Opis programa do vključno vpisa v 1. letnik v študijskem letu 2015/2016

Video in modeliranje vizualnih informacij

 
Splošne informacije:

UČNI NAČRT PREDMETA / COURSE SYLLABUS

Predmet:

Video in modeliranje vizualnih informacij

Course title:

Študijski program in stopnja

Study programme and level

Študijska smer

Study field

Letnik

Academic year

Semester

Semester

Zgodnje učenje, 2. stopnja

/

1. ali 2.

2. ali 3. ali 4.

Vrsta predmeta / Course type

izbirni

Univerzitetna koda predmeta / University course code:

Predavanja

Lectures

Seminar

Seminar

Vaje

Tutorial

Klinične vaje

work

Druge oblike študija

Samost. delo

Individ. work

ECTS

30

15

30

/

/

105

6

Nosilec predmeta / Lecturer:

doc. mag. Tilen Žbona

Jeziki /

Languages:

Predavanja / Lectures:

slovenski

Vaje / Tutorial:

slovenski

Vsebina:

Študenti pri predmetu Video in modeliranje vizualnih informacij raziskujejo raven prostora, podobe in pogled vizualnih informacij ter z aparatom - kamero realizirajo video dela in prostorske instalacije oz. gradijo digitalno generirane video segmente.

Opis vsebine:

  • seznanitev s sodobno umetniškimi pojavi na nivoju video-stvaritev, modeliranje podob v odnosu z informacijskimi tehnologijami kot vmesniki kulture,
  • umetnost v medmrežju,
  • nove umetnostne usmeritve,
  • medij v sliki,
  • integracija sodobnih umetniških praks,
  • video skulptura,
  • binarna umetnost,
  • osnove teoretičnih zakonitosti sodobnih umetniških praks,
  • analiza sodobnih umetniških pojavov,
  • izdelava novomedijskega artefakta (medij v sliki, video skulptura, net art...).

Temeljni literatura in viri / Readings:

Osnovna literatura:

  • MANOVICH, Lev : The Language of New Media, MIT Press, Cambridge Mass, USA,
  • 2001.
  • WEIBEL, Peter "Lichtkunst aus Kunstlicht" (with Gregor Jansen), ZKM | Center for Art and Media, Karlsruhe, 2005.
  • BOVCON, Narvika: UMETNOST V SVETU PAMETNIH STROJEV : novomedijska umetnost Sreča Dragana, Jake Železnikarja in Marka Peljhana / Narvika Bovcon, Ljubljana : Raziskovalni inštitut Akademije za likovno umetnost in oblikovanje, 2009

Dopolnilna literatura:

  • GRŽINIČ, Marina: The future of Computer Arts, MASKA, 2004.

Dodatna literatura:

  • LEVY, Pierre, Cybercultura. Gli usi sociali delle nuove tecnologie (naslov izvirnika:Cyberculture.Rapportau Conseil de l`Europe), Giangiacomo Feltrinelli Editore, Milano, 1999.
  • VIZUALNA kultura, Založba ZRC Ljubljana, 1999.
  • ŽIŽEK, Slavoj, Pogled s strani, Imago, Ljubljana, 1988.

Cilji in kompetence:

Cilji:

  • prepoznavanje in interpretacija video stvaritve,
  • poznavanje osnov manipulacij in urejanja video segmentov,
  • implementacija in modeliranje z vizualnimi informacijami,
  • izdelava koncepta video artefakta.

Splošne kompetence:

  • sposobnost manipuliranja video materiala v medijskem in novomedijskem okolju.

Predmetnospecifične kompetence:

  • izdelava koncepta za novomedijski video artefakt,
  • analiza prostora in naravnanost prepoznavanja sistemov vizualnih informacij,
  • vrednotenje aplikativnih sistemov kot posledica.

Predvideni študijski rezultati:

  • osvojitev tehnik za video manipuliranje,
  • poznavanje teorij novih medijev,
  • izdelava koncepta za novomedijski sistem z upoštevanjem uporabnikovega značaja,
  • razumevanje naravnanosti vmesnika na lastnost uporabnika,
  • dojemanje prostorskih različic in zunanjih dejavnikov.

Metode poučevanja in učenja:

  • multimedijske predstavitve,
  • predavanja,
  • diskusija,
  • projektno skupinsko delo,
  • samostojno delo študentov.

Metode dela:

  • razlaga,
  • razgovor,
  • obravnava nastavljenih konceptov,
  • delo s pretvorniki analognih sistemov v digitalni zapis (skener, digitalni fotoaparat-kamera, mikrofon ipd.),
  • delo z različnimi vmesniki in odprtokodnimi programi.

Načini ocenjevanja:

Delež (v %) /

Weight (in %)

Način (pisni izpit, ustno izpraševanje, naloge, projekt).

· Seminarska naloga (predstavitev koncepta),

· izpit / predstavitev digitalnega artefakta.

Seminarska naloga 30%,

izpit / Predstavitev digitalnega artefakta 70%.

Reference nosilca / Lecturer's references:

  1. BOVCON, Narvika, ŽBONA, Tilen, VAUPOTIČ, Aleš (ur.). Tilen Žbona. Ljubljana: ArtNetLab - Društvo za povezovanje umetnosti in znanosti, 2007. [10] str., ilustr. ISBN 978-961-92000-2-5. [COBISS.SI-ID 231542784
  2. ŽBONA, Tilen. Opustime less. selected art work. [S. l.: s. n.], 2011. 1 mapa (6 grafičnih listin), ilustr. [COBISS.SI-ID 4219095]
  3. ŽBONA, Tilen. Novi medij kot ustvarjalni pripomoček = New media as a motivational tool. V: STARC, Sonja (ur.), RAZPET, Nada (ur.). Pismenost na vseh stopnjah izobraževanja : izvlečki : abstracts. Koper: Pedagoška fakulteta, 2009, str. 60. [COBISS.SI-ID 3430871]
  4. ŽBONA, Tilen. Svetovni arhitekturni presežki. Goodlife, okt. 2009, letn. 1, št. 5, str. 10-11, ilustr. [COBISS.SI-ID 4031959]
  5. ŽBONA, Tilen. Barvita umetnost. Golf klub, mar. 2010, vol. 5, št. 36, str. 94-96, ilustr. [COBISS.SI-ID 4032215] ŽBONA, Tilen. Immaginario scientifico / Science centre / Znanstveni center / Interaktivni multimedijski muzej znanosti. Likov. vzgoja, december 2007, letn. 8, št. 39-40, str. 57-62, ilustr. [COBISS.SI-ID 7277385] ŽBONA, Tilen. Hybrid - subjects III. V: BOVCON, Narvika (ur.), VAUPOTIČ, Aleš (ur.). Green desert. Nova Gorica: Kulturni dom, 2007, str. 48-49. [COBISS.SI-ID 4030935] ŽBONA, Tilen. Percepcija in ustvarjanje v sodobnem času = Perception and creation in modern times. V: MEDVED-UDOVIČ, Vida (ur.), BOROTA, Bogdana (ur.). Mednarodni znanstveni sestanek Umetnost in kurikul, Koper, 28. november 2008. Izvlečki. Koper: Pedagoška fakulteta = Capodistria: Facoltà di Studi Educativi = Koper: Faculty of Education, 2008, str. 31. [COBISS.SI-ID 3032023]
icon open book

Novice

7. mar. | Novice

Vabljeni k sodelovanju v dobrodelni kaciji: Sreča v očeh, ki pogreje srce

Sreča v očeh, ki pogreje srce je velikonočno obarvana dobrodelna akcija. Njen namen je z lepimi željami in pozitivnimi mislimi ob prihajajočih velikonočnih praznikih pričarati nasmeh na obrazu najstarejšim članom družbe, ki bivajo v domovih in centrih za starejše po vsej Sloveniji.

3. mar. | Novice

Slovenija tudi na pobudo Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem prvič obeležila Dan inkluzije!

V soboto, 1. marca 2025, smo v Sloveniji prvič obeležili Dan inkluzije, ki ga je decembra lani razglasila Vlada RS. Pobudnici tega pomembnega dneva sta Zveza društev gluhih in naglušnih Slovenije ter Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem, ki že vrsto let aktivno deluje na področju vključevanja in enakih možnosti za vse.

icon arrow more

Dogodki