Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Otrokov socialni razvoj

 
Splošne informacije:

Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Otrokov socialni razvoj
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: doc. dr. Alenka Gril
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski

Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:

Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):

Oblika izvedbe

Število ur

Število KT

Izvajalec

Predavanja (P)

30

1

Učitelj

Seminarji (SE)

30

1

Učitelj ali sodelavec

Seminarske vaje (SV)

15

0,5

Sodelavec

SKUPAJ

75*

2,5

*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.

14. Samostojno študentovo delo:

Oblika aktivnosti

Število ur

Število KT

Študij literature in virov (ŠL)

30

1

Seminarska naloga (SN)

45

1,5

Izpit in priprava na izpit (PI)

30

1

SKUPAJ

105

3,5

Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:

  • vpis v letnik.


16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:

  • spoznava temeljne zakonitosti socialnega razvoja in dejavnike, ki vplivajo nanj;
  • povezuje socialno vedenje otrok z njihovim socialnim razumevanjem, kognitivnimi sposobnostmi, motivacijo in osebnostjo;
  • načrtuje pedagoške spodbude za spreminjanje socialnega razvoja otrok.


b. Splošne kompetence:
Študent/-ka je zmožen/-na:

  • poiskati, izbrati in uporabljati relevantne podatke in informacije, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija;
  • kritične presoje obstoječe prakse in pridobljenih informacij iz različnih virov;
  • natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika;
  • razumeti vlogo dejavnikov okolja na otrokov razvoj in učenje;
  • izbrati in uporabljati različne strategije, pristope in metode dela z različnimi otroki.


c. Predmetnospecifične kompetence:
Študent/-ka:

  • prepoznava individualno različnost vedenja in socialnega razumevanja otrok in njihove specifične socialne potrebe;
  • usmerja in vodi otroka pri oblikovanju socialnih spoznanj (o sebi in drugih ter družbi);
  • usmerja in vodi otroka pri razvoju socialnih kompetenc in prilagojenega vedenja;
  • spodbuja otrokovo samostojnost v skladu z njihovo zrelostjo;
  • razvija primerne strategije za spodbujanje socialnega razvoja otrok;
  • načrtuje in strukturira socialne interakcije, ki podpirajo otrokov socialni razvoj.



Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine:

  • mehanizmi socialnega razvoja v otroštvu (razvoj intencionalnosti, skupne vezane pozornosti, sposobnosti prevzemanja socialne perspektive);
  • individualni dejavniki, ki vplivajo na spremembe v socialnem vedenju otrok (spoznavni, motivacijski, čustveni, osebnostni dejavniki);
  • vloga socialnih interakcij v socialnem razvoju otrok (vrstniki, odrasli, družina, družbene institucije);
  • značilnosti socialnega vedenja v različnih obdobjih otrokovega razvoja;
  • razvoj socialnih kompetenc v otroštvu;
  • dejavniki prosocialnega in agresivnega vedenja v otroštvu;
  • razvoj samozavedanja in oblikovanje samopodobe v otroštvu;
  • razvoj spolne in narodnostne identitete v otroštvu;
  • otrokov moralni razvoj;
  • strategije reševanja medosebnih konfliktov;
  • strategije spodbujanja socialnega razvoja otrok.


18. Literatura:
a. Osnovna literatura:

  • Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
  • Meadows, S. (2010). The child as social person. London, New York: Routlege.



b. Dopolnilna literatura:

  • Papalia, E. D. (2003). Otrokov svet. Ljubljana: Educy.
  • Bennett, M. in Sani, F. (ur) (2003). The development of the social self. Hove, New York: Psychology press.



c. Dodatna literatura:

  • Oskamp, S. (ur.) (2000). Reducing prejudice and discrimination. Hove, New York: Psychology press.


19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:

  • pozna zakonitosti socialnega razvoja v otroštvu in dejavnike, ki nanj vplivajo;
  • prepozna elemente socialnega razumevanja v otrokovi komunikaciji in medosebnem vedenju;
  • prepoznava različne oblike diskriminatornega ravnanja med otroki.


b. Uporaba:
Študent/-ka:

  • je sposoben/-a spodbujati otroka in ga usmerjati pri usvajanju socialno prilagojenega vedenja;
  • ustrezno strukturira interakcije z otrokom, glede na njegov temperament, sposobnosti razumevanja in socialni položaj v skupini;
  • povezuje otrokovo socialno vedenje z njegovo osebnostjo in socialnimi kompetencami;
  • skrbi za primerno izražanje otrok v medosebni komunikaciji;
  • načrtuje pedagoške strategije spodbujanja socialno prilagojenega vedenja.


c. Refleksija:
Študent/-ka:

  • kritično vrednoti lastno delo z otroki in ga izboljšuje;
  • kvalitetno nadgrajuje svoje ustvarjalno delo na področju spodbujanja zgodnjega socialnega razvoja.


Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje, seminarji, seminarske vaje v obliki delavnic.

21. Načini preverjanja znanja:
Ustni izpit.

Pogoji in viri
22. Delitev na skupine:
V skladu z normativi.

23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta:
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; ustrezen didaktični material.

24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta

  • 1 habilitiran visokošolski učitelj;
  • 1 habilitiran visokošolski sodelavec.


Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije

  • pogovor s študenti;
  • analiza uspešnosti študentov.



Učni načrt pripravila: doc. dr. Alenka Gril

icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more