Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Dinamika socialnih skupin
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Dinamika socialnih skupin
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: dr. Beno Arnejčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
Seminarji (SE) | 30 | 1 | Učitelj ali sodelavec |
Seminarske vaje (SV) | 15 | 0,5 | Sodelavec |
SKUPAJ | 75* | 2,5 |
*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Študij literature in virov (ŠL) | 30 | 1 |
Seminarska naloga (SN) | 45 | 1,5 |
Izpit in priprava na izpit (PI) | 30 | 1 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
- vpis v letnik.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
d. Cilji:
Študent/-ka:
- spoznava temeljne socialno psihološke procese v skupini in med skupinami;
- razume vpliv strukturnih in procesnih dejavnikov v skupini na medosebno vedenje otrok;
- povezuje socialno vedenje otrok v skupini z njihovo motivacijo, mišljenjem in osebnostjo;
- načrtuje pedagoške spodbude za vključevanje različnih otrok v skupino;
- načrtuje različne strategije in metode dela v skupini, ki zagotavljajo optimalno učno okolje za otrokov razvoj.
e. Splošne kompetence:
Študent/-ka je zmožen/-na:
- poiskati, izbrati in uporabljati relevantne podatke in informacije, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija;
- kritične presoje obstoječe prakse in pridobljenih informacij iz različnih virov;
- natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika;
- razumeti vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
- izbrati in uporabljati različne strategije, pristope in metode dela z različnimi otroki.
f. Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:
- prepoznava individualno in kulturno različnost otrok in njihove razvojne potrebe;
- razume vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
- zmožen je nuditi čustveno varnost otrokom in razvijati njihovo čustveno regulacijo;
- izbira in uporablja primerne strategije in metode dela za oblikovanje klime medsebojnega zaupanja v skupini;
- načrtuje in strukturira skupinske interakcije, ki spodbujajo otrokovo samostojnost in osebnostni razvoj.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:
- procesi socialnega vplivanja;
- socialno-psihološki procesi oblikovanja skupine;
- skupinski procesi: vključevanje in izključevanje;
- skupinska klima, medsebojno zaupanje, medosebni odnosi v skupini:
- skupinsko vedenje: sodelovanje in tekmovanje;
- medskupinski odnosi;
- principi socialnega zaznavanja in presojanja;
- razvoj socialnega vedenja v zgodnjem otroštvu;
- struktura skupine in socialni položaj otrok v skupini;
- vloga vrstniške skupine v otrokovem psiho-socialnem razvoju;
- vloga mikro in makro socialnih sistemov v otrokovem razvoju;
- vodenje skupin;
- reševanje problemov v skupini;
- strukturiranje socialnih interakcij, ki spodbujajo zgodnji razvoj in učenje.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Bečaj, J. (1997). Temelji socialnega vplivanja. Ljubljana: Filozofska fakulteta.
- Gibbs, J. (2006). Reaching all by creating tribes learning communities. Windsor, California: CenterSource Systems, LLC.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Kavčič, T., Podlesek, A. (ur). (2002). Kakovost v vrtcih. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
b. Dopolnilna literatura:
- Ule, M. (1994). Temelji socialne psihologije. Ljubljana: Alfa.
- Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
c. Dodatna literatura:
- Hogg, M. A., Vaughan, G. M. (2002). Social psychology. 3rd ed. London: Prentice Hall.
- Meadows, S. (2010). The child as social person. London, New York: Routlege.
- Čas, M. (2008). Socialne interakcije v vrtcu. Ljubljana: Supra.
19. Predvideni študijski dosežki:
d. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- pozna temeljne socialno psihološke procese v skupini;
- pozna socialne dejavnike, ki vplivajo na otrokov razvoj in vedenje.
e. Uporaba:
Študent/-ka:
- povezuje otrokovo vedenje s strukturo in procesi v skupini;
- je sposoben oblikovati skupinsko klimo medsebojnega zaupanja, ki otroku zagotavlja varnost;
- ustrezno strukturira socialne interakcije v skupini, ki spodbujajo otrokov razvoj in učenje;
- načrtuje pedagoške strategije in metode dela v skupini, ki spodbujajo medsebojno sodelovanje otrok.
f. Refleksija:
Študent/-ka:
- kritično vrednoti lastno delo z otroki in ga izboljšuje;
- kvalitetno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju spodbujanja zgodnjega psiho-socialnega razvoja in učenja.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, seminarji, seminarske vaje v obliki delavnic.
21. Načini preverjanja znanja:
Ustni izpit.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; ustrezen didaktični material.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta
- 1 habilitiran visokošolski učitelj;
- 1 habilitiran visokošolski sodelavec.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- pogovor s študenti;
- analiza uspešnosti študentov.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Alenka Gril
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper