Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Ekološki in okoljski praktikum

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Ekološki in okoljski praktikum

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Zgodnje učenje, 2. stopnja

/

1. ali 2.

2. ali 3. ali 4.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

15

15

30

/

/

120

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. dr. Agnes Šömen Joksić

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

  • Osnove okoljskega naravoslovja
  • Onesnaženost vode.
  • Onesnaženost zraka.
  • Odpadki in hrup v okolju.
  • Seminarsko in projektno delo ter vaje: priprava gradiv in didaktičnih pristopov za izobraževanje in vzgojo otrok. Izbira med aktualnimi okoljskimi temami.

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • Šömen Joksić, A. Okoljski projekti.
  • Šömen Joksić, A. Raziskujmo okolje II (v izdelavi – seznam vaj in navodila).
  • Krnel D., 2004: Pojmi in postopki pri spoznavanju okolja, priročnik z učitelje prvega triletja O.Š., Ljubljana: Modrijan.
  • Škafar, B. (ur.). Raziskovanje okolja Evrope, Priročnik za učitelje. Murska Sobota: Pomurski ekološki center, 2001.
  • Škafar, B. (ur.). Voda : priročnik za pridobivanje znanja o ravnanju z vodo. Ljubljana: Slovensko ekološko gibanje; Murska Sobota: Pomurski ekološki center, 2002.
Dopolnilna literatura:
  • Wright, R. (2004). Environmental Science. Toward a Sustainable Future. Pearson Education Phoenix.
  • Botkin, D., Keller, E. (1995). Environmental Science. Willey, New York.
  • Green, J., 2006. Onesnaževanje zraka (zbirka Izboljšamo življenje). Ljubljana, Grlica.
  • Bernard Vukovin, B., Zupan, N., 2007. Okolje na dlani. Ljubljana, Ministrstvo za okolje in prostor, Agencija Republike Slovenije za okolje.
  • Zbirka Flupi. Priročnik za učitelje. Izdalo Ministrstvo za okolje, prostor in energijo, Ljubljana.
Dodatna literatura:
  • Revije, časopisi in spletne aplikacije z okoljsko vsebino: Okolje in odpadki, Gospodarjenje z okoljem, Embalaža-okolje-logistika, Okolje in energija, Journal of Environmental Education, International Journal of Environmental&Science Education, Journal of Environmental Health.
  • Drugi viri in informacije (TV oddaje, internet, dokumentarni filmi,…).

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • Izobraziti strokovnjaka, ki bo razumel vlogo učitelja za usvojitev odgovornega odnosa do okolja pri otrocih oziroma učencih;
  • Poglobljeno razumevanje teoretskih in metodoloških konceptov ter usposabljanje za samostojno razvijanje novega znanja; reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih;
  • Usposobiti za ustrezno načrtovanje in izvedbo učno-vzgojnega procesa, namenjenega razvijanju pozitivnega odnosa do naravnega okolja pri otrocih oziroma učencih;
  • Razvijati zmožnosti komunikacije z otroki in odraslimi.
Splošne kompetence:
  • Zmožnost razumevanja vloge dejavnikov okolja na otrokov razvoj, učenje in zdravje;
  • Zmožnost samostojnega pridobivanja novega znanja, natančnega in jasnega izražanja ter suverene rabe strokovnega jezika;
  • Zmožnost načrtovanja in izpeljave projektov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah;
  • Zmožnost gojenja kulture bivanja in prenašanja vedenja o njej s poudarkom na osveščenosti o pomenu narave in ekologije za človeka ter psihofizičnega zdravja.
Predmetnospecifične kompetence:
  • Spodbujanje radovednosti otrok na področju naravoslovja in odgovornega ravnanja v okolju;
  • Sposobnost prilagajanja dejavnosti v različnih heterogenih skupinah;
  • Povezovanje in posploševanje temeljnih naravoslovnih pojmovanj ter prilagajanje le-teh intelektualnim sposobnostim otrok;
  • Zmožnost samostojnega pridobivanja novega znanja, samostojnega postavljanja in reševanja zahtevnih vprašanj s področja zgodnjega spoznavanja okolja.

