Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Naravoslovje

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Naravoslovje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Janja Plazar
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: obvezni
9. Letnik študija: 1.
10. Semester: 2.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

 

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

15

0,5

Učitelj

Seminarske vaje (SV)

30

1

Sodelavec

Laboratorijske vaje (LV)

30

1

Sodelavec

SKUPAJ

75

2,5

Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

Krajši pisni izdelki (KPI)

15

0,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/ka usvoji znanje o dejavnostih, ki spodbujajo otroke k odkrivanju, doživljanju in spoznavanju ožjega in širšega življenjskega okolja, kar vodi k naravoslovni in okoljski pismenosti otrok.

b. Splošne kompetence:

  • Zmožnost natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika.
  • Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.
  • Zmožnost gojenja kulture bivanja in prenašanja vedenja o njej s poudarkom na osveščenosti o pomenu narave in ekologije za človeka (oblikovanje stališč in vrednot).


c. Predmetnospecifične kompetence:

  • skrb za spodbujanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije in interesov, širjenje interesov ter spodbujanje aktivnega, izkušenjskega, in raziskovalnega učenja.
  • povezovanje in posploševanje temeljnih naravoslovnih pojmovanj ter prilagajanje le-teh intelektualnim sposobnostim otrok.
  • načrtno in sistematično razvijanje temeljnih naravoslovnih postopkov pri predšolskih otrocih
  • pripravljenost in sposobnost do zavzetega in odgovornega ravnanja v okolju.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.

  • Spoznavanje temeljnih naravoslovnih pojmov, pojmovanj in postopkov ter njihovega pomena pri oblikovanju stališč .
  • Postopki za odkrivanje zamisli otrok.
  • Načrtovanje in izvajanje dejavnosti, s katerimi se otrokove zamisli soočijo z naravoslovnimi dejstvi.
  • Preverjanje usvojenih pojmovanj otrok.
  • Zastavljanje vprašanj-produktivna vprašanja.
  • Posledice neustrezne uporabe izrazoslovja pri poučevanju začetnega naravoslovja na način razmišljanja otrok (analiza otroške literature in drugih virov informacij).


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Hvala, B., Krnel D., (2005). Zakaj, Zakaj, Zakaj, raziskovalne igre s snovmi v vrtcu, Ljubljana: Modrijan.
Krnel. D. (1993). Zgodnje učenje naravoslovja. Ljubljana: DZS.
Novak T. in drugi (2003). Začetno naravoslovje z metodiko. Maribor: Pedagoška fakulteta.
Skribe-Dimec D. (2005). Cicibanovo okolje. Priročnik za vzgojitelja. Ljubljana, DZS.
Skribe-Dimec D., Verbič Šalamon T. (2004). Cicibanovo okolje. Ljubljana, DZS.

b. Dopolnilna literatura:
Krnel D., 2004: Pojmi in postopki pri spoznavanju okolja, priročnik z učitelje prvega triletja O.Š., Ljubljana: Modrijan
Marjanovič-Umek L., (ur) (2001). Otrok v vrtcu, priročnik h kurikulu za vrtce, Maribor: Obzorja.
Skribe-Dimec, D. (2007). Raziskovalne škatle. Ljubljana: Modrijan.

c. Dodatna literatura:
Hohmann, M., Weikart, P.D. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana: DZS.
Marentič-Požarnik, B. (ur.) (2004). Konstruktivizem v šoli in izobraževanje učiteljev. Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje Filozofske fakultete.
Različna otroška literatura (pravljice, enciklopedije, revije,…) in drugi viri informacij (TV oddaje, internet, dokumentarni filmi,…).

19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:

  • Pozna naravoslovne postopke, primerne za otroke v vrtcu.
  • Pozna različne načine odkrivanja otrokovih zamisli.
  • Zna načrtovati dejavnosti, ki vodijo do naravoslovne in okoljske pismenosti.


b. Uporaba:

  • Ustrezno uporablja naravoslovno terminologijo.
  • Uporablja ustrezne naravoslovne postopke pri izvajanju dejavnosti.


c. Refleksija:

  • Analizira in vrednoti svoje delo in delo otrok. Uporablja različne metode za refleksijo (portfolio, dnevnik, razstava,…).


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:

  • Predavanja z aktivno udeležbo, seminarsko delo, uporaba IT, laboratorijske vaje, konzultacije, samostojni študij, študij v skupini.


21. Načini preverjanja znanja:

  • Seminarska naloga in izpit.


Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.

  • Učilnica z AV opremo.
  • Laboratorij za naravoslovje z ustreznimi pripomočki.


24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec
  • 1 laborant


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • Sprotna samoevalvacija in evalvacija študentov ob zaključku izvedbe.
  • Anketa o kakovosti.



Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša Dolenc-Orbanić

icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more