Inkluzivna pedagogika

Bio-psiho-socialne značilnosti otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Bio-psiho-socialne značilnosti otrok s čustvenimi in vedenjskimi težavami

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Inkluzivna pedagogika, 2. stopnja

/

1. ali 2.

1. ali 2. ali 3.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

prof. dr. Mitja Krajnčan

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti:

Prerequisits:

/

Vsebina:

Udeleženci se seznanijo z razvojnim in pojavnim vidikom nastajanja in razvoja čustvenih in vedenjskih težav in motenj v spletu družinskih in drugih okoliščin oziroma neugodnih razvojnih dejavnikov v zgodnjem življenjskem, predšolskem in šolskem obdobju. Seznanijo se z nekaterimi (za praktično uporabo/razumevanje) etiološkimi in fenomenološkimi klasifikacijami čustvenih in vedenjskim težav in motenj, pa tudi s težavami in krizami odraščanja na sploh v današnjih družbeno-ekonomskih razmerah. Poseben poudarek predmeta je na odkrivanju takoimenovanih močnih točk/področij otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ki jih je mogoče koristiti kot izhodišča za produktivno reševanje te akutne vedenjske problematike.


Temeljni literatura in viri / Readings:

  • Redl, F. (1980): Agresivni otrok, SC, Lj.
  • DEVJAK, Tatjana, KRAJNČAN, Mitja. Vzgoja v javni šoli kot proces graditve človekove osebnosti in njegove socialne rasti. Pedagoš. obz., 2009, letn. 24, št. 2, str. 44-59.
  • KRAJNČAN, Mitja. Behavioural and emotional disorders of children and adolescents in Slovenian juvenile educational institutions. Soc. pedagog. (Ljubl.), junij 2009, letn. 13, št. 2, str. 147-174.
  • KRAJNČAN, Mitja, ŠKOFLEK, Ivan. Pregled nekaterih fenomenoloških klasifikacij motenj vedenja in osebnosti otrok in mladostnikov. Soc. pedagog. (Ljubl.), junij 2000, letn. 4, št. 2, str. 167-179.
  • KRAJNČAN, Mitja. Diskurz o ustreznosti vzgojne pomoči otrokom in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Doživlj. pedagog., april 2005, letn. 11, št. 14, str. 5-19
  • KRAJNČAN, Mitja. Na pragu novega doma : oddaja otrok v vzgojni zavod. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2006. 200 str.

Literatura se sproti dopolnjuje in aktualizira.

Cilji in kompetence:

  • fleksibilna uporaba znanja v praksi,
  • poznavanje teoretičnih osnov indikatorjev težav,
  • poznavanje etioloških, fenomenoloških in empiričnih klasifikacij,
  • razumevanje težav otrok v vzgojno izobraževalnem procesu,
  • metode dela z otroki s kombiniranimi motnjami, s posebnim poudarkom na vedenjskih in čustvenih težavah,
  • detekcija in preventiva v delu z otroki s čustvenimi in vedenjskimi težavami.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • spozna in razume procese razvoja tima,
  • spozna in razume dinamiko timskega dela,
  • spozna in razume skupinsko delo,
  • spozna in razume projektno metodo dela,
  • reflektira in kritično ovrednoti različne (lastne in opazovane) pedagoške izkušnje,
  • preverja svoja znanja v praksi.

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja z aktivno udeležbo študentov (razlaga, diskusija, vprašanja, primeri, reševanje problemov, ekskurzija)
  • seminarske vaje, v vsebinski povezavi s pedagoško prakso (refleksija učnih izkušenj s pedagoške prakse, vaj, projektno delo, timsko delo, metode kritičnega mišljenja, diskusija, sporočanje povratne informacije, socialne igre);
  • individualne in skupinske konsultacije (diskusija, razlaga).

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

- pisni izpit.

100%

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. KRAJNČAN, Mitja, BAJŽELJ, Boštjan. Analysis of relationship elements in pedagogy. The new educational review, 2009, letn. 17, št. 1, str. 135-154. [COBISS.SI-ID 7838537]
  2. DEVJAK, Tatjana, KRAJNČAN, Mitja. Vzgoja v javni šoli kot proces graditve človekove osebnosti in njegove socialne rasti. Pedagoš. obz., 2009, letn. 24, št. 2, str. 44-59. [COBISS.SI-ID 8019273]
  3. KRAJNČAN, Mitja. Osnove doživljajske pedagogike. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 182 str., ilustr. ISBN 978-961-253-007-5. [COBISS.SI-ID 236623104]
  4. KRAJNČAN, Mitja. Phantasievolle Erziehung : Methoden erlebnis- und handlungsorientierter Pädagogik, (Schriften zur Bildungs- und Freizeitwissenschaft, Bd. 3). Aachen: Shaker, 2008. 123 str., ilustr. ISBN 978-3-8322-7645-4. [COBISS.SI-ID 7701833]
  5. KRAJNČAN, Mitja, MIKLAVŽIN, Primož. Zdravje mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje, 2010. 140 str., ilustr., gref. prikazi, tabele. ISBN 978-961-6523-50-9. [COBISS.SI-ID 254262528]

 

icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more