Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Naravoslovni projekti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Naravoslovni projekti
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Janja Plazar
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Terenske vaje (TV) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
Seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | Sodelavec |
Laboratorijske vaje (LV) | 15 | 0,5 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Projektno delo (PD) | 45 | 1,5 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
- Spozna, kako se pripravijo, vodijo in izvajajo naravoslovni projekti (učne poti, EKO-šole…) v ožjem in širšem okolju otrok.
b. Splošne kompetence:
- Je zmožen natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika.
- Je zmožen načrtovanja in izpeljave projektov (tudi mednarodnih) ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah.
- Je sposoben sodelovalnega/timskega dela, komuniciranje, organizacije in vodenja.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Spodbuja radovednost otrok, upošteva notranjo motivacijo in interese, širi interese ter spodbuja aktivno, izkušenjsko in raziskovalno učenje.
- Je pripravljen in sposoben zavzetega in odgovornega ravnanja v okolju.
- Je zmožen vzpostavljanja in vzdrževanja partnerskega odnosa z drugimi uporabniki oz. skupinami (mreža šol, lokalna skupnost, gospodarstvo,…)
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- Pomen naravoslovnih projektov v vrtcu
- Projektno učno delo
- Načrtovanje naravoslovnih projektov v vrtcu
- Priprava naravoslovnih projektov v vrtcu
- Izvedba naravoslovnih projektov v vrtcu
- Predstavitev, analiza in evalvacija naravoslovnih projektov v vrtcu
- Medpredmetno načrtovanje projektov v vrtcu
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Hohmann, M., Weikart, P.D. (2005). Vzgoja in učenje predšolskih otrok. Ljubljana: DZS.
Novak, H. (1990) Projektno učno delo: drugačna pot do znanja. Ljubljana: DZS
Taštanoska, T. (ur.) 2006. Mednarodni projekti v šoli. Ljubljana: CMEPIUS.
Zorec, M. (2004). Naravoslovna delavnica: preprosti naravoslovni eksperimenti in projekti za vsakogar. Ljubljana: Tehniška založba Slovenije.
b. Dopolnilna literatura:
Ferbar, J. (ur.) 1993. Tempusovo snopje. Ljubljana: DZS.
Različna literatura, e-gradiva in internetne strani, vezane na projekte v šoli in vrtcu.
Skribe-Dimec, D. 1993. Moj pogled na projekt "Okolje in šolske inciative". V: Marentič-Požarnik, B., Artač, B. Okolje in šolske iniciative : zgodba nekega projekta. 1. natis. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo in šport, str. 81-89.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
- Pozna pomen naravoslovnih projektov v vrtcu
- Pozna različne strategije za izvajanje naravoslovnih projektov v vrtcu.
b. Uporaba:
- Je sposoben načrtovati, pripraviti, voditi in predstaviti javnosti naravoslovne projekte v vrtcu.
c. Refleksija:
- Zna analizirati in vrednotiti lastne dosežke in dosežke otrok.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanja z aktivno udeležbo, diskusija, sodelovalno učenje, problemsko učenje, samostojni študij
21. Načini preverjanja znanja:
Seminarska naloga, predstavitev projektnega dela z zagovorom.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
- Učilnica z AV opremo.
- Laboratorij za naravoslovje z ustreznimi pripomočki.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
- 1 laborant
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Pogovor s študenti
- Anketa o kakovosti
- Analiza uspešnosti študentov
Učni načrt pripravili: doc. dr. Darja Skribe-Dimec, viš. pred. mag. Claudio Battelli, asist. Nataša
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper