Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Naravoslovje
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Naravoslovje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Janja Plazar
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | Sodelavec |
Laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
Krajši pisni izdelki (KPI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka usvoji znanje o dejavnostih, ki spodbujajo otroke k odkrivanju, doživljanju in spoznavanju ožjega in širšega življenjskega okolja, kar vodi k naravoslovni in okoljski pismenosti otrok.
b. Splošne kompetence:
- Zmožnost natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika.
- Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.
- Zmožnost gojenja kulture bivanja in prenašanja vedenja o njej s poudarkom na osveščenosti o pomenu narave in ekologije za človeka (oblikovanje stališč in vrednot).
c. Predmetnospecifične kompetence:
- skrb za spodbujanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje aktivnega, izkušenjskega, in raziskovalnega učenja.
- povezovanje in posploševanje temeljnih naravoslovnih pojmovanj ter prilagajanje le-teh intelektualnim sposobnostim otrok.
- načrtno in sistematično razvijanje temeljnih naravoslovnih postopkov pri predšolskih otrocih
- pripravljenost in sposobnost do zavzetega in odgovornega ravnanja v okolju.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Spoznavanje temeljnih naravoslovnih pojmov, pojmovanj in postopkov ter njihovega pomena pri oblikovanju stališč .
- Postopki za odkrivanje zamisli otrok.
- Načrtovanje in izvajanje dejavnosti, s katerimi se otrokove zamisli soočijo z naravoslovnimi dejstvi.
- Preverjanje usvojenih pojmovanj otrok.
- Zastavljanje vprašanj-produktivna vprašanja.
- Posledice neustrezne uporabe izrazoslovja pri poučevanju začetnega naravoslovja na način razmišljanja otrok (analiza otroške literature in drugih virov informacij).
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Hvala, B., Krnel D., (2005). Zakaj, Zakaj, Zakaj, raziskovalne igre s snovmi v vrtcu, Ljubljana: Modrijan.
Krnel. D. (1993). Zgodnje učenje naravoslovja. Ljubljana: DZS.
Novak T. in drugi (2003). Začetno naravoslovje z metodiko. Maribor: Pedagoška fakulteta.
Skribe-Dimec D. (2005). Cicibanovo okolje. Priročnik za vzgojitelja. Ljubljana, DZS.
Skribe-Dimec D., Verbič Šalamon T. (2004). Cicibanovo okolje. Ljubljana, DZS.
b. Dopolnilna literatura:
Krnel D., 2004: Pojmi in postopki pri spoznavanju okolja, priročnik z učitelje prvega triletja O.Š., Ljubljana: Modrijan
Marjanovič-Umek L., (ur) (2001). Otrok v vrtcu, priročnik h kurikulu za vrtce, Maribor: Obzorja.
Skribe-Dimec, D. (2007). Raziskovalne škatle. Ljubljana: Modrijan.
c. Dodatna literatura:
Hohmann, M., Weikart, P.D. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana: DZS.
Marentič-Požarnik, B. (ur.) (2004). Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete.
Različna otroška literatura (pravljice, enciklopedije, revije,…) in drugi viri informacij (TV oddaje, internet, dokumentarni filmi,…).
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
- Pozna naravoslovne postopke, primerne za otroke v vrtcu.
- Pozna različne načine odkrivanja otrokovih zamisli.
- Zna načrtovati dejavnosti, ki vodijo do naravoslovne in okoljske pismenosti.
b. Uporaba:
- Ustrezno uporablja naravoslovno terminologijo.
- Uporablja ustrezne naravoslovne postopke pri izvajanju dejavnosti.
c. Refleksija:
- Analizira in vrednoti svoje delo in delo otrok. Uporablja različne metode za refleksijo (portfolio, dnevnik, razstava,…).
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo, seminarsko delo, uporaba IT, laboratorijske vaje, konzultacije, samostojni študij, študij v skupini.
21. Načini preverjanja znanja:
- Seminarska naloga in izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica z AV opremo.
- Laboratorij za naravoslovje z ustreznimi pripomočki.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
- 1 laborant
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Anketa o kakovosti.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper