Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016
Internet kot podpora profesionalnemu razvoju vzgojitelja
Osnovni podatki o predmetu
1. Ime predmeta: Internet kot podpora profesionalnemu razvoju vzgojitelja
2. Koda predmeta:
3. Nosilec predmeta: izr. prof. dr. Viktorija Sulčič
4. Število ECTS kreditnih točk: 6
5. Učni jezik: slovenski
Podatki o umeščenosti predmeta
6. Študijski program: Zgodnje učenje
7. Vrsta in stopnja študijskega programa: podiplomski magistrski študijski program 2. stopnje
8. Vrsta predmeta: izbirni
9. Letnik študija: 1. ali 2.
10. Semester: 2., 3. ali 4.
11. Študijska smer:
12. Steber programa:
Obveznosti
13. Oblike neposredne pedagoške obveznosti (kontaktne ure):
Oblika izvedbe | Število ur | Število KT | Izvajalec |
Predavanja (P) | 30 | 1 | Učitelj |
Laboratorijske vaje (LV) | 45 | 1,5 | Učitelj ali sodelavec |
SKUPAJ | 75* | 2,5 |
*Del obveznosti se lahko izvaja v obliki e-izobraževanja.
14. Samostojno študentovo delo:
Oblika aktivnosti | Število ur | Število KT |
Študij literature in virov | 30 | 1 |
Priprava pisnih nalog | 57 | 1,9 |
Priprava vsebin in ureditev spletnega učnega okolja | 18 | 0,6 |
SKUPAJ | 105 | 3,5 |
Cilji in kompetence
15. Predznanje, ki ga mora imeti študent:
Osnovna računalniška pismenost.
16. Učni cilji predmeta in kompetence:
a. Cilji:
Študent/-ka:
- spozna razvoj interneta in trende razvoja;
- spozna spletna orodja ter načine njihove uporabe;
- se zaveda nevarnosti, ki so povezane z uporabo interneta;
- spozna možnosti uporabe interneta za potrebe poučevanja, sodelovanja s kolegi in starši ter lastnega profesionalnega razvoja;
- razume razsežnosti digitalnega razkoraka ter moralne, etične in pravne vidike povezane z uporabo interneta.
- b. Splošne kompetence:
- Študent/-ka pridobi:
- zmožnost razumevanja osnovnih konceptov znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki študenta/-ko usmerjajo k analiziranju in reševanju izzivov in problemov iz strokovnega področja;
- zmožnost teoretičnega in praktičnega obvladovanja komunikacije;
- zmožnost za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in informacij, ki jih ponujajo pisni viri in sodobna tehnologija;
- sposobnost sodelovanja ter vodenja timskega in samostojnega dela.
c. Predmetno-specifične kompetence:
- poznavanje razvoja interneta ter trendov razvoja;
- poznavanje sodobnih spletnih orodij, predvsem orodij Spleta 2.0, s katerimi zna reševati probleme iz prakse;
- razvoj sposobnosti uporabe različnih spletnih virov za pripravo učnih vsebin ter njihova kritična obravnava;
- razvoj sposobnosti in zavedanja pomena etičnega komuniciranja prek interneta;
- razvoj veščin sodelovanja prek interneta ter razumevanje prednosti in slabosti takšnega načina sodelovanja;
- razumevanje pomena digitalnega razkoraka za vzgojitelja ter poznavanje načinov za njegovo odpravljanje;
- razumevanje nevarnosti, ki otrokom pretijo na internetu;
- poznavanje in zavedanje moralnih in pravnih vidikov rabe interneta, predvsem pa področja avtorskih pravic, povezanega z uporabo interneta v izobraževanju.
Vsebina predmeta in literatura
17. Opis vsebine.
- razvoj in značilnosti interneta;
- spletna orodja in njihova uporaba;
- internet kot orodje za pripravo učnih vsebin;
- spletna okolja za učenje in sodelovanje;
- internet kot orodje za profesionalni razvoj vzgojitelja;
- pomen digitalnega razkoraka v izobraževanju;
- varnost otrok na internetu;
- moralni, etični in pravni vidiki rabe Interneta v zgodnjem otroštvu.
18. Literatura:
a. Osnovna literatura:
- Sulčič, V. (v pripravi – predvidoma 2010). Internet kot orodje učitelja.
b. Dopolnilna literatura:
- Sulčič, V. (2007). Navodila za uporabo e-učilnice – za študente. Koper: Center za e-izobraževanje Fakultete za management.
- Sulčič, V. (2007). Navodila za uporabo e-učilnice – za učitelje. Koper: Center za e-izobraževanje Fakultete za management.
- IJEL – International Journal on E-learning
- IJIL – International Journal of Innovation and Learning
c. Dodatna literatura:
- Bogataj Jančič, M. (2008). Avtorsko pravo v digitalni dobi. Ljubljana: Pasadena.
- Solomon, G. in Lynne Schrum. (2007). Web 2.0 – new tools, new schools. Washington: International Society for Technology in Education.
- Richardson, W. (2006). Blogs, Wikis, Podcasts, and Other Powerful Web Tools for Classrooms. London: Sage Publications.
- Rice IV H., W. (2008). Moodle 1.9 – E-learning Course Development.. Birmingham: Packt.
- www.moodle.org
- www.moodle.si – Diskusija za učitelje/mentorje, Zborniki 1., 2. in 3. moodle.si konference.
19. Predvideni študijski dosežki:
a. Znanje in razumevanje:
Študent/-ka:
- razume razvoj interneta, predvsem pa razvojne trende;
- razume pomen in zmožnosti uporabe interneta in spletnih orodij pri delu v vrtcu;
- zna presoditi smiselnost uporabe posameznih spletnih orodij za delo v vrtcu ali pri skupinskem delu s kolegi in pri sodelovanju s starši;
- zna presoditi smiselnosti uporabe različnih spletnih virov za delo v vrtcu;
- razume pomen poznavanja ovir, ki nastopijo zaradi digitalnega razkoraka in načine za njegovo odpravo oziroma zmanjševanje;
- pozna nevarnosti, ki so jim izpostavljeni otroci pri uporabi interneta;
- pozna moralne, etične in pravne vidike, ki so povezavi z uporabo interneta pri svojem delu.
b. Uporaba:
Študent/-ka:
- zna uporabiti spletna orodja pri svojem delu in svetovati uporabo orodij predvsem svojim kolegom in staršem;
- zna svetovati staršem pri zavarovanju otrok pred negativnimi vplivi interneta.
c. Refleksija:
Študent/-ka:
- kritično vrednoti spletne vire in jih smiselno in racionalno vključuje v učni proces;
- kritično vrednoti svoj napredek pri študiju ter tudi napredek in delo svojih študijskih kolegov.
Oblike in metode poučevanja, učenja ter ocenjevanja
20. Metode poučevanja in učenja:
Predavanje in laboratorijske vaje, ki se zaradi narave in vsebine predmeta delno izvajajo prek spletne učilnice.
21. Načini preverjanja znanja:
Ocena krajših in daljših pisnih izdelkov ter predstavitev.
Pogoji in viri
22. Delitev na skupine.
V skladu z normativi.
23. Potrebni materialni viri za izvedbo predmeta.
Učilnica z grafoskopom, računalnikom in projektorjem; učilnica z računalniki; ustrezen didaktični material.
24. Potrebni človeški viri za izvedbo predmeta:
1 habilitiran visokošolski učitelj.
Evalvacija
25. Metode in oblika evalvacije
- sprotno anketiranje;
- pogovor s študenti;
- analiza uspešnosti študentov.
Učni načrt pripravila: doc. dr. Viktorija Sulčič
Novice
20. nov. | Novice
Pogledi v mladinsko književnost Branke Jurca
V Knjižnici Ivana Potrča Ptuj so s simpozijem, na katerem sta sodelovali tudi dr. Barbara Zorman in dr. Vladka Tucovič Sturman z UP PEF, obeležili 110. obletnico rojstva Branke Jurca.
19. nov. | Novice
Novinarsko srečanje ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru
V torek, 19. novembra 2024, je v sejni sobi na UP PEF potekala novinarska konferenca ob 50. obletnici Pedagoške fakultete v Kopru.
15. nov. | Novice
Dan eksperimentov na UP PEF
Dogodki
20. nov. - 22. nov. | Dogodek Koper
Študij v Sloveniji
20. nov. - 2. dec. | Dogodek Koper
Jože Ciuha: Razstava risb in grafik
21. nov. | Dogodek Koper