Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Glasbeni razvoj in dejavnosti
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Glasbeni razvoj in dejavnosti
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: Magistrski program, 2. stopnja
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 2.
10. Semester: 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 15 | 0,5 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
Seminarske vaje (SV) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 75 | 2,5 |
Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Seminarska naloga (SN) | 30 | 1 |
Projektno delo (PD) | 30 | 1 |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 15 | 0,5 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka spoznava značilnosti in zakonitosti glasbenega razvoja v interaktivnem odnosu z dejavniki okolja in otrokovo aktivnostjo. Usposablja se za procesno-razvojno načrtovanje in izvajanje glasbenih dejavnostih ter za opazovanje in spremljanje otrokovih aktivnosti in razvoja.
b. Splošne kompetence:
- Zmožnost ustvarjanja in izražanja pozitivnega odnosa in odgovornosti do kulture ter občutljivosti do umetnosti.
- Zmožnost za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija
- Zmožnost razvijanja in razumevanja osnovnih pedagoških konceptov in zakonitosti njihovega razvoja in delovanja.
c. Predmetnospecifične kompetence:
- Zmožnost prepoznavanja pojavnih oblik glasbenega razvoja v zgodnjem obdobju.
- Zmožnost spremljanja otrokovega glasbenega izražanja in razvoja.
- Zmožnost oblikovanja spodbudnega okolja za otrokov glasbeni razvoj.
- Zmožnost načrtovanja glasbenih dejavnosti v območju otrokovega nadaljnjega razvoja.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Glasbene dejavnosti:
- izvajanje, poslušanje, ustvarjanje, glasbene igre,
- sodobni pristopi k načrtovanju in izvajanju glasbenih dejavnosti,
- povezovanje glasbenih dejavnosti z drugimi področij (gib, likovna in besedna umetnost)
Glasbeni razvoj in dejavniki okolja
- pojmovanja glasbenih sposobnosti,
- razvoj glasbenih sposobnosti ter oblikovanje elementarnih glasbenih konceptov ritma in melodije,
- pomen družinskega okolja in drugih dejavnikov za zgodnji glasbeni razvoj,
- vpliv okolja in otrokove aktivnosti na glasbeni razvoj.
Opazovanje in spremljanje otrokovega glasbenega razvoja:
- namen in tehnike opazovanja otrok,
- področja spremljanja glasbenega razvoja,
- glasbeni portfolio in analiza glasbenih dosežkov.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
Denac, O. (2002): Glasba pri celostnem razvoju otrokove osebnosti. Ljubljana, Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Hobart, C., Frankel, J. (2004): Child observation and assessment. Cheltennham, Nelson Thornes.
Sicherl-Kafol, B. (2001): Celostna glasbena vzgoja. Ljubljana, Debora.
Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.
b. Dopolnilna literatura:
Hargraves, J. D. (1986): The developmental Psychology of Music. Cambredge, University Press.
Motte-Haber, H. (1990): Psihologija glasbe. Ljubljana, Državna založba Slovenije.
c. Dodatna literatura:
Mirković Radoš, K. (1983): Psihologija muzičkih sposobnosti. Beograd, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- razume pristope k oblikovanju celostne glasbene vzgoje,
- prepozna elementarne oblike glasbenega razvoja.
b. Uporaba:
Študent/-ka:
- Pridobljeno znanje uporabi pri načrtovanju, izvajanju in evalviranju sodobnih pristopov h glasbeni vzgoji v zgodnjem obdobju.
c. Refleksija:
Študent/-ka:
- kritično vrednoti in strokovno utemeljuje svoje delo z otroki,
- kritično izbira ustrezne modele in didaktične pristope k zgodnjemu poučevanju in učenju glasbe.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, individualno in skupinsko delo, projektno delo.
21. Načini preverjanja znanja:
Seminarska naloga (50%), projektno delo (30%), izpit kot zagovor seminarske naloge(20%).
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine
Skladno z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno tehnologijo, muzikalije in glasbila.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- Pogovor s študenti
- Analiza uspešnosti študentov
Učni načrt pripravila: doc. dr. Bogdana Borota
Novice
9. jan. | Novice
Praznični inkluzivni ples
Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.
6. jan. | Novice
LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«
Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.
Dogodki
17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper