni obravnavi otrok s posebnimi potrebami, Šolsko polje, št. 3-4.
  • Kroflič,R., 2003: Etika in etos inkluzivne šole/vrtca, Sodobna pedagogika, posebna izdaja.
  • Opara, B. 2003: Otroci s posebnimi potrebami so del celotnega sistema vzgoje in izobraževanja, Sodobna pedagogika, posebna izdaja.
  • Lesar,I. 2009: Pola za vse? Ideja inkluzije v šolskih sistemih: Pedagoška fakulteta v Ljubljani

Dodatna literatura:

  • European Agency for Development In Special Needs Education 1999: Teacher Support, Trenda in 17 Eurpopean Countries.
  • Hegarty, S., Alur, M., 2003: From Segregation to Inclusion, Sage Publication, London
  • Skidmor, D., 2004: Inclusion- the dynamic of school development, Open University Press.
  • Sage, D. D., Burrello, L. C., 1994: Leadership in Educational Reform, Paul H. Brookes Publishing Co. Baltimor.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • Študent/ka spozna kompleksno področje socialne integracije drugačnih otrok od nastanka ideje integracja razvojno motenih v Evropi v drugi polovici 20. stoletja do prehoda integracije v novo kvaliteto- inkluzijo kot sodobno in univerzalno vizijo in razumevanja drugačnih oseb,
  • Spozna sodobne koncepte podpornih dejavnosti v funkciji edukacije in v funkciji povečevanja socialne vključenosti drugačnih.

Splošne kompetence:

  • zmožnost razvijanja inkluzivne kulture, politike in prakse,
  • zmožnost prepoznavanja in reševanja moralno-etičnih dilem in problemov,
  • delovanje s spoštovanjem in upoštevanjem človekovih pravic, integritete in dostojanstva posameznika,
  • sposobnost oblikovanja pričakovanj za vsakega učečega glede na njegove sposobnosti in spretnosti.

Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje zakonitosti in delovanja vseh družbenih podsistemov, ki so pomembni za samouresničevanje drugačnih oseb,
  • sposobnost za organizacijo in koordinacijo vseh dejavnikov, ki so vključeni v obravnavo drugačnih oseb,
  • sposobnost za oblikovanje takšnih stališč in odnosov do drugačnih, ki bodo sprejemale in spoštovale vsako drugačnost posameznika,
  • povezovanje različnih akterjev in dejavnikov za skupno sodelovanje.

 

Predvideni študijski rezultati:

  • absolvent/ka je občutljiv/a za potrebe posameznikov s posebnimi potrebami,
  • pozna teoretične in praktično sistemske možnosti za edukacijo in socialno integracijo oseb s posebnimi potrebami,
  • pozna podporne oblike in dejavnosti in jih zna aktivirati za potrebe posameznika s posebnimi potrebami.

Znanje in razumevanje:

  • absolvent/ka pozna teoretične in praktično sistemske osnove za socialno integracijo drugačnih,
  • zna organizirati podporne oblike, ki omogočajo posamezniku izkoristiti vse možnosti.

Uporaba:

  • absolvent/ka zna prepoznati individualne posebnosti vsakega drugačnega posameznika,
  • zna načrtovati in organizirati vse potrebne podporne oblike in dejavnosti,
  • s svojim odnosom in ravnanjem pridobiva za sodelovanje ustrezne dejavnike in subjekte.

Refleksija:

  • absolvent /ka je sposoben/na kritično ovrednotiti položaj, možnosti in potrebe posameznika s posebnimi potrebami,
  • sposoben/na je izbrati prave poti za uresničitev pogojev za zadovoljitev potreb posameznika s posebnimi potrebami,
  • sposoben/na je kritične presoje svojega dela.

 

Metode poučevanja in učenja:

Predavanja povezovati z aktivnim samoizobraževanjem (seminarske vaje) in z drugimi aktivnimi metodami učenja (analiza, iniciativa, diskusija...) ter izvajanjem prakse.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Seminarska naloga in ustni izpit, kjer mora študent/ka pokazati, kako obvlada teoretična znanja in kako jih zna aplicirati v praksi.

40 % seminarsko delo, 60% izpit.

 

Reference nosilca:

  1. OPARA, Božidar. Otroci s posebnimi potrebami so del celotnega sistema vzgoje in izobraževanja. Sodob. pedagog., 2003, letn. 54, posebna izdaja, str. 36-51. [COBISS.SI-ID 24974434]
  2. OPARA, Božidar. Od učljivosti do inkluzivne paradigme. V: SARDOČ, Mitja (ur.), VRŠNIK PERŠE, Tina (ur.). Izobraževanje oseb s posebnimi potrebami med teorijo in prakso, (Šolsko polje, Letn. 18, št. 3/4). Ljubljana: Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja: Pedagoški inštitut, 2007, jesen 2007, letn. 18, št. 3/4, str. 35-61. [COBISS.SI-ID 1650775]
  3. OPARA, Božidar. Stanje in razvojne usmeritve, vloga strokovnega sveta za področje vzgoje, izobraževanja ter usposabljanja otrok s posebnimi potrebami. Defektol. slov. (Ljubl.), december 2001, letn. 9, št. 3, str. 29-36. [COBISS.SI-ID 4710985]
  4. SKALAR, Vinko, KOŠIR, Stanislav, NOVLJAN, Egidija, OPARA, Božidar, KONČAR, Majda, LAČEN, Marijan, GERBEC, Ivo, PODBREŽNIK, Vlasta, DESTOVNIK, Karel, ULAGA, Jan. Povzetek pisnih pripomb članov komisije DDS za razvoj k besedilu dr. Mirka Galeše. V: GALEŠA, Mirko, NOVLJAN, Egidija, JELENC, Dora, KAVKLER, Marija. Priprava koncepcije vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami v Sloveniji : gradivo za razpravo. Ljubljana: Društvo defektologov Slovenije, 1999, str. 91-100. [COBISS.SI-ID 3171657]
  5. OPARA, Božidar, TRUNKL, Robert. Obravnavanje šoloobveznih otrok s težavami v razvoju in učenju. 1. natis. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, 1992. 13 str. [COBISS.SI-ID 31394048]

 

icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki