Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Otrok v sodobni družbi
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Otrok v sodobni družbi
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Stanko Pelc
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 15 | 0,5 | Učitelj ali sodelavec |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Projektno delo (PD) | 60 | 2 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka -
- se usposobi za vrednotenje pomena družboslovnih tem za delovanje sodobne družbe,
- si izoblikuje ustrezno zavedanje o procesih oblikovanja sodobne družbe,
- zna povezovati družboslovne teme s svojimi življenjskimi izkušnjami,
- zmore uporabljati družboslovno znanost kot orodje za razumevanje ključnih problemov sodobne družbe.
b. Splošne kompetence:
- Zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.
- Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskih odnosov s sodelujočimi v procesih zgodnjega učenja.
- Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Zmožnost razumevanja koncepta prostor-družba-čas v kontekstu sodobne družbe, ki je opredeljena z zgodovinskimi in geografskimi okviri, v katerih se odvijajo družbeni procesi.
- Zmožnost kritičnega vrednotenja sodobnih teorij o družbenih pojavih in procesih.
- Zmožnost vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskih odnosov s sodelujočimi v procesih zgodnjega učenja družboslovja.
- Zmožnost raziskovanja različnih družbenih problemov ter oblikovanje poročil o dosežkih.
- Zmožnost analiziranja socialnih in okoljskih problemov s krajevnega državnega in mednarodnega vidika.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Posameznik kot družbeno bitje:
- proces socializacije in družbena kontrola,
- problemi družbene razslojenosti,
- družbene spremembe kot stalnica.
- Družbenoekonomski in politični vidik organiziranosti družbe:
- družina – (še vedno) temeljna celica družbe – družine, gospodinjstva in zunajzakonske skupnosti v Sloveniji,
- vloga in pomen vzgoje in izobraževanja – izobrazbena raven slovenskega prebivalstva in izobraževanje v Sloveniji in EU,
- vpliv vere in cerkve na sodobno družbo – verska opredeljenost v Sloveniji,
- politika in politični sistemi,
- vloga gospodarskih dejavnosti v sodobni družbi – gospodarski razvoj in gospodarske značilnosti Slovenije.
- Izbrane družbene teme:
- Spol in spolna opredeljenost družbenih vlog,
- drugačnost in odnos do drugačnih,
- blaginja in revščina.
- Družba in okolje:
- Vplivi sodobnega načina življenja na okolje,
- rast prebivalstva in urbanizacija,
- mednarodna trgovina in vpliv svetovnih gospodarskih gigantov na življenje posameznikov v različnih delih sveta,
- odziv na okoljske probleme v pogojih globalizacije.
- Kurikul vrtca in družboslovne teme:
- Kako v skladu s kurikularnimi teorijami vključevati obravnavane družboslovne teme v ustrezni kurikul,
- kritična analiza kurikulov vrtca z vidika aktualnosti in pomembnosti družboslovnih tem.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Newman, D. M., 2006: SOCIOLOGY: Exploring the architecture of everyday life. Thousand Oaks, SAGE, 618 str.
HASS, J. K., 2007: Economic sociology: an introduction. London; New
York, Routledge, 252 str.
Outhwaite, W., Turner, S. P., 2007: The SAGE handbook of social science methodology. Los Angeles, 622 str.
b. Dopolnilna literatura:
Ross, A. (ed.), 2005: Teaching citizenship: proceedings of the seventh conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network. Ljubljana, London, CiCe, 543 str.
c. Dodatna literatura:
- internetne strani z izbranimi temami
- članki iz domačih in tujih revij in poljudne periodike kot izhodišče za razpravo
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
- tem navedenih v točki, kjer je navedena vsebina.
b. Uporaba:
- znanja in razumevanja navedenih vsebin za analiziranje kurikula in načrtovanje metodičnih pristopov k poučevanju in vzpodbujanju učenja o teh vsebinah v zgodnjem obdobju
c. Refleksija:
- svoje vloge v procesih učenja in poučevanja družboslovnih vsebin in zavedanje vpetosti sebe in drugih udeležencev v procesu učenja in poučevanja v okvir družbenih odnosov in procesov, ki so predmet učenja in poučevanja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- predavanja,
- diskusija,
- igranje vlog,
- projektno delo,
- metoda dela s teksti,
- samostojno učenje,
- problemsko učenje.
21. Načini preverjanja znanja:
- dejavno sodelovanje 20%
- izdelki, nastopi: 20%
- kviz v e- okolju 20%
- ustni izpit 40%
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Standardno opremljena učilnica z ustrezno avdio in video opremo, prilagodljiva seminarska soba z možnostjo dela v manjših skupinah. Del seminarskih vaj poteka na terenu v obliki ekskurzije in terenskega dela – stroške izvedbe krijejo študenti.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Pogovor s študenti
- Anketa o kakovosti
- Analiza uspešnosti študentov
Učni načrt pripravil: izr. prof. dr. Stanko Pelc
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper