Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Naravoslovje
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Naravoslovje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Janja Plazar
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | Sodelavec |
Laboratorijske vaje (LV) | 30 | 1 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
Krajši pisni izdelki (KPI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka usvoji znanje o dejavnostih, ki spodbujajo otroke k odkrivanju, doživljanju in spoznavanju ožjega in širšega življenjskega okolja, kar vodi k naravoslovni in okoljski pismenosti otrok.
b. Splošne kompetence:
- Zmožnost natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika.
- Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.
- Zmožnost gojenja kulture bivanja in prenašanja vedenja o njej s poudarkom na osveščenosti o pomenu narave in ekologije za človeka (oblikovanje stališč in vrednot).
c. Predmetnospecifične kompetence:
- skrb za spodbujanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje aktivnega, izkušenjskega, in raziskovalnega učenja.
- povezovanje in posploševanje temeljnih naravoslovnih pojmovanj ter prilagajanje le-teh intelektualnim sposobnostim otrok.
- načrtno in sistematično razvijanje temeljnih naravoslovnih postopkov pri predšolskih otrocih
- pripravljenost in sposobnost do zavzetega in odgovornega ravnanja v okolju.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Spoznavanje temeljnih naravoslovnih pojmov, pojmovanj in postopkov ter njihovega pomena pri oblikovanju stališč .
- Postopki za odkrivanje zamisli otrok.
- Načrtovanje in izvajanje dejavnosti, s katerimi se otrokove zamisli soočijo z naravoslovnimi dejstvi.
- Preverjanje usvojenih pojmovanj otrok.
- Zastavljanje vprašanj-produktivna vprašanja.
- Posledice neustrezne uporabe izrazoslovja pri poučevanju začetnega naravoslovja na način razmišljanja otrok (analiza otroške literature in drugih virov informacij).
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Hvala, B., Krnel D., (2005). Zakaj, Zakaj, Zakaj, raziskovalne igre s snovmi v vrtcu, Ljubljana: Modrijan.
Krnel. D. (1993). Zgodnje učenje naravoslovja. Ljubljana: DZS.
Novak T. in drugi (2003). Začetno naravoslovje z metodiko. Maribor: Pedagoška fakulteta.
Skribe-Dimec D. (2005). Cicibanovo okolje. Priročnik za vzgojitelja. Ljubljana, DZS.
Skribe-Dimec D., Verbič Šalamon T. (2004). Cicibanovo okolje. Ljubljana, DZS.
b. Dopolnilna literatura:
Krnel D., 2004: Pojmi in postopki pri spoznavanju okolja, priročnik z učitelje prvega triletja O.Š., Ljubljana: Modrijan
Marjanovič-Umek L., (ur) (2001). Otrok v vrtcu, priročnik h kurikulu za vrtce, Maribor: Obzorja.
Skribe-Dimec, D. (2007). Raziskovalne škatle. Ljubljana: Modrijan.
c. Dodatna literatura:
Hohmann, M., Weikart, P.D. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana: DZS.
Marentič-Požarnik, B. (ur.) (2004). Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete.
Različna otroška literatura (pravljice, enciklopedije, revije,…) in drugi viri informacij (TV oddaje, internet, dokumentarni filmi,…).
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
- Pozna naravoslovne postopke, primerne za otroke v vrtcu.
- Pozna različne načine odkrivanja otrokovih zamisli.
- Zna načrtovati dejavnosti, ki vodijo do naravoslovne in okoljske pismenosti.
b. Uporaba:
- Ustrezno uporablja naravoslovno terminologijo.
- Uporablja ustrezne naravoslovne postopke pri izvajanju dejavnosti.
c. Refleksija:
- Analizira in vrednoti svoje delo in delo otrok. Uporablja različne metode za refleksijo (portfolio, dnevnik, razstava,…).
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
- Predavanja z aktivno udeležbo, seminarsko delo, uporaba IT, laboratorijske vaje, konzultacije, samostojni študij, študij v skupini.
21. Načini preverjanja znanja:
- Seminarska naloga in izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica z AV opremo.
- Laboratorij za naravoslovje z ustreznimi pripomočki.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
- 1 laborant
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
- Anketa o kakovosti.
Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić
Novice
7. mar. | Novice
Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce
Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.
3. mar. | Novice
Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!
V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.
Dogodki
23. feb. - 16. mar. | Dogodek Koper