Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Alternative institucionalni vzgoji

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Alternative institucionalni vzgoji

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Zgodnje učenje, 2. stopnja

/

1. ali 2.

2. ali 3. ali 4.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Sem. vaje

Tutorial

Lab. vaje

Laboratory work

Teren. vaje

Field work

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

prof. dr. Mitja Krajnčan

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

  • Teoretična pojmovanja in praktični pomen pojmov oskrba, nega, varstvo, vzgoja, prevzgoja, hitra psiho-socialna pomoč, psiho-socialna rehabilitacija.
  • Sistem in družbeni pomen institucij za oskrbo, vzgojo, prevzgojo, psiho-socialno rehabilizacijo (mladinski domovi, dijaški domovi, vzgojni zavodi, domovi za otroke in mladostnike s posebnimi potrebami, zavodi za prestajanje kazni zapora, domovi za starostnike, domovi za občane na področju duševnega zdravja).
  • Praktično poglobljeno poznavanje pomena in delovanja posameznih skupin institucij (na osnovi osebnega interesa izbrane skupine institucij).

Temeljni literatura in viri / Readings:

  • Škoflek, I. in sodelavci (2004). Vzgojni program za otroke in mladostnike s čustvenimi in vedenjskimi težavami (z motnjami vedenja in osebnosti), Zavod RS za šolstvo, Ljubljana
  • Danica Starkl in soavtorji (2003). Okvirni vzgojni program za dijaške domove, Zavod RS za šolstvo
  • Milivojević,Z. in soavtorji (2004). Mala knjiga za velike starše, Mladinski dom Jarše, Ljubljana
  • Satir, V. (1995). Družina za naš čas, CZ, Ljubljana
  • Pečjak, V. (1998). Psihologija tretjega življenjskega obdobja, Znanstveni institut FF, Lj.
  • Druga sodobna domača in tuja literatura ter strokovne revije, ki obravnavajo aktualno učno-vzgojno in družbeno problematiko institucij za oskrbo, vzgojo, prevzgojo in varstvo otrok, mladostnikov, odraslih oseb in starostnikov
  • KRAJNČAN, M. (1995). Krog spodbujanja - Ali lahko vzgajamo tudi drugače?. Vzgoja izob., letn. 26, št. 1, str. 12-19.
  • KRAJNČAN, M. Diskurz o ustreznosti vzgojne pomoči otrokom in mladostnikom s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Doživlj. pedagog., april 2005, letn. 11, št. 14, str. 5-19.

Literatura se sproti dopolnjuje in aktualizira.

Cilji in kompetence:

  • Poznavanje in razumevanje socialnih sistemov (posebej procesov v
  • vzgoji in izobraževanju).
  • Občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije.
  • Poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravni vidiki vzgojnoizobraževalnega dela).
  • Organizacijske in vodstvene spretnosti v vzgoji in izobraževanju, mentorstvo študentom in pripravnikom.
  • Komuniciranje s strokovnjaki iz različnih vzgojno-izobraževalnih področij.
  • Razumevanje in obvladovanje različnih oblik socialno pedagoškega dela (preventivnega, vzgojnega, svetovalnega, kompenzacijskega, socialno integrativnega, itd.).
  • Priprava, vodenje in evalvacija posebnih socialno pedagoških projektov (npr. projektov prostovoljnega ali preventivnega dela, zagovorništva, skupin samopomoči, itd.).

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

  • Poznavanje in razumevanje institucionalne klime, oblik in metod institucionalnega dela.
  • Poznavanje, razumevanje ter sposobnost spodbujanja in usmerjanja institucionalnih odnosov (nadomestilo za družinsko klimo in družinske odnose).
  • Prepoznavanje pomena različnih socialno pedagoških ponudb pomoči in suporta.
  • Reflektiranje lastne udeleženosti v diskurzih različnih ponudb pomoči.
  • Povezovanje odnosov med vzgojno izobraževalnimi konteksti in socialnim okoljem.

Metode poučevanja in učenja:

  • predavanja,
  • skupinske diskusije,
  • ogled odlomkov filmov in uporaba literarnih gradiv,
  • vodenje dnevnika,
  • seminarsko delo,
  • terensko delo.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

Ocenjuje se seminarsko delo, ki se predstavi in zagovarja.

100%

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. KRAJNČAN, Mitja, BAJŽELJ, Boštjan. Analysis of relationship elements in pedagogy. The new educational review, 2009, letn. 17, št. 1, str. 135-154. [COBISS.SI-ID 7838537]
  2. DEVJAK, Tatjana, KRAJNČAN, Mitja. Vzgoja v javni šoli kot proces graditve človekove osebnosti in njegove socialne rasti. Pedagoš. obz., 2009, letn. 24, št. 2, str. 44-59. [COBISS.SI-ID 8019273]
  3. KRAJNČAN, Mitja. Osnove doživljajske pedagogike. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2007. 182 str., ilustr. ISBN 978-961-253-007-5. [COBISS.SI-ID 236623104]
  4. KRAJNČAN, Mitja. Phantasievolle Erziehung : Methoden erlebnis- und handlungsorientierter Pädagogik, (Schriften zur Bildungs- und Freizeitwissenschaft, Bd. 3). Aachen: Shaker, 2008. 123 str., ilustr. ISBN 978-3-8322-7645-4. [COBISS.SI-ID 7701833]
  5. KRAJNČAN, Mitja, MIKLAVŽIN, Primož. Zdravje mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi težavami. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje, 2010. 140 str., ilustr., gref. prikazi, tabele. ISBN 978-961-6523-50-9. [COBISS.SI-ID 254262528]
icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more