Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Glasbeno opismenjevanje

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Glasbeno opismenjevanje
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Bogdana Borota
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

15

0,5

Učitelj

Seminarji (SE)

45

1,5

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

15

0,5

Učitelj ali sodelavec

SKUPAJ

75*

2,5

*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

 

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Seminarska naloga (SN)

30

1

Projektno delo (PD)

30

1

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Zagovor seminarske naloge

15

0,5

SKUPAJ

105

3,5

 

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
d. Cilji:
Študent/-ka pozna pomen glasbene pismenosti v sodobni družbi. Razume razvoj učenja glasbe skozi faze poslušanja, izvajanja, branja in pisanja glasbe. Pozna vlogo simbola in posebnosti simbolnega sistema glasbe z vidika glasbenega opismenjevanja. Razume koncept slikovnega zapisa glasbe. Analizira in interpretira ustvarjalne dosežke otrok v in ob glasbi in pri tem ugotavlja ravni glasbene pismenosti. V okviru raziskovanja razvija in preverja metode, pristope in/ali dosežke otrok/mladostnikov na omenjenih področjih.

e. Splošne kompetence:

  • zmožnost ustvarjanja in izražanja pozitivnega odnosa in odgovornosti do kulture ter občutljivosti do umetnosti.;
  • zmožnost izbire in uporabe različnih strategij, pristopov in metod dela z različnimi otroki;
  • zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja.


f. Predmetnospecifične kompetence:

  • zmožnost prepoznavanja, analize in vrednotenja otrokovih dosežkov na področju glasbenega opismenjevanja;
  • zmožnost spremljanja, dokumentiranja in razumevanja razvoja glasbene pismenosti pri otroku;
  • zmožnost oblikovanja spodbudnega okolja za otrokov nadaljnji razvoj.


Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
Glasbena pismenost:

  • opredelitve in pomen v sodobni družbi;
  • dejavniki vplivanja;
  • procesi inkulturalizacije v zgodnjem obdobju.


Glasbeno opismenjevanje:

  • sistemi glasbenega opismenjevanja (Orff, Dalcroz, Kodaly, Suzuki);
  • potek glasbenega opismenjevanje skozi faze poslušanja, izvajanja, branja in pisanja glasbe;
  • vloga odraslega in pomen avtentične glasbene izkušnje;
  • vloga simbola in slikovni zapis glasbe.


Teoretična izhodišča načrtovanja dejavnosti z vidika glasbenega opismenjevanja:

  • cilji, dejavnosti, glasbene vsebine in metode;
  • spremljanje in dokumentiranje;
  • spremljanje in razumevanje kompetentnosti otroka na področju glasbenega opismenjevanja.


18. Literatura:
Seznam se sproti dopolni z aktualnimi vsebinami glede na potrebe.
a. Osnovna literatura:

  • Borota, B. (2006): Vloga simbola pri razvijanju glasbene predstavljivosti v zgodnjem obdobju. Medved Udovič, V., Cotič, M., Felda, D. (ur.): Zgodnje učenje in poučevanje otrok 2. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.
  • Denac, O. (2010): Teoretična izhodišča načrtovanja glasbene vzgoje v vrtcu. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
  • Edward, C., Gandini, L., Forman, G. (ur.) (1998). The Hundred Languages of Children: The Reggio Emilia Approach – Advanced Reflections. London: Ablex Publishing.
  • Rotar Pance, B. (2006): Poti do glasbenih znanj. Medved Udovič, V., Cotič, M., Felda, D. (ur.): Zgodnje učenje in poučevanje otrok 2. Koper: Univerza na Primorskem Pedagoška fakulteta Koper.


b. Dopolnilna literatura:

  • De la Motte-Haber, H. (1990): Psihologija glasbe. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
  • Hargraves, J. D. (1986): The developmental Psychology of Music. Cambredge, University Press.
  • Hobart, C., Frankel, J. (2004): Child observation and assessment. Cheltennham, Nelson Thornes.


c. Dodatna literatura:

  • Sicherl - Kafol, B. (2001): Celostna glasbena vzgoja. Ljubljana: Debora.
  • Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. (2006). Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta Koper.


19. Predvideni študijski dosežki:
d. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • pozna pomen glasbene pismenosti v sodobni družbi;
  • razume vplive dejavnikov okolja v procesih inkulturalizacije;
  • pozna različne sisteme glasbenega opismenjevanja.

e. Uporaba:
Študent/-ka:

  • pridobljeno znanje uporabi pri načrtovanju, izvajanju in evalviranju sodobnih pristopov glasbenega opismenjevanja;
  • pridobljeno znanje uporabi pri interpretaciji in razumevanju otrokovega razvoja na področju glasbenega opismenjevanja.


f. Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti in strokovno utemeljuje različne pristope h glasbenemu opismenjevanju;
  • kritično izbira ustrezne modele in didaktične pristope k zgodnjemu poučevanju in učenju glasbe.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, individualno in skupinsko delo, projektno delo.


21. Načini preverjanja znanja:
Izdelava in zagovor seminarske naloge.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
Skladno z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica opremljena s sodobno tehnologijo.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj;
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • pogovor s študenti;
  • analiza uspešnosti študentov.



Učni načrt pripravila: doc. dr. Bogdana Borota

 

icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more