Inkluzivna pedagogika

Glasbena vzgoja v heterogenih skupinah

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA

Predmet:

Glasbena vzgoja v heterogenih skupinah

Course title:

Študijski program in stopnja

Študijska smer

Letnik

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta

Izbirni

Univerzitetna koda predmeta:

Predavanja

Seminar

Sem. vaje

Lab. vaje

Teren. vaje

Samost. delo

ECTS

30

15

/

30

/

105

6

Projektna naloga 15 ur = 0,5 KT; študij literature in virov 30 ur = 1 KT; izpit in priprava na izpit 30 ur = 1 KT; praksa 30 ur = 1 KT

Nosilec predmeta:

doc. dr. Ivan Lešnik

Jeziki:

Predavanja:

slovenski

Vaje:

slovenski

 

Vsebina:

  • psihološka in pedagoško-didaktična izhodišča glasbene vzgoje,
  • zakonitosti splošnega in glasbenega razvoja otrok,
  • estetska vzgoja in inkluzija v teoriji in praksi,
  • načrtovanje in priprava vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje ob upoštevanju načel inkluzije,
  • glasbene dejavnosti: izvajanje, poslušanje, ustvarjanje,
  • razvijanje glasbenih sposobnosti, spretnosti in znanj,
  • načela individualizacije in diferenciacije pri glasbeni vzgoji,
  • stopnje glasbenega izobraževanja,
  • model uresničevanja načela inkluzije v glasbeni vzgoji in izobraževanju.

 

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Daniels, H., Garner, P. (1999). Inclusive education. London: Stylus Publishing Inc.
  • O'Brien, T., Guiney, D. (2004). Differentiation in teaching and learning. London: Cromwell Press.
  • Denac, O. (2002). Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
  • Sicherl-Kafol, B. (2001). Celostna glasbena vzgoja. Ljubljana: Debora.


Dopolnilna literatura:

  • De la Motte-Haber, H. (1990). Psihologija glasbe. DZS, Ljubljana.
  • Notne edicije in zvočni primeri.
  • Both, T., Ainscow, M. (1998). From them to us. London: Routledge.
  • Strokovni članki v serijskih publikacijah.

 

Cilji in kompetence:

Cilji:

Študent/ka

  • razvija in poglablja lastne glasbene sposobnosti, spretnosti ter znanja ob različnih glasbenih dejavnostih,
  • spoznava različne metode in tehnike poučevanja glasbene vzgoje v heterogenih skupinah,
  • spoznava pomen individualizacije in diferenciacije pri izvajanju glasbenih dejavnosti v heterogenih skupinah,
  • spoznava prednosti medpredmetnih povezav s poudarkom na glasbeni vzgoji,
  • samostojno proučuje in uporablja ustrezno študijsko literaturo,
  • spoznava načine aktivnega vključevanja učencev v vzgojno-izobraževalni proces pri glasbeni vzgoji po načelih inkluzije,
  • teoretično in praktično obvladuje in uporablja nova spoznanja.


Splošne kompetence:

  • poznavanje in razumevanje zakonitosti splošnega in glasbenega razvoja otrok,
  • upoštevanje razvojnih značilnosti pri načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti po načelih notranje in zunanje diferenciacije in individualizacije,
  • poznavanje in razumevanje načel inkluzije v povezavi z glasbeno didaktičnim znanjem,
  • širjenje lastnih glasbenih obzorij in razvijanje glasbenih interesov učencev.


Predmetnospecifične kompetence:

  • poznavanje in razumevanje načel inkluzije pri glasbeni vzgoji,
  • suvereno obvladovanje različnih oblik vključevanja posameznikov v heterogeno skupino pri različnih glasbenih dejavnostih,
  • poznavanje vloge posameznika pri izvajanju glasbenih dejavnosti,
  • poznavanje in uporaba glasbenih znanj in spretnosti pri učenju različnih glasbenih dejavnosti,
  • spodbujanje samoevalvacije v obliki pogovora o glasbenem poustvarjanju in ustvarjanju v skupini.

 

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/ka:

  • obvladuje teoretična in praktična znanja za poučevanje glasbene vzgoje po načelih inkluzije,
  • pozna ustrezne metode dela za vključevanje posameznikov glede na njihove glasbene sposobnosti,
  • razume pomen inkluzivne pedagogike v širšem smislu s poudarkom na glasbeni vzgoji.


Uporaba:

Študent/ka:

  • v skladu s potrebami, nameni in cilji učinkovito izbira in uporablja raznolike glasbene dejavnosti, vsebine, metode in sredstva,
  • načrtuje in organizira ustrezno okolje, ki omogoča učinkovito udejanjanje inkluzije pri glasbenih dejavnostih,
  • pri poučevanju upošteva notranjo in zunanjo diferenciacijo,
  • poustvarja glasbene vsebine, ki pomagajo pri vključevanju učencev k skupinskem muziciranju,
  • povezuje glasbeno vzgojo z drugimi predmetnimi področji.


Refleksija:

Študent/ka:

  • z učenci vrednoti skupno delo in ga z izkušnjami korigira,
  • vrednoti in kritično izbira glasbeno literaturo v pisni in zvočni obliki,
  • strokovno ravnanje utemeljuje na osnovi sodobnih teoretičnih izhodišč in praktičnega dela.

 

Metode poučevanja in učenja:

Oblike dela:

  • frontalna oblika poučevanja,
  • delo v skupinah,
  • samostojno delo.

Metode dela:

  • predavanja,
  • seminarji,
  • praktično delo,
  • pogovor, razprava.

 

Načini ocenjevanja:

Delež (v %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Oceno sestavlja uspešno opravljen seminar, pisni del ter praktični del izpita.

Seminarska naloga = 25%,

pisni del izpita = 25 %, praktični del = 50 %.

 

Reference nosilca:

  1. LEŠNIK, Ivan. Kakovost pevske dejavnosti v prvem triletju osnovne šole. Glasbeno-pedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani, 2009, zv. 12, str. 20-40. [COBISS.SI-ID 3539671]
  2. LEŠNIK, Ivan. Glasbeno udejstvovanje učencev v prvem triletju osnovne šole in njihov odnos do glasbe v razičnih domenah. V: COTIČ, Mara (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), CENCIČ, Majda (ur.). Pouk v družbi znanja. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 352-364, ilustr. [COBISS.SI-ID 3474391]
  3. LEŠNIK, Ivan. Vokalna tehnika učiteljev in kakovost petja učencev v prvem triletju osnovne šole : doktorska disertacija. Ljubljana: [I. Lešnik], 2009. XVII, 249 str., ilustr., tabele. http://www.dlib.si/v2/Details.aspx?pageSize=20&sort=date&sortDir=ASC&page=1&query=%27keywords%3dle%C5%A1nik+ivan%27. [COBISS.SI-ID 7935049]
icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more