Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Gibanje kot dejavnik celostnega razvoja
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Gibanje kot dejavnik celostnega razvoja
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: prof. dr. Rado Pišot
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program:
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 1.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
seminarji (SE) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
Laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
projektna naloga (PN) | 45 | 1,5 |
študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
priprava na izpit in izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študenti spoznajo:
- osnovne teorije integriranega razvoja,
- nevrofiziološke podlage integriranega razvoja,
- razvojne posebnosti otroka kot izhodišče celostne obravnave,
- hierarhijo regulacije gibanja, proces psihomotoričnega učenja in analizo motoričnega obnašanja,
- vlogo procesa psihomotoričnega učenja v celostnem razvoju otroka,
- vlogo motorične izkušnje v integraciji spoznavnega procesa,
- celostna in interdisciplinarna obravnava prepletanja različnih kurikularnih vsebin skozi vsebine gibalne/športne aktivnosti,
- gibanje kot sredstvo spoznavanja sebe in okolja,
- gibanje kot vsebina integracije z drugimi kurikularnimi vsebinami,
- gibanje in celostna obravnava otrok s posebnimi potrebami,
- vsebine gibalne/športne aktivnosti kot sredstvo in vsebina diferenciacije in inkluzije,
- osnove kineziometrije v zgodnjem otroštvu.
b. Splošne kompetence:
- Zmožnost razvijanja in razumevanja osnovnih pedagoških konceptov in zakonitosti njihovega razvoja in delovanja.
- Zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.
- Zmožnost kritične presoje obstoječe prakse, politike in raziskovanja zgodnjega učenja.
c. Predmetnospecifične kompetence*:
- Pridobitev osnovnih znanj za identifikacijo, uporabo in analizo dejavnikov celostnega razvoja otroka
- Usvojitev pedagoških in didaktičnih znanj za vključevanje in posredovanje vsebin gibalne/športne aktivnosti kot sredstev celostnega razvoja,
- Zmožnost odkrivanja in prepoznavanja posebnih gibalnih potreb vsakega posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik in s ciljem posredovanja novih znanj,
- sposobnost načrtovanja in izpeljave empiričnih raziskovalnih projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj,
- zmožnost razvijanja inkluzivne kulture, politike in prakse gibalne/športne aktivnosti kot sredstva inegriranega razvoja z različnimi kurikularnimi vsebinami v različnih okoljih.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- osnovne teorije integriranega razvoja,
- nevrofiziološke podlage integriranega razvoja,
- razvojne posebnosti otroka – izhodišče celostne obravnave,
- psihomotorično učenje – temelj celostnega razvoja in gibalnega obnašanja,
- motorična izkušnja – vloga in pomen v procesu integracije spoznavnega procesa
- ravni gibalnega razvoja in vsebine izobraževanja,
- celostna - interdisciplinarna obravnava in analiza otrokove gibalne učinkovitosti,
- gibanje kot sredstvo spoznavanja sebe in okolja,
- gibanje kot osnova integracije z ostalimi kurikularnimi vsebinami – jezik, glasba, slika, sistemi, narava, družba, ...,
- gibanje in celostna obravnava otrok s posebnimi potrebami
- posebnosti v gibalnem razvoju kot sredstvo diferenciacije in inkluzije
- osnove kineziometrije v zgodnjem otroštvu – pomen, načini, instrumenti, postopki, metode razsikovanja v kineziologiji.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Videmšek, M., Pišot, R. (2007). Šport za najmlajše. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2007.
Papalia, D.E., Olds, S.W., Feldman, R.D. (2003). Human Development. New York, McGraw-Hill.
b. Dopolnilna literatura*:
Pišot, R., Planinšec, J. (2005). Struktura motorike v zgodnjem otroštvu: motorične sposobnosti v zgodnjem otroštvu v interakciji z ostalimi dimenzijami psihosomatičnega statusa otroka, (Knjižnica Annales Cinesiologiae). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Inštitut za kineziološke raziskave, Založba Annales.
Videmšek, M., Drašler, A. in Pišot, R. (2003). Gibalna igra kot sredstvo za seznanjanje s tujim jezikom v zgodnjem otroškem obdobju. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport, Inštitut za šport.