Predvideni študijski rezultati:

Znanje in razumevanje:

Študent/-ka:

  • Pozna in razume osnovne okoljske pojme s poudarkom na razumevanju temeljnih naravnih zakonitosti.
  • Zna načrtovati ter organizirati pouk/vzgojo za spoznavanje okolja in okoljskih problemov.
  • Pozna pristope in učno-vzgojne metode za zgodnje spoznavanje okolja.
Uporaba:
Študent/-ka:
  • Ustrezno uporablja naravoslovno in okoljsko terminologijo.
  • Uporablja ustrezne naravoslovne postopke pri izvajanju okoljskih projektov.
  • Zna vključiti aktualne dogodke v zvezi z okoljem v vzgojno in izobraževalno delo.
Refleksija:
Študent/-ka:
  • Vrednoti svoje delo in dosežke otrok s pomočjo komunikacije, vodenja dnevnikov in evalvacijske ankete ob zaključku dela.
  • Uporablja različne pristope in raziskovalne metode vrednotenja doseženih ciljev.

Metode poučevanja in učenja:

· Predavanja z aktivno udeležbo.

· Vodene razprave in komentarji v obliki seminarskega dela.

· Konzultacije in usmeritve za projektno delo.

· Terensko oziroma laboratorijsko delo.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt)

  • Priprava in izvedba seminarja.
  • Oddana poročila o vajah in terenskem delu.
  • Projektna naloga (izdelano didaktično gradivo, pristop, metoda,...), predstavitev in zagovor.

30%,

20%,

50%.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. ŠÖMEN JOKSIĆ, Agnes. Nekateri vidiki naravoslovne in okoljske pismenosti izobraževanja za trajnostni razvoj. V: COTIČ, Mara (ur.), MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), STARC, Sonja (ur.). Razvijanje različnih pismenosti, (Knjižnica Annales Ludus). Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno-raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales, 2011, str. 264-274, 523-524. [COBISS.SI-ID 4200151]
  2. ŠÖMEN JOKSIĆ, Agnes, BAČNIK, Andreja, ŠARC, Lucija, SIKUR, Bojana. Kemijska varnost za otroke - na poti spreminjanja percepcije kemije med ljudmi = Chemical safety for kids - towards change perception of chemistry. V: KRAVANJA, Zdravko (ur.), BRODNJAK-VONČINA, Darinka (ur.), BOGATAJ, Miloš (ur.). Slovenski kemijski dnevi 2011, Portorož, 14-16 september 2011. Maribor: FKKT, 2011, 9 str., ilustr., tabele. [COBISS.SI-ID 1024003811]
  3. ŠÖMEN JOKSIĆ, Agnes. Preschool education on protective behaviour and practice against over-exposure to sun. Procedia - social and behavioral sciences. [Online ed.], 2010, vol. 2, no. 2, str. [2803]-2807, graf. prikazi, tabela, doi: 10.1016/j.sbspro.2010.03.418. [COBISS.SI-ID 3535319]
  4. ŠÖMEN JOKSIĆ, Agnes. Okoljska pismenost kot prednostno področje vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj = Environmental literacy as a priority task in education for sustainable development. V: STARC, Sonja (ur.), RAZPET, Nada (ur.). Pismenost na vseh stopnjah izobraževanja : izvlečki : abstracts. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 50. [COBISS.SI-ID 3429591]
  5. ŠÖMEN JOKSIĆ, Agnes. Model didaktičnega pristopa s praktično izkušnjo kot oblika zgodnjega izobraževanja za zdrav odnos do okolja. V: MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), COTIČ, Mara (ur.), CENCIČ, Majda (ur.). Sodobne strategije učenja in poučevanja. Koper: Pedagoška fakulteta, 2008, str. 215-224. [COBISS.SI-ID 2973399]

 

icon open book

Novice

9. jan. | Novice

Praznični inkluzivni ples

Ob zaključku leta 2024 je na UP Pedagoški fakulteti potekal praznični inkluzivni ples, ki so ga v okviru projekta Erasmus+ FutureIDEA izvedli visokošolski učitelji in sodelavci izr. prof. dr. Vanja Kiswarday, asist. Maja Rejc in mag. Vid Lenard.

6. jan. | Novice

LIKOVNO OBARVANA DOBRODELNA AKCIJA »Barve so moje misli, čopič so moje besede, platno so moji spomini«

Namen akcije je zbrati čim več akrilnih in akvarelnih barv, lesenih barvic, slikarskih platen, risalnih listov in čopičev, ki bodo podarjeni domovom za starejše po Sloveniji.

icon arrow more

Dogodki

17. jan. - 18. jan. | Dogodek Koper

UP PEF na Informativi

icon arrow more