Pišot, R., Zurc, J. (2005). Raziskave celostnega razvoja otroka kot osnova didaktike gibalne/športne vzgoje. Ann, Ser. hist. sociol., 15(1), 195-204.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:*
Študent:
- Pozna povezanost gibanja z različnimi predmetnimi področji,
- Pozna osnovne regulativne procese v psihomotoričnem učenju in posebnosti gibalnega obnašanja najmlajših,
- Razvija zmožnost empiričnega pridobivanja podatkov o pomenu integrativne vloge vsebin gibalne/športne aktivnosti s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
- Razvija zmožnost seznanja drugih z lastnimi spoznanji o strategijah, metodah in načinih vpeljave gibalnih/športnih aktivnostih kot sredstav celostnega razvoja otroka,
- Uzavesti pomen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja preko refleksije teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
- Samostojno uporablja študijsko literaturo in razvija zmožnosti za lastno učenje na višjih ravneh.
b. Uporaba:*
Študent:
- Je sposoben pridobivanja podatkov o integrativni vlogi in pomenu vsebin gibalnih in športnih aktivnosti s pomočjo poglobljenega teoretičnega študija in samostojnega empiričnega raziskovanja,
- Zna seznanjati druge z lastnimi spoznanji o vključevanju vsebin gibalne in športne aktivnosti v vsakdanje življenje otrok ter zna sprejeti odzive nanje kot podlago za nadaljnje delo,
- Samostojno uporablja študijsko literaturo,
- Je sposoben meriti, analizirati, identificirati, izbrati in uporabiti ustrezne gibalne/športne vsebine glede na področje (kurikularne vsebine) delovanja, zahteve in posebnosti otroka.
c. Refleksija:*
Študent:
- Je zmožen stalnega profesionalnega in osebnostnega razvoja,
- Je zmožen refleksije lastnega teoretičnega znanja in praktičnih izkušenj,
- Pri predmetu razvije moralno-etnični čut in čut do odgovornosti pedagoškega dela ter učinkov, ki jih imajo njegova ravnanja na učenca,
- Napreduje v svojem socialnem, čustvenem, moralnem in kognitivnem razvoju, s čimer utrdi temelje za kvalitetno delo z učenci, učitelji in starši.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
predavanja, seminarji, delo na terenu (izvedba lastne empirične raziskave)
21. Načini preverjanja znanja:
- seminarsko delo (50% ocene),
- izpit (50% ocene).
Obe preverjanji znanja se ocenjujeta s številčno oceno.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.*
V skladu z normativi
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica z računalnikom in projektorjem; študijska literatura.
- Športna dvorana/telovadnica.
- Ustrezni športni rekviziti in učni pripomočki.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta.*
- habilitiran visokošolski učitelj
- habilitian visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije.
- sprotni pogovori s študenti,
- pridobivanje pisnih mnenj študentov o zadovoljstvu z izvedbo predmeta, predstavljenimi vsebinami in s predlogi za izboljšavo, z metodo anketnega vprašalnika ob zaključku študijskega leta.
Učni načrt sestavil: prof. dr. Rado Pišot
Novice
3. dec. | Novice
Urbani laboratorij: Študentske delavnice in razstava
Projekt Obalnih galerij poteka od 13. decembra 2024 do 17. januarja 2025 v sodelovanju s študenti in študentkami 1. letnika oddelka za Vizualne umetnosti in oblikovanje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (VUO).
2. dec. | Novice
Erasmus+ izkušnja v Brnu
Na povabilo dr. Helene Jedličkovez Osnovne šole Armenska v Brnu se je dr. Petra Furlan udeležila tedenske izmenjave v okviru programa mobilnosti Erasmus+.
30. nov. | Novice
Gostovanje doc. dr. Milana Milikića v okviru Erasmus+ mobilnosti na UP PEF
V tednu med 18. in 22. novembrom 2024 je na UP PEF v okviru programa Erasmus+ Mobility Agreement Staff Mobility for Teaching gostoval doc. dr. Milan Milikić, priznani strokovnjak s področja metodike pouka matematike, s Fakultete za pedagoške vede Univerze v Kragujevcu, Jagodina, Srbija.